Forfatter Emne: win 7 / win 8.1  (Læst 3342 gange)

El_Nino

• Gæst
win 7 / win 8.1
« Dato: Juni 17, 2015, 03:25:34 pm »
Jeg har to pc'er - den ene kører win 7 (og det er bare super - aldrig / sjældent noget at komme efter) - den anden og nyeste - en stationær - kører win 8.1, og det er da en fæl omgang skrammel; ser for mig ud til at 8.1. tiltrækker alle elementer af phistere, trojanere, smitsomme websites, etc. F.eks var den udstyret med den nyeste I.E. 12, men da jeg ændrede min standardbrowser til Chrome, gik I.E 12 fornærmet bort, og jeg kan ikke finde den mere. Der er en anden, I.E. 11, har visse websites, som er  så inficeret, at jeg lukker skidtet. Da I.E. 12 var mulig, var der ikke nær dette problem, som om # 12 var bedre beskyttet. Nogen herinde, som har kendt samme problem. :JC_OMG_sign: :JC_moon:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
    • Der er så meget kvinder ikke forstår
Sv: win 7 / win 8.1
« Svar #1 Dato: Juni 17, 2015, 03:27:26 pm »
Næ, jeg har kun gode erfaringer med W8.1.
Bruger dog ikke IE, men Chrome.
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 17, 2015, 09:35:41 pm »
Jeg har to pc'er - den ene kører win 7 (og det er bare super - aldrig / sjældent noget at komme efter) - den anden og nyeste - en stationær - kører win 8.1, og det er da en fæl omgang skrammel; ser for mig ud til at 8.1. tiltrækker alle elementer af phistere, trojanere, smitsomme websites, etc. F.eks var den udstyret med den nyeste I.E. 12, men da jeg ændrede min standardbrowser til Chrome, gik I.E 12 fornærmet bort, og jeg kan ikke finde den mere. Der er en anden, I.E. 11, har visse websites, som er  så inficeret, at jeg lukker skidtet. Da I.E. 12 var mulig, var der ikke nær dette problem, som om # 12 var bedre beskyttet. Nogen herinde, som har kendt samme problem. :JC_OMG_sign: :JC_moon:

Har du ikke fået et icon påWin 8.1, nederst til venstre på værktøjslinjen, der indbyder dig til gratis update til Win10? hvis ikke så installerer Win10 når du får den tilbudt.

IE 12 må være et sted, eks. under start, hvis du har start og ikke kun iconer!
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
    • Der er så meget kvinder ikke forstår
« Svar #3 Dato: Juni 17, 2015, 10:50:09 pm »
jo, men sjovt nok kun på en ud af to maskiner.
Jeg savner ikke IE :-)
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
    • Vis profil
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juni 18, 2015, 12:30:38 am »
Fedt, at anbefale at installere Windows 10 på nuværende tidspunkt er et ualmindeligt dårligt råd!
Jeg har skam også "det gode tilbud" i værktøjslinjen, men så længe det er en Beta-version, holder jeg mig langt væk.

Hvis nogen skulle have fulgt det dårlige råd, kan de se frem til at skulle installere den endnu engang, når den endelige version kommer på markedet, og selv da er det klogt at vente nogle måneder med installeringen til alle fejl er rettet.
I'm a Troll

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juni 18, 2015, 10:47:16 am »
Så har du ikke fuldt med. Det icon betyder at du siger ja til Win10, hvis du svarer på det og så kommer updaten senere. Man får ikke tilbudt en beta version, man skal selv hente den.

Men du har ret i at beta skal installeres på en separat partion eller en anden disk.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juni 18, 2015, 04:32:21 pm »
Her kan du læse tilbudet, jeg har taget.

Oplysninger om Windows-tilbud
Ja, gratis! Dette tilbud om opgradering er til en fuld version af Windows 10, ikke en prøveversion. Overførslen kræver 3 GB, og standardtaksten for dataoverførsel gælder. Hvis du vil benytte dig af dette gratis tilbud, skal du opgradere til Windows 10 i løbet af det første år. Når du har opgraderet, har du Windows 10 gratis på den pågældende enhed.

Vores advokater har givet os besked om at sige følgende:
Tilbuddet om opgraderingen til Windows 10 er gældende for kvalificerede Windows 7- og Windows 8.1-enheder, herunder enheder, du allerede ejer. Der er gældende hardware-/softwarekrav, og funktioners tilgængelighed kan variere, afhængigt af enhed og marked. Tilgængeligheden af Windows 10-opgraderingen til Windows Phone 8.1-enheder kan variere, afhængigt af OEM, mobiloperatør eller udbyder. Enheder skal have forbindelse til internettet, og Windows Update skal være aktiveret. Windows 7 SP1 og Windows 8.1 Update er påkrævet. Visse udgaver er udelukket: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise og Windows RT/RT 8.1. Active Software Assurance-kunder med volumenlicenser har mulighed for at opgradere til Windows 10-virksomhedstilbud, der ikke er omfattet af dette tilbud. Du kan undersøge, om din enhed er kompatibel, og læse andre vigtige installationsoplysninger på webstedet for producenten af din enhed eller på siden med Windows 10-specifikationer. Der vil måske løbende komme yderligere krav i forbindelse med opdateringer. Sikkerhed og funktioner opdateres automatisk, og denne funktionalitet er altid aktiveret.

*Ikke tilgængelig på alle markeder.

Microsoft beskytter dine personlige oplysninger. Du kan finde flere oplysninger i vores onlineerklæring om beskyttelse af personlige oplysninger.    
     Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052 USA

El_Nino

• Gæst
« Svar #8 Dato: Juni 19, 2015, 11:37:23 am »

Har du ikke fået et icon påWin 8.1, nederst til venstre på værktøjslinjen, der indbyder dig til gratis update til Win10? hvis ikke så installerer Win10 når du får den tilbudt.

IE 12 må være et sted, eks. under start, hvis du har start og ikke kun iconer!

Hi - jo på min win-7 maskinen er der kommet et win-10 icon, men jeg er ikke meget for at ændre en maskine, som kører super, uden phistere, syge websites, etc.; nej der er ikke dette icon på win-8.1 værktøjslinjen, men var dette kommet her på 8.1., havde jeg nok indstalleret win-10 på denne 8.1 (selvom den er nyere). Nej jeg kan heller ikke se IE12, men IE11 er der, som om den (IE12) har begået selvmord.  :bomb:

El_Nino

• Gæst
« Svar #9 Dato: Juni 19, 2015, 11:47:15 am »
Næ, jeg har kun gode erfaringer med W8.1.
Bruger dog ikke IE, men Chrome.

Joeh, jeg bruger både Chrome OG Firefox - og af og til - IE, men har heller ikke ret god erfaring med IE11 - IE12, som kom med denne win-8.1 virkede bedre, uden disse evindelige angreb, men har åbenbart begået selvmord, da jeg udnævnte Firefox til preferred web-browser.

El_Nino

• Gæst
« Svar #10 Dato: Juni 19, 2015, 11:51:07 am »
Her kan du læse tilbudet, jeg har taget.

Oplysninger om Windows-tilbud
Ja, gratis! Dette tilbud om opgradering er til en fuld version af Windows 10, ikke en prøveversion. Overførslen kræver 3 GB, og standardtaksten for dataoverførsel gælder. Hvis du vil benytte dig af dette gratis tilbud, skal du opgradere til Windows 10 i løbet af det første år. Når du har opgraderet, har du Windows 10 gratis på den pågældende enhed.

Vores advokater har givet os besked om at sige følgende:
Tilbuddet om opgraderingen til Windows 10 er gældende for kvalificerede Windows 7- og Windows 8.1-enheder, herunder enheder, du allerede ejer. Der er gældende hardware-/softwarekrav, og funktioners tilgængelighed kan variere, afhængigt af enhed og marked. Tilgængeligheden af Windows 10-opgraderingen til Windows Phone 8.1-enheder kan variere, afhængigt af OEM, mobiloperatør eller udbyder. Enheder skal have forbindelse til internettet, og Windows Update skal være aktiveret. Windows 7 SP1 og Windows 8.1 Update er påkrævet. Visse udgaver er udelukket: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise og Windows RT/RT 8.1. Active Software Assurance-kunder med volumenlicenser har mulighed for at opgradere til Windows 10-virksomhedstilbud, der ikke er omfattet af dette tilbud. Du kan undersøge, om din enhed er kompatibel, og læse andre vigtige installationsoplysninger på webstedet for producenten af din enhed eller på siden med Windows 10-specifikationer. Der vil måske løbende komme yderligere krav i forbindelse med opdateringer. Sikkerhed og funktioner opdateres automatisk, og denne funktionalitet er altid aktiveret.

*Ikke tilgængelig på alle markeder.

Microsoft beskytter dine personlige oplysninger. Du kan finde flere oplysninger i vores onlineerklæring om beskyttelse af personlige oplysninger.    
     Microsoft Corporation
One Microsoft Way
Redmond, WA 98052 USA

Tak - vil nærlæse :acute:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juni 19, 2015, 12:36:09 pm »
Du kan roligt opdatere, du mister intet og Win10 bliver et hit pga. Win10 arbejder på tværs, i alle styresystemer. Du ved jo at Win10 er gratis, når den ankommer som en invitation på værktøjslinjen.

El_Nino

• Gæst
« Svar #12 Dato: Juni 19, 2015, 02:50:13 pm »
Du skriver noget om virus, jeg har brugt http://software-files-a.cnet.com/s/software/14/24/84/26/avast_free_antivirus_setup_online_cnet.exe?token=1434613519_1a9b43bc8242ea99593f4d2735d8b8af&fileName=avast_free_antivirus_setup_online_cnet.exe i mange år og scanneren er udmærket.

Jeg har MSN Security Essentials på min win-7, og Win.Defender på win-8.1, desuden kørere jeg hver morgen en CCleaner på begge, jeg har dog en lille mistanke om at Win.Defender ikke er så super god som MSN S.E. - kunne være jeg skulle prøve dit foreslag -  :drinks: