Forfatter Emne: Endnu et drop af ytringsfriheden  (Læst 2181 gange)

Offline GuBBi (OP)

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Endnu et drop af ytringsfriheden
« Dato: Maj 18, 2015, 10:16:21 pm »
Dette er en opfølgning på movia-fadæsen, hvor DF demonstrerer at de i virkeligheden ikke går ind for ytringsfrihed.
Denne gang er det trykkefrihedsselskabet (håber alle kan se ironien). Når folk siger ting de er uenige i er de åbenbart ikke for fine til at kontakte folks arbejdspladser. Sikke en fin måde at true folk til stilhed på. Jeg mener virkelig at det er uforsvarligt når man samtidig ønsker at bruge ytringsfriheden som et skjold, at man så også selv vil true folk til stilhed.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/angriber-islam-kritiker-truer-mig-paa-levebroedet/5568438

Dette er jeres daglige påmindelse om at den yderste højrefløj slet ikke går ind for ytringsfrihed, men bare vil have ret til at svine hvem det passer dem.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.4%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Endnu et drop af ytringsfriheden
« Svar #1 Dato: Maj 18, 2015, 11:00:27 pm »
Alle bliver truet til at rette ind, både rød og blå. Du kan se vores politiske partier, hvordan de behandler medlemmer, hvis de ikke tier stille og stemmer / mener det samme som partiformanden.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #2 Dato: Maj 18, 2015, 11:11:15 pm »
Dette er en opfølgning på movia-fadæsen, hvor DF demonstrerer at de i virkeligheden ikke går ind for ytringsfrihed.
Denne gang er det trykkefrihedsselskabet (håber alle kan se ironien). Når folk siger ting de er uenige i er de åbenbart ikke for fine til at kontakte folks arbejdspladser. Sikke en fin måde at true folk til stilhed på. Jeg mener virkelig at det er uforsvarligt når man samtidig ønsker at bruge ytringsfriheden som et skjold, at man så også selv vil true folk til stilhed.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/angriber-islam-kritiker-truer-mig-paa-levebroedet/5568438

Dette er jeres daglige påmindelse om at den yderste højrefløj slet ikke går ind for ytringsfrihed, men bare vil have ret til at svine hvem det passer dem.

Jeg mener, du har nogle gode og interessante pointer her. Ytringsfriheden burde være den ene ting, vi alle kan mødes og samles om - i forsvar for friheden, og dette på tværs af politiske skel. Og det er sørgeligt, at de politiske danmark tilsyneladende kan være å splittet - at ikke engang alle går ind for ytringsfriheden.
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

Offline ak31

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Tigermanden der døde
    • Vis profil
Sv: Endnu et drop af ytringsfriheden, banket på plads
« Svar #3 Dato: Maj 19, 2015, 08:32:05 am »
Uddrag fra Ekstrabladet:
Bemærkningen var en hentydning til netop Lisbeth Bech Poulsen, som forrige sommer truede med at stemme nej til skattereformen - lige indtil hun blev kaldt gruppemøde, hvor der blev talt med så store bogstaver til den unge politiker.

Hun forlod efterfølgende gruppeværelset med en ny holdning til skattereformen med adskillige tårer løbende ned af kinderne.

Lisbeth havde ellers en anden holdning til Dong salget.
Tigermanden nu igen i fuld kamplyst

Smil, og verden smiler igen.

popov

• Gæst
« Svar #4 Dato: Maj 19, 2015, 09:06:10 am »

Takker for påmindelsen
Men du ved også udmærket ytringsfrihed, som jeg forresten har omdøbt til 55 different shades of gray slet ikke eksisterer, men der er stort forskel mellem partier og forresten også virksomheder og hos mennesker.

Dog er ytringsfrihed IKKE eksisterende hos DF og nok også ekstremistiske partier som de højre nationalister.
For mit velkommende måtte de godt skrive ordet Ytringsfrihed med usynligt inkt i ordbogen, det findes ikke i vores verden.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Det skyldes at ytringsfriheden er blevet omformuleret
« Svar #5 Dato: Maj 19, 2015, 10:33:36 am »

Takker for påmindelsen
Men du ved også udmærket ytringsfrihed, som jeg forresten har omdøbt til 55 different shades of gray slet ikke eksisterer, men der er stort forskel mellem partier og forresten også virksomheder og hos mennesker.

Dog er ytringsfrihed IKKE eksisterende hos DF og nok også ekstremistiske partier som de højre nationalister.
For mit velkommende måtte de godt skrive ordet Ytringsfrihed med usynligt inkt i ordbogen, det findes ikke i vores verden.

Vi har aldrig haft ytringsfrihed i den forstand, at det har været forbudt at lukke munden på andre borgere - og hvis vi lukker munden permanent på nogen, er vi aldrig blevet anklaget for at overtræde de europæiske menneskerettigheder - men for drab.

Ytringsfrihed har hidtil været reglen om, at staten ikke må indføre censur.

Religionsfrihed betyder tilsvarende ikke, at vi ikke må blive sure på nogen, der har en anden tro og at sige det til dem. Vi må selvfølgelig ikke trænge ind og afbryde deres gudstjeneste, men det må vi heller ikke gøre af andre årsager - og det forvirrer nogen.

I tilfældet Charlie Hebdo var det forbudte at skyde medarbejderne, fordi drab er forbudt (og ikke at vi nogensinde har haft frihed fra, at forkastelige personer har brugt ulovlige metoder).

Den nye opfattelse af ytringsfrihedn giver ikke mening, for vi har alle sammen prøvet at lukke munden på nogen, og det er ikke forbudt (hvis vi i øvrigt overholder lovgivningen). Du er derfor også inde på, at vi aldrig har haft ytringsfrihed.

Ytringsfrihed har derfor aldrig eksisteret som et begreb i straffeloven - og når der ingen sanktioner har været mod borgerne for at bryde ytringsfriheden, så har der heller aldrig været nogen, som har givet denne frihed.

Når det er sagt, er det meget dobbeltmoralsk af Trykkefrihedsselskabet at bryde de regler, som de selv kæmper for at få indført.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline GuBBi (OP)

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Maj 19, 2015, 11:02:22 am »
Uddrag fra Ekstrabladet:
Bemærkningen var en hentydning til netop Lisbeth Bech Poulsen, som forrige sommer truede med at stemme nej til skattereformen - lige indtil hun blev kaldt gruppemøde, hvor der blev talt med så store bogstaver til den unge politiker.

Hun forlod efterfølgende gruppeværelset med en ny holdning til skattereformen med adskillige tårer løbende ned af kinderne.

Dette hører nu normalt under hvad man ville kalde for parti-disciplin. Men det er heller ikke noget jeg bryder mig om. Derfor jeg heller ikke ville støtte et meget topstyret parti, og der er de radikale heldigvis de mindst topstyrede af alle.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #7 Dato: Maj 19, 2015, 11:11:13 am »
Uddrag fra Ekstrabladet:

Tja, sådanne er det jo, når man skal støtte op om partiets holdning i et hierarkisk parti. Man kan diskutere, om det er særlig godt, at man organisere sine politiske bevægelser på den måde. Det ville vel være bedre, om individet måtte komme til orde. Dét er ægte demokrati.
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

popov

• Gæst
Sv: Det skyldes at ytringsfriheden er blevet omformuleret
« Svar #8 Dato: Maj 19, 2015, 12:29:44 pm »

Takker for påmindelsen

Vi har aldrig haft ytringsfrihed i den forstand, at det har været forbudt at lukke munden på andre borgere - og hvis vi lukker munden permanent på nogen, er vi aldrig blevet anklaget for at overtræde de europæiske menneskerettigheder - men for drab.

Ytringsfrihed har hidtil været reglen om, at staten ikke må indføre censur.

Religionsfrihed betyder tilsvarende ikke, at vi ikke må blive sure på nogen, der har en anden tro og at sige det til dem. Vi må selvfølgelig ikke trænge ind og afbryde deres gudstjeneste, men det må vi heller ikke gøre af andre årsager - og det forvirrer nogen.

I tilfældet Charlie Hebdo var det forbudte at skyde medarbejderne, fordi drab er forbudt (og ikke at vi nogensinde har haft frihed fra, at forkastelige personer har brugt ulovlige metoder).

Den nye opfattelse af ytringsfrihedn giver ikke mening, for vi har alle sammen prøvet at lukke munden på nogen, og det er ikke forbudt (hvis vi i øvrigt overholder lovgivningen). Du er derfor også inde på, at vi aldrig har haft ytringsfrihed.

Ytringsfrihed har derfor aldrig eksisteret som et begreb i straffeloven - og når der ingen sanktioner har været mod borgerne for at bryde ytringsfriheden, så har der heller aldrig været nogen, som har givet denne frihed.

Når det er sagt, er det meget dobbeltmoralsk af Trykkefrihedsselskabet at bryde de regler, som de selv kæmper for at få indført.

I magtens verden bruger man alle tricks, og de er vel nok ligeglad med hvad vi tænker eller diskuterer, topstyrede DF har de mest trofaste vælgere, så de kan godt lide at de er styret med hårde hånd, nogen kan godt lide at vide præcist hvor grænsen ligger.
Jeg er mere forbavset over trykkeri selskabet, de skulle være forgængere, men de har muligt valgt et mere populistisk tilgang til frihed.

At ytrings frihed ikke er med i grund eller straffe loven er meget klogt for resten, den ville aldrig kunne holde for almindige mennesker, her skulle ordet måske erstattes med Ytrings ansvar, og her tænker jeg på at man ikke må kalde Dronningen eller de royale med DU.
Jeg læste for resten nyheder fra Holland hvor en mand er blevet idømt 20,000 € og halv år fængsel for at skælde ud på kongehuset, her er ytrings frihed blevet skrevet ned i deres grundlov, og det duer dermed jog slet ikke mener jeg.

Gunsmoke44

• Gæst
« Svar #9 Dato: Maj 19, 2015, 12:55:32 pm »
Citér
Tja, sådanne er det jo, når man skal støtte op om partiets holdning i et hierarkisk parti. Man kan diskutere, om det er særlig godt, at man organisere sine politiske bevægelser på den måde. Det ville vel være bedre, om individet måtte komme til orde. Dét er ægte demokrati.

Er nødt til at orientere den "gæve kommunist"og islamstøtte om, at vi altså er nogle stykker, som kender DKP & beslægtedes gamle programmer, historie & praksis. Og vi husker også ganske pænt. Personligt husker jeg tydeligt fra tv og dagblade, da typer som landsretssagfører Carl Madsen og sømandsformand Preben Møller Hansen blev ekskluderet. Det var nu nærmere fordi, de var endnu mere stalinistiske end ledelsen. Men senere - i begyndelsen af 80'erne - var der også en del der røg i svinget, fordi de ville "lade individet komme til orde."

Du har næppe nogensinde været medlem af hverken DKU eller DKP. Så ville du hurtigt være stødt ind i "Den demokratiske Centralisme"!

Og så hedder det sgu ikke "sådanne", som du bruger det ustandseligt, hr. "sprogekspert."   :JC-hysterical:

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #10 Dato: Maj 20, 2015, 08:09:10 pm »
Citér

Er nødt til at orientere den "gæve kommunist"og islamstøtte om, at vi altså er nogle stykker, som kender DKP & beslægtedes gamle programmer, historie & praksis. Og vi husker også ganske pænt. Personligt husker jeg tydeligt fra tv og dagblade, da typer som landsretssagfører Carl Madsen og sømandsformand Preben Møller Hansen blev ekskluderet. Det var nu nærmere fordi, de var endnu mere stalinistiske end ledelsen. Men senere - i begyndelsen af 80'erne - var der også en del der røg i svinget, fordi de ville "lade individet komme til orde."

Du har næppe nogensinde været medlem af hverken DKU eller DKP. Så ville du hurtigt være stødt ind i "Den demokratiske Centralisme"!

Og så hedder det sgu ikke "sådanne", som du bruger det ustandseligt, hr. "sprogekspert."   :JC-hysterical:

Vi på venstrefløjen er jo netop fortalere for demokratiet og det åbne samfund. Og det kan dine feberfantasier slet ikke ændre på.
 :aww: :Cherna_29: