Forfatter Emne: Hvad synes du om Gud og religion?  (Læst 1636 gange)

Offline AndreasS (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Hvad synes du om Gud og religion?
« Dato: Maj 15, 2015, 11:35:47 am »
Hej alle!

I en bacheloropgave er jeg ved at undersøge den almene danskers syn på Guds eksistens og karakter. Hvis du har en holdning til dette emne, som du gerne vil ud med, så ville det være en kæmpe hjælp, hvis du ville bruge et par minutter på at besvare dette spørgeskema.

https://docs.google.com/forms/d/12-xp8ZrV9KKVY_dKWLZdL6cPdMsQuag4i7wcF-xWck8/viewform?usp=send_form

På forhånd rigtig mange tak!

- Andreas

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Hvad synes du om Gud og religion?
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2015, 11:38:06 am »
Guds eksistens og karakter......
Ikke-eksisterende og med en skidt karakter :-)
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Evalu

• Gæst
« Svar #2 Dato: Maj 15, 2015, 12:13:53 pm »
Hej alle!

I en bacheloropgave er jeg ved at undersøge den almene danskers syn på Guds eksistens og karakter. Hvis du har en holdning til dette emne, som du gerne vil ud med, så ville det være en kæmpe hjælp, hvis du ville bruge et par minutter på at besvare dette spørgeskema.

https://docs.google.com/forms/d/12-xp8ZrV9KKVY_dKWLZdL6cPdMsQuag4i7wcF-xWck8/viewform?usp=send_form

- Andreas

Man kan være bekymret for den kommende bedømmelse af din bacheloropgave; hvis du tror, at du får et billede af "den almene danskers syn på Guds eksistens og karakter" ved at lægge et spørgeskema ud på en debatside.

Er det ikke en grundlæggende betingelse for en repræsentativ meningsundersøgelse, at det er en repræsentativ gruppe, der bliver spurgt?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2015, 12:54:46 pm »
Udfyldt. Men jeg håber og tror at du ligger linket rigtig mange steder så du får så bred en palet af svar som muligt. Held og lykke med opgaven, lyder spændende.

Hvis det er muligt må du for min skyld gerne komme med opdatering her på siden når opgaven er færdig. Eventuelt dit abstract eller executive summary. Jeg er ihvertfald interesseret i hvad konklusionerne bliver.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2015, 02:41:24 pm »
He he Prøvede at vælge det hele, fra flere forskellige IP adresser og der står nøjagtig det samme, efter at man har valgt, enten ateist, muslim, henduist OSV.
I alle de spørgsmål, kan man se, at de kun er ude efter kristne etc.
Jeg ville ikke kunne leve med den moral, der læres i Bibelen
Bibelens Gud er ond
Hvis jeg levede efter Bibelens moral, ville jeg blive et moralsk dårligere menneske Og sådan bliver det ved.

Tror det er et rigtigt muslimsk troller trick.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #5 Dato: Maj 15, 2015, 04:58:11 pm »
Andreas er da ikke et Muslimsk navn.
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Maj 15, 2015, 05:42:39 pm »
He he Prøvede at vælge det hele, fra flere forskellige IP adresser og der står nøjagtig det samme, efter at man har valgt, enten ateist, muslim, henduist OSV.
Bibelens Gud er ond
Hvis jeg levede efter Bibelens moral, ville jeg blive et moralsk dårligere menneske Og sådan bliver det ved.

Det er nok snarere pga. opbygningen på den side hvor undersøgelsen bliver lavet. Hvis du er uenig i spørgsmålene kan du jo altid svare efter din overbevisning. Og jeg går ud fra at de hellere vil høre om kristendom fordi medlemmerne af folkekirken har været faldende, mens kristendom stadig er Danmarks største religion. Det er interessant at lave en opgave om netop nu.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #7 Dato: Maj 15, 2015, 05:45:59 pm »
Og jeg går ud fra at de hellere vil høre om kristendom fordi medlemmerne af folkekirken har været faldende, mens kristendom stadig er Danmarks største religion. Det er interessant at lave en opgave om netop nu.

Det kunne også være spændende med et dybdegående studie, der kunne kaste lys over den del af vor kulturelle arv. Dog mener jeg, at Islam de facto er landets største religion, da mange danskere jo slet ikke praktiserer kristendommen - mens langt flere Nydanskere og nu også et stigende antal danskere er meget omhyggelige omkring deres Islamiske praksis. 
Observér, dokumentér, rapportér!

El_Nino

• Gæst
« Svar #8 Dato: Maj 15, 2015, 06:50:47 pm »
Hej alle!

- Andreas

Hvis du ikke uden anden hjælp ude fra - så vil jeg bedømme dig til at være -5 på IQ skalaen .  :LaieA_050:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Maj 15, 2015, 09:54:59 pm »
Bibelens Gud er ond

Det er nok snarere pga. opbygningen på den side hvor undersøgelsen bliver lavet. Hvis du er uenig i spørgsmålene kan du jo altid svare efter din overbevisning. Og jeg går ud fra at de hellere vil høre om kristendom fordi medlemmerne af folkekirken har været faldende, mens kristendom stadig er Danmarks største religion. Det er interessant at lave en opgave om netop nu.

Så tag lige prøven om igen og så marker dig, til en af de valgte trosretninger eller prøv dem alle sammen. Du vil se, det drejer sig om de kristne!!!
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Maj 15, 2015, 10:23:16 pm »
Bibelens Gud er ond

Så tag lige prøven om igen og så marker dig, til en af de valgte trosretninger eller prøv dem alle sammen. Du vil se, det drejer sig om de kristne!!!

Benægter jeg ikke, men jeg tvivler lidt på ar opbygningen af siden er lavet til at være afhængig af hvad du svarer på. Manden har jo nok ikke selv kodet siden. Han har derfor valgt at stille spørgsmål nærmere ind til kristendommen da det er landets største religion. Hvis jeg skulle gætte mig til hans problemformulering ville det være noget i retning af:
"Hvad er danskernes holdning til religion og moral generelt, og hvilken rolle spiller kristendommen, landets største religion, for kristne og deres moralske beslutninger, og hvordan bliver disse set af andre."
Og nu håber jeg ikke du gennemfører alle de gennemgange du laver her. Vil smadre hans dataindsamling. Uden at kende hans problemformulering kan du i hvert fald ikke antage slet spil.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Maj 15, 2015, 11:11:26 pm »
Okay da; men er kun 90% overbevist; men det er jo også nok. Men savner en bacheloropgave, med ordlyden Den moderne arabers syn på Allah.