Forfatter Emne: Dejlig spådom!  (Læst 2263 gange)

Offline Blue velvet (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Dejlig spådom!
« Dato: Maj 16, 2015, 10:20:49 am »
Valget kan nemlig betyde et farvel til enten klima- og energiminister Rasmus Helveg Petersen eller Zenia Stampe.

http://www.avisen.dk/ny-maaling-radikale-profiler-kaemper-for-overlevelse_324356.aspx?redir=eniro&utm_campaign=eniro&utm_medium=Eniro&utm_source=eniro

Så kan Zenia hygge om sine koranvenner!

:alc: :baby: :baby: :baby:

Offline Blue velvet (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Dejlig spådom!
« Svar #1 Dato: Maj 16, 2015, 01:12:51 pm »
Gubbifisken er tavs - det ville jeg også være !

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Maj 16, 2015, 01:23:15 pm »
Jeg vidste ikke at en kommentar fra mig var ønsket. Havde faktisk af en eller anden grund fået idéen at du ikke rigtig brød dig om mig, men jeg er da glad for at du ligefrem savner min tilstedeværelse.

Helveg Petersen har gjort et fint stykke arbejde synes jeg. Er personligt ikke den store Zenia fan, da jeg synes argumenterne fra hende tit bliver lidt skingre og usaglige, og at hun ikke vælger sine slag med omhu. Også selvom jeg nok er enig i de fleste af hendes grundholdninger.

Jeg tvivler dog på nogen af dem skulle være muslimer, men det skal jeg jo ikke blande mig i.

Ønsker du andre kommentare? Hvad skal der egentligt debatteres i denne tråd?

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #3 Dato: Maj 17, 2015, 02:16:54 pm »
Jeg støtter ikke De Radikale, men netop Zenia Stampe synes jeg er et super godt eksempel på en politiker, der har hjertet på det rette sted. Man kan tydeligt se mennesket bag, og hendes store kamp for at få udbredt humanismen - ja, der er hun og jeg allierede. Jeg håber, hun bliver i Folketinget og får en fremtrædende plads i den næste SR-regering.
« Senest Redigeret: Maj 17, 2015, 02:32:11 pm af Tigermanden »
Midlerne er underordnede.

Smukkehelle

• Gæst
« Svar #4 Dato: Maj 17, 2015, 02:26:34 pm »
Det allerbedste for Danmark i den henseende ville være, hvis samtlige radikale røg ud. Vedrørende Zenia Stampe er hun ubetinget den, jeg helst så langt, langt udenfor enhver indflydelse på dansk politik.
Det ville være utrolig dejligt, hvis man efter næste valg kom til at høre meeeget mindre til hende. Hun er simpelthen så led, altid svinsk mod danskerne i sine udtalelser - ser lige, at hun i dag har travlt med at søle os, der vil have stoppet trafikken af velfærdsjægere (og nu også IS-krigere!) over Middelhavet, til med en masse skidt!

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #5 Dato: Maj 17, 2015, 02:31:43 pm »
Det allerbedste for Danmark i den henseende ville være, hvis samtlige radikale røg ud.

Nej, det er vigtigt, at Folketingets sammensætningafspejler danskernes politiske holdninger, og derfor skal også Radikale Venstre være repræsenteret - mens det er langt mere naturligt, at danmarks mest upopulære parti - danskernes parti - ikke opnår repræsentation.

:aww: :Cherna_29:

Smukkehelle

• Gæst
« Svar #6 Dato: Maj 17, 2015, 02:45:51 pm »
Det er noget underlig snak.
De danske valgregler er sådan, at Det radikale Venstre kommer i Folketinget, hvis de får stemmer nok, og det gør de nok. Men det gælder da også alle andre.

Du kan ikke vide, at nogen er "mest upopulære"; det kan vel næppe måles. Hvis man - som jeg - fravælger Danskernes Parti, fordi jeg synes, der er ét, der er bedre, betyder det jo ikke, at jeg så ville sætte partiet nederst. Som "det værste". (Der befinder RV, EL og dem, der kalder sig "nationale" sig for mig.)
Så udtrykket dur jo ikke. Der vil jo aldrig blive lavet en sådan negativ-afstemning om, hvem vælgerne synes er værst.  :Laie_23:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Maj 17, 2015, 03:28:42 pm »
De danske valgregler er sådan, at Det radikale Venstre kommer i Folketinget, hvis de får stemmer nok, og det gør de nok. Men det gælder da også alle andre.

Du kan ikke vide, at nogen er "mest upopulære"; det kan vel næppe måles. Hvis man - som jeg - fravælger Danskernes Parti, fordi jeg synes, der er ét, der er bedre, betyder det jo ikke, at jeg så ville sætte partiet nederst. Som "det værste". (Der befinder RV, EL og dem, der kalder sig "nationale" sig for mig.)
Så udtrykket dur jo ikke. Der vil jo aldrig blive lavet en sådan negativ-afstemning om, hvem vælgerne synes er værst.  :Laie_23:

Man kunne sagtens måle hvad folk generelt synes det "værste" parti er. kræver bare at man har partierne på en stemmeseddel og beder folk udfylde hvilket parti de absolut sidst kunne finde på at stemme for. Mit bud på en top tre over partier som folk ville vælge som det "Værste" parti (af dem der er i folketinget):

1) Dansk folkeparti
2) Enhedslisten
3) Radikale venstre

Det skal bemærkes at det at man er upopulær jo ikke er det samme som at man ikke er brugbar (Som jeg synes er sagen for de radikale). Men det er de partier jeg tror ville blive valgt hvis danskerne skulle udpege de værste partier.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #8 Dato: Maj 17, 2015, 08:43:59 pm »

De københavnske vælgere tildelte kun danskernes parti 0,1% af stemmerne, da de stillede op til kommunalvalget sidst - og det er min baggrund for at kalde dem danmarks mest upopulære parti.  :aww: :Cherna_29: