Forfatter Emne: Den virkelige svøbe!  (Læst 6422 gange)

Smukkehelle

• Gæst
Den virkelige svøbe!
« Dato: Maj 17, 2015, 08:35:31 pm »
'Europas svøbe', 'En sygdom'...der smides en del store ord herinde. Og da Din-debat vist er ved at udvikle sig til Den Røde Plads, kalder man traditionen tro os, der bare elsker vores land, for 'høiijreradikale', fascister og ny- eller gammelnazister. Alt som det plejer at være.

For eventuelt interesserede: Her er noget om de RIGTIGT syge!
Synes jeg.

https://siaddk.wordpress.com/2015/05/03/nazi-islam-er-en-korrekt-betegnelse/

« Senest Redigeret: Maj 17, 2015, 08:41:42 pm af Helleristet »

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Sv: Den virkelige svøbe!
« Svar #1 Dato: Maj 17, 2015, 08:37:00 pm »
Synes jeg.

Hvor?
Midlerne er underordnede.

Smukkehelle

• Gæst
« Svar #2 Dato: Maj 17, 2015, 08:54:52 pm »
På billederne i linket!

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #3 Dato: Maj 17, 2015, 08:58:23 pm »
På billederne i linket!

Ja ja, men der var jo ikke noget link, da jeg skrev og spurgte.. Jeg kigger på det senere.

Smukkehelle

• Gæst
« Svar #4 Dato: Maj 17, 2015, 09:05:08 pm »
He he. Jeg vidste, du var bange. Men jeg tror nu ikke, du er med på et af farvebillederne - det er jo ellers dine naturlige (koran-) venner! Du kunne vel ligeså godt have været der. Ikke?
« Senest Redigeret: Maj 17, 2015, 09:08:05 pm af Helleristet »

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #5 Dato: Maj 17, 2015, 09:13:55 pm »
He he. Jeg vidste, du var bange. Men jeg tror nu ikke, du er med på et af farvebillederne - det er jo ellers dine naturlige (koran-) venner! Du kunne vel ligeså godt have været der. Ikke?

Hvad skulle jeg være bange for? Har ikke set dine billeder endnu. Af samme grund kan jeg heller ikke svare dig på dit spørgsmål.  :connie_08:

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #6 Dato: Maj 17, 2015, 09:26:55 pm »
Hvordan kan du egentlig svare på mine indlæg, når du har sat mit på ignorere?

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=1408.msg13672#msg13672

Vendelbodrengen

• Gæst
« Svar #7 Dato: Maj 17, 2015, 09:39:24 pm »
Det er herlig morskab, det her. Du er rigtigt "ud' og pust' æ griis op", hva' Tullemanden? Haha!!!

Ta' dog et lille kig. Hun er vist gået off line nu.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Maj 17, 2015, 09:50:06 pm »

.................., kalder man traditionen tro os, der bare elsker vores land, for 'høiijreradikale', fascister og ny- eller gammelnazister.

Det synes jeg nu ikke "vi" gør. Men nogle gange bliver I taget i jeres egne ord.

Citér
Synes jeg.

Og så spørger jeg igen om hvad det skulle rage os, alt det underlige nogen foretager sig på klodens bagside?

Og så noget med en eller anden mufti i en ørken for 85 år siden, da verdens muslimske befolkning var på 10 millioner og plastikbadetøflerne ikke eksisterede endnu. Hvad rager det os?

Jeg kunne sikkert også finde et billede af en Hunkpapa-Teton-Sioux indianer med højre hånd lidt oppe. Og hvad så?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #9 Dato: Maj 17, 2015, 09:51:31 pm »
Det er herlig morskab, det her. Du er rigtigt "ud' og pust' æ griis op", hva' Tullemanden? Haha!!!

Ta' dog et lille kig. Hun er vist gået off line nu.

Jamen, rolig nu, Kaj. Rolig.   :biggrin:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Maj 17, 2015, 11:34:28 pm »
'Europas svøbe', 'En sygdom'...der smides en del store ord herinde. Og da Din-debat vist er ved at udvikle sig til Den Røde Plads, kalder man traditionen tro os, der bare elsker vores land, for 'høiijreradikale', fascister og ny- eller gammelnazister. Alt som det plejer at være.

Synes jeg.

https://siaddk.wordpress.com/2015/05/03/nazi-islam-er-en-korrekt-betegnelse/

Wow.

<sarkasme>Ja i højrenationale er bare evigt en undertrygt minoritet, og det er så synd for jer at der er folk der er uenige med jer og vil benægte jer rettigheden til undertrygge dem I mener er uønskede. Jeg ligger vågen om natten for jeres smerte </sarkasme>

Det enorme hykleri her ligger i at du kritiserer folk du mener kalder jer navne, men samtidig kalder debatten her for "Den røde plads". For alle der er uenig med dig må jo være en rød kommunist? Og samtidig synes du også det er OK at kalde samtlige muslimer for nazister. Så nej, jeg græder ikke salte tårer når der er nogen du synes kalder dig og dine navne...

Smukkehelle

• Gæst
« Svar #11 Dato: Maj 18, 2015, 07:40:26 am »
Sidder denne dejlige solrige morgen og kigger på 'svarene' på min kommentar.
Bortset fra Anklageren - de sædvanlige!

Situationen fortæller, at den er fastlåst. Vi ved nøjagtigt, hvad der kommer. Gik man to-tre år tilbage i Sol.debats arkiv, ville man endda også der kunne finde nærmest enslydende.
Og det symboliser vel så den danske dagligdag, som jeg tidligere har beskrevet den: Den muslimske masseindtrængen har medført, at mange danskere dårligt kan tale sammen. Bliver irriterede blot ved synet af hinanden.

Carlo, du har siden nytår set eksempler på islam-terror i Europa. Endda i dit lands hovedstad. Og du ved flyvemaskinen er opfundet, ligesom det lige er tilgået dig, at Islamisk Stat sender krigere (terrorister) med "flygtninge"-bådene over Middelhavet. Hvorfor bliver du så ved med at spørge, hvad det raaager dig?

Jeg tror, der vil komme et voldsomt opgør med islam i Europa. Og det rager mig såvel som mine nærmeste. Og det danske folk.
GuBBi forsøger at berolige sig selv ved altid at fremstille det som om den nationale fløj i Danmark består af en lille flok på 8-10 stykker.
Lad mig minde om målingen i januar ( før terrordrabene i Kbh.), hvor 12-13 % af de adspurgte kunne finde på at støtte et parti til "højre" for Dansk Folkeparti. Og lad mig minde om den i forgårs: 60 % af os vil have stoppet bådene fra Afrika til Europa!

Men solen skinner. Alt ånder fred og idyl her i mit Vendsyssel. Måske er det det, der narrer nogen. Skulle der kunne ske noget ubehageligt her i lille Dannevang?
Sådan tænkte mange også... i 1939!
« Senest Redigeret: Maj 18, 2015, 07:44:48 am af Helleristet »

Anklageren

• Gæst
Højreekstremister eller islamister
« Svar #12 Dato: Maj 18, 2015, 10:11:51 am »
Valget står heldigvis ikke mellem islamister eller de højreradikale, som du så falskt opstiller det, når du plæderer for en etnisk udrensning i Danmark.

Nu sidder langt de fleste af toppolitikerne fra Gyldent Daggry fængslet i Korydallos i udkanten af Athen.

Det er ikke af politiske årsager, de græske nynazister er kommet for retten i Athen, for er anklaget for mord, vold og pengeafpresning.

Symbolsk kan man udtrykke det som, at Gyldent Daggry ikke er anklaget for at være den venstreorienterede rapper Pavlos Fyssas politiske modstander - de er anklaget for at have myrdet ham.

Der er næppe tvivl om, at Gyldent daggry er nynazister.

Gyldent daggrys partilogo og flag, som er inspireret af en klassisk græsk mæander, der er et bronzealdersymbol tilsvarende at hagekorset er et bronzealdersymbol hentet fra den nordiske oldtids helleristninger.

Nu kommer svøben så til Bornholm inviteret af dine kammerater.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Maj 18, 2015, 11:03:02 am »
@Helleristet

Det at de fleste af os ikke ændrer holdninger på det her er fordi det har at gøre med fundamentale principper. Vi vil ikke ofre nogle af vores frihedsrettigheder for at forfølge muslimer. Vores demokrati er mere værd end som så. Og hvis jeg må citere Benjamin Franklin uden at lyde alt for amerika-fil:

"People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both"

Det er et godt citat. Jeg aner ikke hvor historisk det er, og det er sådanset ligegyldigt for det opsummerer hvad vi snakker om her. I argumenterer for at man skal gøre noget der bryder med vores egne friheder og tilmed er ekstremt moralsk tvivlsomt, for at opnå lidt mere sikkerhed. Vi andre argumenterer for at det at leve frit her i landet er risikoen for terror værd, og at ingen vil tvinge os i knæ. Uanset om terroren kommer fra højre eller venstre.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #14 Dato: Maj 18, 2015, 12:36:58 pm »
@Helleristet

Det at de fleste af os ikke ændrer holdninger på det her er fordi det har at gøre med fundamentale principper. Vi vil ikke ofre nogle af vores frihedsrettigheder for at forfølge muslimer. Vores demokrati er mere værd end som så. Og hvis jeg må citere Benjamin Franklin uden at lyde alt for amerika-fil:

"People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both"

Det er et godt citat. Jeg aner ikke hvor historisk det er, og det er sådanset ligegyldigt for det opsummerer hvad vi snakker om her. I argumenterer for at man skal gøre noget der bryder med vores egne friheder og tilmed er ekstremt moralsk tvivlsomt, for at opnå lidt mere sikkerhed. Vi andre argumenterer for at det at leve frit her i landet er risikoen for terror værd, og at ingen vil tvinge os i knæ. Uanset om terroren kommer fra højre eller venstre.

Jeg synes, du kommer med nogle skarpe pointer her i dit indlæg. For det handler jo om, at vi skal holde fast i, at demokratiet er ukrænkeligt. Det er i vores samfund en størrelse, som man i sin grundform ikke kan diskutere. Og netop demokratiet sikrer jo, at vi kan være her uden at skulle skele til etnicitet eller religion. Og ja - som du skriver - det er jo lige meget hvilken side terroren kommer fra - da det jo er lige frygteligt af den grund. Hvis vi skulle acceptere det samfund, som Helle ønsker, så ville det jo bare betyde, at vi  skulle leve med den daglige terror, hvor man bare har at være enig med hende og de andre med såkaldt "rigtige" holdninger - og det ville vel være mange gange værre - ud fra et frihedssyspunkt. Hvordan mener du - Gubbi - at vi bedst sikrer det tolerante samfund?
« Senest Redigeret: Maj 18, 2015, 12:39:08 pm af Tigermanden »