Forfatter Emne: Nu piber svensken!  (Læst 1052 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Nu piber svensken!
« Dato: Marts 27, 2017, 08:03:56 pm »
Nu piber den svenske regering, som har udnævnt Sverige til "en humanistisk stormagt."
Hvis det ikke det var for det tragiske element og at det er et nært naboland, ville man grine godt i skægget.

https://www.document.no/2017/03/27/ungarn-nekter-a-ta-imot-5-000-asylsokere-fra-sverige/

Men nu, hvor "den humanistiske stormagt" ikke længere kan magte fx indvandrerkriminaliteten, vil den af med ca. 5000 "asylsøgere", som blev registreret som sådan i Ungarn. Der er bare lige det ved sagen, at dem vil Ungarn da ikke tage tilbage, bare fordi de vandrede den vej på vej mod Sverige.

Noget af det bedste, der er sagt af en europæisk regering på det seneste kommer i den anledning fra den ungarske:

"For Ungarns regering er det ungarske folk det vigtigste, deres sikkerhed, og ikke de illegale indvandreres."

Et motto, som burde være gældende, også for andre nationer. Naturligvis.

« Senest Redigeret: Marts 27, 2017, 08:08:11 pm af DerRudi »
"Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Blotteren, stalkeren, narkohandleren og butikstyven Carlo Klam på Din-debat.dk)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Country: 00
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Nu piber svensken!
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2017, 09:23:21 pm »
Noget af det bedste, der er sagt af en europæisk regering på det seneste kommer i den anledning fra den ungarske:

"For Ungarns regering er det ungarske folk det vigtigste, deres sikkerhed, og ikke de illegale indvandreres."

Et motto, som burde være gældende, også for andre nationer. Naturligvis.

Ungarerne er selv indtrængere, der voldeligt fordrev de germanske stammer der levede i området i 900-tallet. Her er billedet af hvordan fyrst Arpad kom i spidsen for de syv magyarske fyrster og over Karpaterne.  Sikke dog en måde. Så foretrækker jeg muslimernes måde.

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Anklageren

• Gæst
Ungarerne er mere bekymret over udvandring end over indvandring
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2017, 11:03:59 pm »
Ifølge statistikken, boede 7,4% af ungarerne i alderen 18-49 i udlandet i 2013 - og siden er deres antal steget betydeligt. 31.000 mennesker flyttede til udlandet i 2014, hvilket er 10.000 mere end året før.

De vigtigste lande af interesse for ungarere er Tyskland, hvor antallet af ungarske statsborgere er 124.000, Storbritannien (74.500) og Østrig (36.000). Ifølge den seneste udvandrings trend, er også Schweiz, Holland og Belgien blevet populære bestemmelseslande for det ungarske folk.

I 2016 er udvandringen fra Ungarn steget dramatisk

For at imødegå den stigende tempo i udvandring, den har ungarske regering iværksat et program ( "Gyere haza fiatal") for at fremme hjemvenden af ​​unge ungarere, der bor i Storbritannien.

Programmet sigter mod de ungarske med en videregående uddannelse, der er udvandret fra Ungarn.

Gennem programmet, kan de unge fagfolk modtage flere former for bistand. Programmet byder på flere jobmuligheder, boligstøtte og mobilitetsstipendier at lette rejse af dem interesseret i at vende tilbage til jobsamtaler og mentorordninger.

https://dailynewshungary.com/lmp-youth-emigration-could-be-biggest-challenge-of-2016/

http://www.iom.hu/migration-issues-hungary

http://da.tradingeconomics.com/hungary/population
« Senest Redigeret: Marts 28, 2017, 02:06:25 am af Anklageren »

Offline Brok

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 28, 2017, 09:02:40 am »
Vi har vel bare endnu et bevis på hvor elendig EU og deres aftaler virker.

BannerFøreren

• Gæst
« Svar #4 Dato: Marts 28, 2017, 09:38:02 am »
"Indlæg" som dem fra Carlo og Anklageren er jo kun sendt for at afspore.

For mig er det centrale i oplægget, at den ungarske regering vil det ungarske folk det bedste. Det er ganske vist også meget politisk ukorrekt, men hvis man går lidt længere tilbage i tiden, var sådan en holdning det naturlige blandt de europæiske stater.

Det er svenskerne, der er den fremmeste repræsentant for virkelighedsflugt og indvandringsvanvid. Svenske politikere har i mange år trådt på deres eget folk ved at lukke porten op på vid gab for hundredetusinder af uintegrerbare ikke-vestlige indvandrere. Et skrækeksempel for alle andre lande.

Jeg er ikke i tvivl om, at Carlo "foretrækker muslimernes måde". Slet ikke. Derfor skal han også huskes! 

Anklageren

• Gæst
Du er bare så negativ
« Svar #5 Dato: Marts 28, 2017, 10:55:24 am »
"Indlæg" som dem fra Carlo og Anklageren er jo kun sendt for at afspore.

For mig er det centrale i oplægget, at den ungarske regering vil det ungarske folk det bedste. Det er ganske vist også meget politisk ukorrekt, men hvis man går lidt længere tilbage i tiden, var sådan en holdning det naturlige blandt de europæiske stater.

Det er svenskerne, der er den fremmeste repræsentant for virkelighedsflugt og indvandringsvanvid. Svenske politikere har i mange år trådt på deres eget folk ved at lukke porten op på vid gab for hundredetusinder af uintegrerbare ikke-vestlige indvandrere. Et skrækeksempel for alle andre lande.

Jeg er ikke i tvivl om, at Carlo "foretrækker muslimernes måde". Slet ikke. Derfor skal han også huskes!

Er det forbudt at se objektivt på Sverige i din verden?

Antallet af indvandrere i Sverige er kun marginalt højere end det er i Danmark - og Sverige var det første land, der indførte en grænsekontrol ved Schengen landenes indre grænser.

Det var mere eller mindre Sverige, der tvang Danmark til at indføre en grænsekontrol (så flygtningene der gerne ville til Sverige ikke blev fanget i Danmark). Desuden er Sverige ikke et af de EU lande med flest flygtninge.

Ungarn har ikke så store problemer med flygtninge, fordi flygtningene føler sig mere tiltrukket af andre EU lande end af Ungarn (ligesom Ungarns egne unge).

Nu ved jeg godt, at du næsten kun interesserer dig for muslimer, men også vedrørende dem er antallet kun marginalt højere i Sverige.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Dine bortforklaringer er sølle...
« Svar #6 Dato: Marts 28, 2017, 11:48:02 am »
Anklageren:
Citér
Det var mere eller mindre Sverige, der tvang Danmark til at indføre en grænsekontrol (så flygtningene der gerne ville til Sverige ikke blev fanget i Danmark). Desuden er Sverige ikke et af de EU lande med flest flygtninge.
:big_grin:   :rofl:

http://denkorteavis.dk/2015/befolkningen-i-sverige-aendres-drastisk-i-disse-ar/

http://snaphanen.dk/2016/08/18/samtlige-sexforbrydere-var-udlaendinge/

i den sidste artikel:
62.200 på et halvt år!!
Det er noget, der batter med en anerkendelsesprocent (af asylansøgere) på 80. Og når så de resterende 20 pct. af dem alligevel bliver i Sverige!

Sådan er der sket meget siden din underdrivelsesstatistik af 2010, Anklager.   :big_grin:

"Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Blotteren, stalkeren, narkohandleren og butikstyven Carlo Klam på Din-debat.dk)

Anklageren

• Gæst
« Svar #7 Dato: Marts 28, 2017, 12:05:58 pm »

Sådan er der sket meget siden din underdrivelsesstatistik af 2010, Anklager.   :big_grin:

Du har selv linket til PEW adskillige gange, så du kan ikke indvende noget imod min kilde.

Ja - der er sket det siden 2010, at Sverige var det første land, der indførte en grænsekontrol ved en indre grænse.

Kritikken af Sverige er meget overdreven, så det er den generelle tendens vi ser afspejlet i Den Korte Avis (som aldrig nogensinde har haft et ønske om at være objektiv).

Frankrig, Storbritannien, Tyskland, Østrig og Holland har mange flere muslimer, end Sverige har - så årsagen er måske nærmere, at Sverige er arvefjenden, som vi også kender det fra fodboldbanen.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
muslimernes indflydelse er bare så negativ
« Svar #8 Dato: Marts 28, 2017, 12:17:26 pm »
Det er dog utroligt at se muslimerne ikke er flere, når man tager i betragtning hvilken belastende og ødelæggende effekt de har i de lande hvor de findes, - og hvor dominerende de er

Det kunne være interessant at se tilsvarende tal og grafer for hvad muslimerne koster i de enkelte lande, deres kriminalitetsrater, de sociale udgifter o.s.v. for at have noget at sammenligne med, - og også gerne tilsvarende grafer for f.eks. kinesere og andre folkeslag.

Det er så vidt jeg kan se det alle andre debatterer, så i den sammenhæng er tallene både relevante og sigende.

« Senest Redigeret: Marts 28, 2017, 12:27:10 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.2%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Marts 28, 2017, 12:32:06 pm »
Anklageren:
Citér
Du har selv linket til PEW adskillige gange, så du kan ikke indvende noget imod min kilde.
Ja - der er sket det siden 2010, at Sverige var det første land, der indførte en grænsekontrol ved en indre grænse.

Pjat! Det jeg mener er selvfølgelig, at indtrænger-tsunamien af 2015 betød, at svenskerne lukkede helt uhyggeligt mange ind. (Og de var jo ikke legale allesammen.) Din statistik er syv år gammel.

Citér
Kritikken af Sverige er meget overdreven, så det er den generelle tendens vi ser afspejlet i Den Korte Avis (som aldrig nogensinde har haft et ønske om at være objektiv).

Vedrørende objektivitet... skrevet af dig!   :big_grin: :big_grin:

Nej, jeg mener kritikken af Sverige, som den - trods alt - er kommet til udtryk i nogle år i Danmark, er fuldt ud berettiget og på mange måder dokumenteret. (De kilder, der har sat sig for at grave, anerkender du så bare ikke, det siger meget om dit formål.)
En stor forskel på Danmark og Sverige har været, at praktisk taget ingen såkaldte intellektuelle i Sverige har taget til orde mod masseindvandringen. De har tværtimod lydt som blå-gule udgaver af Zenia Stampe og Stine Bosse. (Værste erindrede eksempel: Jan Guillou.)

« Senest Redigeret: Marts 28, 2017, 12:36:39 pm af DerRudi »

Anklageren

• Gæst
Sv: muslimernes indflydelse er bare så negativ
« Svar #10 Dato: Marts 28, 2017, 12:50:44 pm »
Det er dog utroligt at se muslimerne ikke er flere, når man tager i betragtning hvilken belastende og ødelæggende effekt de har i de lande hvor de findes, - og hvor dominerende de er

Det kunne være interessant at se tilsvarende tal og grafer for hvad muslimerne koster i de enkelte lande, deres kriminalitetsrater, de sociale udgifter o.s.v. for at have noget at sammenligne med, - og også gerne tilsvarende grafer for f.eks. kinesere og andre folkeslag.

Det er så vidt jeg kan se det alle andre debatterer, så i den sammenhæng er tallene både relevante og sigende.

Jeg ved godt, at islamfober (som ikke er de fleste) debatterer, hvor mange der er kriminelle, men det svarer til at debattere om solen skinner.

Man ved da, hvor mange af de forskellige nationaliteter, der begår kriminalitet og derfor er det ikke egnet til debat.

Når islamofober gør det alligevel, så skyldes det at de går i selvsving og konkurrerer om at få det til at se ud af så meget som muligt.

De danske muslimer er sådan cirka lige så voldelige som OECD gennemsnittet - og det er de rige lande, som vi plejer at sammenligne os med.

Danskerne er mindre voldelige end indbyggerne i langt hovedparten af de rige lande.

DVS

I den danske debat kan man ikke bruge det til noget - fordi det væsentlige er, at de muslimske indvandrere er mere voldelig anlagt end de oprindelige danskere.

Men

I forhold til lige præcis dig, så er det en væsentlig pointe.

Efterkommerne af dine landsmænd, som udvandrede til USA er mere voldelige end de danske muslimer - og det bliver fuldstændig grotesk af, at du ligefrem praler af volden.

Anklageren

• Gæst
« Svar #11 Dato: Marts 28, 2017, 02:41:46 pm »

Pjat! Det jeg mener er selvfølgelig, at indtrænger-tsunamien af 2015 betød, at svenskerne lukkede helt uhyggeligt mange ind. (Og de var jo ikke legale allesammen.) Din statistik er syv år gammel.

Citér

Der eksisterer simpelthen ikke nogen nyere sammenhængende statistik, hvor man sammenligner, hvor mange muslimer, der er i alle EU landene.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Marts 29, 2017, 05:35:10 pm »

Jeg kunne tænke mig at tilsvarende tal for muslimernes pain-in-the-ass-rater. For det ville nemlig være relevant. Men hvordan finder man frem til sådanne tal? Hvad kan være målet for hvor afskyeligt det er at se dem? Hvad kan være målingen af hvor utålelige de er at høre på?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Allan

• Gæst
« Svar #13 Dato: Marts 30, 2017, 01:33:53 pm »

Jeg kunne tænke mig at tilsvarende tal for muslimernes pain-in-the-ass-rater. For det ville nemlig være relevant. Men hvordan finder man frem til sådanne tal? Hvad kan være målet for hvor afskyeligt det er at se dem? Hvad kan være målingen af hvor utålelige de er at høre på?

Det glæder mig at du har bibeholdt din, helt berettiget, lede ved muselmændende.