Forfatter Emne: Ny 20-dollarseddel bliver symbol på USAs tragidie  (Læst 2312 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Ny 20-dollarseddel bliver symbol på USAs tragidie
« Dato: Maj 14, 2015, 01:43:15 pm »
Jyllands-Posten skriver i dag om, at den amerikanske præsident, 2. generationsafrikaneren B. Hussein Obama, skal beslutte sig til, hvilket billede den nye 20-dollarseddel skal have.

Ja, man kunne vel foreslå nogle stykker, men det er slet ikke sådan det vender i Obamas USA. Der skal det nemlig helst være en kvinde, og ikke en hvilken som helst type kvinde - nej, det skal allerhelst være sådan en "korrekt kvinde", én som den for mig totalt ukendte (indtil i dag) Harriet Tubman. Hun har vist været sygeplejerske under Den amerikanske Borgerkrig, men det der tæller, er nok nærmere, at hun er neger og - du ved nok: "Women's Rights!

Obama har skam selv fået et brev fra en pige, som mener, at 20-dollarsedlen snart må prydes af en kvinde. Så skal det jo nok passe  :cool:
Og nu har der været en afstemning, hvor denne ms. Tubman blev nr. 1 foran præsidentfruen Eleanor Roosevelt, hvilket ikke forbavser mig. Hun var jo sådan en rigtig "juhuman rights"-madamme, aktiv i udformningen af FN-erklæringen fra 1948 og i det hele taget en af stamforældrene til nutidens mest vamle politiske korrekthed.

Harriet Tubmans kontrafej kan ses som illustration til Jyllands-Postens artikel; bedøm selv om du synes, hun symboliserer det USA, du måske har haft et og andet til overs for!

http://jyllands-posten.dk/international/USA/ECE7705101/Skal-hun-vaere-det-nye-ansigt-paa-den-amerikanske-20-dollarseddel/

Jeg synes, det hun symboliserer (ligesom præsidenten) er Nordamerikas triste forvandling fra en union, som var dybt præget af vesteuropæisk kultur og de værdier, der nu forbindes til det - til et multikaos, hvor ingen rigtigt har hjemme, og som domineres af negre og latinoer alle vegne. Dem, der sørger for at sådan en som Obama blev præsident.

Danmark muhammedanerfrit!

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
Sv: Ny 20-dollarseddel bliver symbol på USAs tragidie
« Svar #1 Dato: Maj 14, 2015, 02:00:16 pm »
Der er da ligegyldigt om folk er sorte eller latinoer. Hvis de er skyld i at Obama er blevet valgt fremfor en eller hjernelam republikaner, så har de da helt sikkert været en gevinst for både USA og for resten af verden.
Jeg er ikke selv tilhænger af Obama, så hellere en Bennie Sanders, som lige annonceret at han stiller op som præsidentkandidat, eller Elizabeth Warren.

Ud over det så kunne det ikke interessere mig mindre, hvad amerikanerne putter på deres penge.
Hvis noget skulle irritere mig, var det, at de skriver "in god we trust" selvom forfatningen klart adskiller religion og stat.
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
- "Religion poisons everything!"
    ― Christopher Hitchens

popov

• Gæst
« Svar #2 Dato: Maj 14, 2015, 02:38:34 pm »
Der er da ligegyldigt om folk er sorte eller latinoer. Hvis de er skyld i at Obama er blevet valgt fremfor en eller hjernelam republikaner, så har de da helt sikkert været en gevinst for både USA og for resten af verden.
Jeg er ikke selv tilhænger af Obama, så hellere en Bennie Sanders, som lige annonceret at han stiller op som præsidentkandidat, eller Elizabeth Warren.

Ud over det så kunne det ikke interessere mig mindre, hvad amerikanerne putter på deres penge.
Hvis noget skulle irritere mig, var det, at de skriver "in god we trust" selvom forfatningen klart adskiller religion og stat.

Jeg kan personligt godt lide titlen In God we trust selvom jeg ikke er særligt religiøst, eller slet ikke, alt afhængig hvilken religion man vælger.
Jeg kan lide det fordi alle I USA bruger de samme penge, og dengang titlen blev valgt var Gud stilled udenfor loven dog over alle loven, af mennesker som kom fra EU lander og som var i høj grad troende i et eller andet.

Nu er USA blevet til et frit land, hvor alle har samme rettigheder, hvor man stadigvæk nogenlunde må gør hvad man vil og hvor ingen kigger ned på ens tro eller hudfarve.
Freedom er landets mest vigtige ord, og derfor er valget den helt rigtige, om man så kan lide negroes eller ej.
Personligt vil jeg havde valgt Louis Armstrong siddende på månen syngende Oh what a wonderfull World, selvom har også er mørkt i huden  :JC_piano:

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 14, 2015, 02:49:28 pm »
Jeg er enig i,  at frihed er det vigtigste ord i USA. Men dette indebærer også frihed fra religion.
Og gud er så langt fra symbol på frihed. Gud et den ultimative diktator i det ultimative diktatur. Jeg ville finde det dybt rystende, hvis et sådant udtryk var at finde på danske pengesedler.
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
- "Religion poisons everything!"
    ― Christopher Hitchens

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 14, 2015, 04:48:41 pm »
Amerikanere er det mest hykleriske folkefærd, på kloden.  :big_boss: Smileyen viser at det ikke kan diskuteres.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

popov

• Gæst
« Svar #5 Dato: Maj 17, 2015, 03:59:54 pm »
Amerikanere er det mest hykleriske folkefærd, på kloden.  :big_boss: Smileyen viser at det ikke kan diskuteres.

Så så kære mand, det tager jeg Næsten personligt dette der.  :JC_stupid: :JC_ThankYou: :JC_finger: :d_sunny:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Maj 17, 2015, 04:08:07 pm »
Jeg tror du er uenig med de fleste andre om hvad vesteuropæiske værdier er. Fordi for mig, og rigtig mange andre, er det lige muligheder for folk uanset race eller køn. Det indstilling deler du tydeligvis ikke. Men lad være med at kapre os andre i dit argument når du taler om "vesteuropæiske værdier".

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Maj 17, 2015, 08:36:24 pm »

Så så kære mand, det tager jeg Næsten personligt dette der.  :JC_stupid: :JC_ThankYou: :JC_finger: :d_sunny:

Peace and love pop  :d_sunny:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende