Forfatter Emne: Dyremishandling  (Læst 1189 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Dyremishandling
« Dato: Juni 06, 2015, 02:00:16 pm »
Noget som undrer mig..........

Alle er enige om at dyremishandling er noget forfærdeligt noget, men afskyen gælder åbenbart kun når det gælder store dyr. Ikke når det gælder små pattedyr. Især dyr vi af uransagelige grund har udråbt som "skadedyr". Så er det åbenbart almindeligt at synes at så kan de passende straffes for deres skadelighed, med grusomheder.

De største (påståede) dyrevenner har ingen hæmninger med at bruge musefælder eller muldvarpefælder, hvor dyrene lider en grusom død eller bruge rottegift hvor dyret lider en langsom død. Når folk søde hund bider benet af et pindsvin er det bare sååååååååå sødt og sjovt.

Tænk et ramaskrig der ville blive når nogen forgiftede en hest til en langsom kvalfuld død. Hunde er folk også sarte med. De samme mennesker der synes at små dyrs kvaler er helt fint.

De gør det i skadedyrsbekæmpelsens navn. Lader bare deres katte udsætte smådyr og fugle for det værste. Mus er ikke skadedyr. For nogle generationer siden spredte de tyfus, og for en generation siden trængte de jnd i spsisekamre og fordærvede fødevarer. Men i dag er kampagnen mod mus ødelæggende for faunaen, da mus tjener som føde for fugle og dyr. Uden mus uddør de også.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Albert Johansen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Altid Amarone
    • Vis profil
    • FUQ
Sv: Dyremishandling
« Svar #1 Dato: Juni 06, 2015, 02:15:06 pm »
Jeg bryder mig normaltvis slet ej om dyr, og jeg mener da skam, at det er alt for overdrevet med el den energi, man render og bruger på den slags. 'Dyrs rettigheder'?! Pffft - Men jeg vil da slam gerne gå så langt som, at det naturligvis ej skal være  lovligt med halalslagtning. Dog ej så meget for dyrenes skyld - men for at genere og skræmme 'De Unævnelige"!!

Kærlig hilsen Albert Johansen

El_Nino

• Gæst
« Svar #2 Dato: Juni 28, 2015, 08:31:32 pm »
Postet af: Albert Johansen
« Dato: Juni 06, 2015, 02:15:06 pm »

Jeg bryder mig normaltvis slet ej om dyr, og jeg mener da skam, at det er alt for overdrevet med el den energi, man render og bruger på den slags. 'Dyrs rettigheder'?! Pffft - Men jeg vil da slam gerne gå så langt som, at det naturligvis ej skal være  lovligt med halalslagtning. Dog ej så meget for dyrenes skyld - men for at genere og skræmme 'De Unævnelige"!!

Kærlig hilsen Albert Johansen

Albert - en noget under indstilling til dyrevelfærd du har der -  :blum: :blum3: :buba_phone:

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.4%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 25, 2016, 07:40:31 pm »
Morskab over dyrs lidelser? Høhøhø, hvor sjovt. Et Næsehorn baldrer i en stor tung firehjulstrækker.

http://www.seoghoer.dk/wild/naesehorn-angriber-turister?varnish-device-detection=pc

Den er selv ude om det. Den kan bare lade være med at være så ond.

Hvor langt er vi ude? Et Næsehorn der bliver udsat for det, vil blive udsat for en sådan stressbehandling at det kan imødese en tidligere død, unger der bliver forladt osv.

Hykleriet bliver stort når "vi" forarges over at krybskytter udrydder Næsehorn, når vi selv er lige sådan.

Det er folk der ikke har det fjerneste forhold til natur, men bare har penge til at opleve det sensationelle. Når de rigtigt kan genere nogle dyr, så er det ekstra godt.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 12, 2016, 11:33:33 pm »
Nu var der lige en dame-FB-ven af mig, der havde lagt en video ud af at hendes kat finder et pindsvin og viser interesse for det. Det bliver liked og kommenteret med "Nøjjjjjjj hvor SØDT."

Nu har jeg været nødt til at skrive, at det ikke er spor sødt. Pindsvinet kan blive så stresset at det dør af katteleg, eller så stresset at de ikke kan passe sine unger (selvom de ikke har unger i øjeblikket).

En kat kan nemt maltraktere et pindsvin på det grusomste i sin leg med det eller finde på at bide et ben af det eller sådan noget.

Nogle gange kan jeg brække mig over folk der er dyrevenner og hvad forfærdeligheder de udsætter dyr for. I en enden tråd i dag nævnte jeg noget om at klimaforandringer vil gøre ende på menneskeheden. Helt fint..