Forfatter Emne: Abortturisme  (Læst 4871 gange)

Campanule

• Gæst
Abortturisme
« Dato: Oktober 21, 2012, 10:02:44 am »
Har I fulgt med i debatten om danske kvinder som får abort i Sverige, hvis barnet har det "forkerte" køn? Nu er det jo ikke kun kvinden, der skal hakkes på. Manden er vel medbestemmende. Bortset fra det så kan jeg ikke forstå, at man fravælger et barn pga. køn. Måske er det fremtiden - så kan man fravælge pga. øjenfarve, hårfarve og hvad ved jeg

Citér
Hvis kønnet på barnet ikke er det ønskede, vælger flere at få foretaget en abort i Sverige, hvor grænsen for fri abort ligger senere end i Danmark.

Utilfredshed med kønnet på det kommende barn får flere danske kvinder til at rejse til Sverige for at få foretaget abort. Det bekræfter flere kilder over DR.

I Danmark kan man få foretaget en scanning, der viser barnets køn, efter 14. uge, og hvis barnet viser sig at være det »forkerte« køn, kan man rejse til Sverige, hvor der er mulighed for fri abort indtil den 18. graviditetsuge.

Historien bliver blandt andet bekræftet af Robert Kinnerfelt, indehaver af den private graviditets-scanningsklinik »Lille Københavner«. Han er som konsekvens af det stoppet med at tilbyde kønsscanninger fra uge 14. Nu kan man først få det efter 18. uge på klinikken.

- Vi har oplevet, at mennesker, der havde været ved kønsscanning hos os i 14. uge, efterfølgende har fået fjernet barnet i Sverige, hvor der er fri abort indtil uge 18, siger han til DR.

Herhjemme skal gravide kvinder søge hos Abortrådet, hvis de vil have foretaget en abort efter 12. uge, som er abortgrænsen i Danmark.

Hos rådet kender de også til problematikken med kvinder, som tager til udlandet, hvis kønnet på barnet ikke stemmer overens med planerne, siger speciallæge og medlem af Abortrådet Birgit Petersson.

- Den veluddannede del af befolkningen tager meget let til udlandet for at få lavet de her aborter, fordi det jo er tilgængeligt og let at komme til Sverige, og jeg tror ikke, at det kan stoppes, siger hun til DR.

Både Birgit Petersson og Robert Kinnerfelt tager stærkt afstand fra abort-rejser til Sverige.

Men reglerne, der også har været til debat i nabolandet, bliver ikke lavet om, fortæller tilsynschef hos Socialstyrelsen i Sverige, Thomas Tegenfeldt.

- Frem til 18. uge har vi fri abort, og så skal man udføre den, uanset hvilken årsag, der er til aborten, siger han.

Herhjemme frygter Birgit Petersson og Robert Kinnerfelt begge, at flere danskere vil rejse til udlandet for at få foretaget en abort fremover, forklarer de til DR.

Kilde: http://www.bt.dk/danmark/forkert-koen-sender-danske-kvinder-til-sverige-for-abort

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
Sv: Abortturisme
« Svar #1 Dato: Oktober 21, 2012, 11:46:56 am »
Synes det er usmageligt.

Jeg har forståelse for, hvis der beviseligt er noget helt galt med barnet, altså svært-svært handicappet, at man så vælger abort. Men ikke pga. køn, eller som du siger - hvad kan det ikke ende med? fravælgelse af øjenfarve, hårfarve eller frejner etc. etc.

Det får mine tanker mod f.eks Kina og deres etbarnspolitik, hvor netop pigebørn bliver ofret enten via abort, eller lige efter fødslen. Eller måske endda tanker i retning af Hitlers udrydelse af jøder.

Jeg har selv fået foretaget abort FØR 12. uge - og selvom jeg dengang var meget ung, havde 2 børn, hvoraf det ene med aspergers, og bare ikke havde overskud til flere børn ( følte jeg hellere ville være noget godt for 2, end noget skidt for 3 ) ja så er jeg i dag rigtig rigtig ked af den abort. Føler i dag at jeg skulle have taget barnet, og havde helt sikkert klarret det alligevel. Men man an altid være bagklog. En abort sætter altid spor, som man skal leve med resten af sit liv. Der kan som sagt være tungt vejene grunde, men at fravælge blot pga. køn NEJ - det burde ikke være tilladt.

OK, teoretisk kunne man selvfølgelig godt forestille sig at hvis man følte sig tvunget til at føde et barn med et uønsket køn, at man så ikke ville elske det barn lige så meget som hvis det havde været det "rigtige" køn. Og ja, det er selvfølgelig synd for sådan et barn, hvis det skal vokse op og føle sig uelsket af sineforældre. Men jeg vil alligevel stadig mene at det er et forkert grundlag at vælge abort på.

Tænk hvis man selv var blevet fravalgt bare pga. sit køn?

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 21, 2012, 12:39:01 pm »
Uha, jeg tror der er nogen der kommer til at hade mig for det her ..............

Nogle vil ligefrem mene at jeg mindst må være nazist .................... En enkelt anden vil måske mene at jeg er Dktekno-agtig.

I Danmark kan man få foretaget en scanning, der viser barnets køn, efter 14. uge, og hvis barnet viser sig at være det »forkerte« køn, kan man rejse til Sverige, hvor der er mulighed for fri abort indtil den 18. graviditetsuge.

Jeg tænker umiddelbart på muzzerbazzerne, for hvem det er langt mere attraktivt at få et drengebarn end en pige.

Men lad os nu lade den rotere lidt. Muzzerbazzerne bliver bestandigt flere i et ekspanderende parallelsamfund, der hviler bestandigt tungere på den oprindelige befolknings skuldre, økonomisk og med alskens illegalitet og plagsomhed.

Og der er kvinderne der får flere nye, små muslimer.

Her er en enestående chance for at afvikle den islamiske tilstedeværelse, på en måde der er at stryge dem med hårene.......................

Giv dem da gratis og offentlig tilbud om check af fosterets køn. Og beløn dem med en stor Mercedes for hvert pigefoster de får abort for. Kun drenge vil blive født, men de føder ikke nye muslimer.

Resultatet er at vi vil se en nedgang og afvikling af den muslimske befolkningsandel over et par generationer, og alle er glade og tilfredse.

I Kina, Indien og Afrika er der klinikker hvor man kan få færdige pakker, der indebærer undersøgelse af et fosters køn, efterfulgt af abort, hvis det er en pige. Der har været kristent og politisk korrekt ramaskrig over det, men er det nu så galt?

De nævnte lande døjer med massiv overbefolkning, som man skulle synes lader ethvert fremtidshåb ude. I Kina har man haft et-barnspolitik siden revolutionen i 1949. Eneste udvej, men den indebærer at der er færre nye små kinesiske munde at mætte. Det betyder mere til at putte i munden for dem der lever, som vil få en højere levestandard og de vil leve længere. Ved revolutionen har den kinesiske befolkningens levealder vel været 30 - 35 år. I dag er den 65 - 70. Når det kinesiske befolkningstal er voksende, er det fordi folk lever længere. Ikke fordi de får flere børn. Det indebærer at arbejdskraftens alder bliver høj, men det er de vist ikke så sarte over i Kina.

Jeg er tilbøjelig til at mene at det internationale samfund, som ulandsbistand, netop tilbyder befolkningen klinikker, hvor de kan få abort af pigefostre. Det vil betyde forbedret levestandard og udvikling stort set fra dag et. En kvinde der får foretaget en abort, kan gå ud og arbejde i marken straks efter, i stedet for at at være uarbejdsdygtig i lang tid på grund af graviditet og fødsel.

En befolkning hvor det udøves vil ikke have det klassiske problem med fødselsnedgang, nemlig aldrende arbejdsstyrke. Befolkningen vil stadigt være ung.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 21, 2012, 12:43:35 pm »
Det får mine tanker mod f.eks Kina og deres etbarnspolitik, hvor netop pigebørn bliver ofret enten via abort, eller lige efter fødslen.

Benhård befolkningskontrol, med et-barnspolitik er det massivt overbefolkede lands eneste mulighed for en fremtid for de levende. Det virker. Kina har tårnhøj økonomisk vækst og kineserne i dag, har en levestandard som deres forældre ikke engang kunne drømme om. Ved revolutionen i 1949 har gennemsnitslevealderen været omkring 30 - 35 år - jeg ved det ikke.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 21, 2012, 01:04:46 pm »
Ville problemet have været så stort hvis nogen af de her var blevet aborter:

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #5 Dato: Oktober 21, 2012, 02:11:41 pm »
Det får mine tanker mod f.eks Kina og deres etbarnspolitik, hvor netop pigebørn bliver ofret enten via abort, eller lige efter fødslen.

Benhård befolkningskontrol, med et-barnspolitik er det massivt overbefolkede lands eneste mulighed for en fremtid for de levende. Det virker. Kina har tårnhøj økonomisk vækst og kineserne i dag, har en levestandard som deres forældre ikke engang kunne drømme om. Ved revolutionen i 1949 har gennemsnitslevealderen været omkring 30 - 35 år - jeg ved det ikke.

Tjae, til gengæld er der vel ved at være et overtal af mænd, således at der ikke er kvinder nok til at de kan stifte familie.

Jeg kan godt have en hvis forståelse for en et-barns politik. Men jeg går bestemt ikke ind for at det skal være på bekostning af et bestemt køn.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 21, 2012, 02:28:39 pm »
Ville problemet have været så stort hvis nogen af de her var blevet aborter:

NEJ.
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Campanule

• Gæst
« Svar #7 Dato: Oktober 21, 2012, 03:37:05 pm »
Nu snakker de om at forbyde kønsscanninger før 18. uge herhjemme - men så får man vel også bare den foretaget i Sverige?

Nå jeg kan slet ikke sætte mig ind i at folk vil gøre sådan noget. Et barn er da altid en gave. Jeg har ingen, så jeg kan jo ikke gøre mig klog, men nej jeg forstår det ikke

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.6%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 21, 2012, 05:17:02 pm »
Nu snakker de om at forbyde kønsscanninger før 18. uge herhjemme - men så får man vel også bare den foretaget i Sverige?

Jeg vil tro man kan få den slags aborter over det meste af verden. Kina, Indien, Ukraine for at nævne nogle lande. En returbillet til kiev kan fås for 1400,- bops, så det er ikke noget der slår nogen af hesten.

Citér
Nå jeg kan slet ikke sætte mig ind i at folk vil gøre sådan noget.

Det kan jeg udmærket forstå at nogen i den 3. verden gør. Når de står overfor valget melem en mund mere at mætte og bedre levestandard for en selv.

Og for muslimerne kommer ære oveni.

Citér
Et barn er da altid en gave.

Øh, billedet ovenfor! Ville du også sige at flere af dem er en gave?

En gave ville det være at kunne abortere pigefostre.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 21, 2012, 09:21:16 pm »
Uha, jeg tror der er nogen der kommer til at hade mig for det her ..............

Nogle vil ligefrem mene at jeg mindst må være nazist .................... En enkelt anden vil måske mene at jeg er Dktekno-agtig.

Jeg tænker umiddelbart på muzzerbazzerne, for hvem det er langt mere attraktivt at få et drengebarn end en pige.

Jeg burde måske nu sige, at jeg har mødt en muslimsk pige for over et år siden og er nu konverteret.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #10 Dato: Oktober 21, 2012, 09:40:14 pm »

Citér
Et barn er da altid en gave.

Øh, billedet ovenfor! Ville du også sige at flere af dem er en gave?

En gave ville det være at kunne abortere pigefostre.

HMMM, hvis man skal sætte det lidt på spidsen, så burde det måske være en gave at kunne abortere drengebørn i de afrikanske lande, som der hver eneste år laves store indsamlingsshows for, i forsøget på at fylde de bundløse huller. I mange tilfælde er det jo kvinderne der knokler i de lande, i forsøget på at skabe en bedre tilværrelse for både dem og deres børn/familie/land, mens mange mænd blot daser på en eller anden cafe hvor kvinder ikke har adgang.

(Ironi kan forekomme i ovenstående )

Kærlig hilsen
Carmen

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.6%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 21, 2012, 11:33:30 pm »
HMMM, hvis man skal sætte det lidt på spidsen, så burde det måske være en gave at kunne abortere drengebørn i de afrikanske lande, som der hver eneste år laves store indsamlingsshows for, i forsøget på at fylde de bundløse huller. I mange tilfælde er det jo kvinderne der knokler i de lande, i forsøget på at skabe en bedre tilværrelse for både dem og deres børn/familie/land, mens mange mænd blot daser på en eller anden cafe hvor kvinder ikke har adgang.

Jeg sad faktisk og tænkte på det da jeg skrev..............................

Organisationer for udviklingsbistand udtrykker undertiden at det er mere effektivt at lade ressourcer til udvikling gå gennem kvinderne. Underforstået at negermændene er dovne og når de får penge mellem hænderne, går pengene til ludere, spil og dovnerier.

Det er da et paradoks. Men det er stadigt kvinderne der bliver gravide. er der et fertilt underliv, vil hun altid kunne finde noget til at besvangre det, selvom der skulle være massivt underskud af mænd. Det er set før.

Det med at negermænd er dovne, er absolut ikke begrænset til afrikanerne. De russiske hanner er dovne, uduelige og fordrukne. Rusland holdes i gang af kvinderne. Det gælder over hele verden faktisk. En af grundene til den lave fertilitet i Europa, skyldes at kvinderne vælger ikke at få børn med mænd, hvis virkelyst begrænses til at pule ludere.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.6%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 21, 2012, 11:35:31 pm »
Jeg burde måske nu sige, at jeg har mødt en muslimsk pige for over et år siden og er nu konverteret.

Campanule

• Gæst
« Svar #13 Dato: Oktober 22, 2012, 08:46:06 am »
Jeg tror, at for forældrene og evt. søskende, så er et barn en gave. Det er et lille mirakel hver gang. At der så fødes for mange børn, og jorden siges at være overbefolket er en anden sag

Campanule

• Gæst
« Svar #14 Dato: Oktober 22, 2012, 09:08:34 am »
Nå det lader til man godt kan få abort herhjemme pga. kønnet

Citér
Abortankenævnet har tidligere givet tilladelse til en sen abort, blandt andet fordi kvinden er utilfreds med fostrets køn.

Det fortæller medlem af nævnet speciallæge Birgit Petersson til DR Nyheder.

Hun siger, at tilladelserne primært gives til kvinder med anden etnisk baggrund end dansk, som ønsker en dreng. De argumenterer ofte for, at de vil sikre familien et mandligt overhoved.

S og EL indkalder nævn til samtale

Socialdemokraternes sundhedsordfører, Sophie Hæstorp Andersen, er chokeret over nyheden.

- Det må aldrig være sådan, at kønnet spiller en rolle, når der gives tilladelse til abort, siger hun til TV Avisen.

Hun vil nu indkalde Abortankenævnet til samtale for at høre, hvor tit man har ladet kønnet spille en rolle i abortafgørelser.

Sophie Hæstorp Andersen bakkes op af Venstres sundhedsordfører, Sophie Løhde, og formanden for Folketingets sundhedsudvalg, Flemmeing Møller Mortensen.

Skal have særlig tilladelse efter 12. uge

Barnets køn kan fastslås fra 14. uge, men da grænsen for fri abort i Danmark slutter i 12. uge, skal kvinderne have en særlig tilladelse fra Abortankenævnet.

Den søger de i de regionale abort- og sterilisationssamråd. Får de afslag her, kan de anke til Abortankenævnet. I går kunne DR Nyheder fortælle, at både private scanningsklinikker og Abortankenævnet oplever, at folk får lavet en scanning i uge 14, og derefter tager til Sverige for at få abort, hvis de er utilfredse med kønnet på det kommende barn.

I Sverige er abortgrænsen i uge 18. En praksis Abortankenævnets formand i går overfor TV Avisen kaldte uetisk. Men nu viser det sig altså, at ankenævnet selv, i visse tilfælde, lader kønnet spille en rolle, når kvinder ønsker abort efter uge 12.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/10/21/202315.htm