Forfatter Emne: Det er nemt om at få en bøde på Kr 4000  (Læst 609 gange)

popov

• Gæst
Det er nemt om at få en bøde på Kr 4000
« Dato: Maj 13, 2015, 06:28:08 pm »
for at køre for stærk, og dette uden at bringe andre liv i faren
Og hvis du nu gør dette, myrde en par mennesker, måske hele tre, så kan du også risikere at få en bøde på Kr 4000, - men du må selvfølgeligt beholde kørekortet
Det har de efterladte til tre mennesker naturligt stor forståelse for.

Systemet er rådent, pilrådent når det sker igen og igen og igen
http://eas8.emediate.eu/eas?camp=197745;ty=ct;EASLink=http://www.dagens.dk/krimi/ung-chauff%C3%B8r-slipper-f%C3%A6ngsel-efter-d%C3%B8dsulykke-0

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Det er nemt om at få en bøde på Kr 4000
« Svar #1 Dato: Maj 13, 2015, 08:04:15 pm »
Det er en mild straf, men jeg synes faktisk at det er fair nok. Forbrydelsen er ikke blevet begået fordi manden har drukket, kørte for stærkt, eller ikke overholdt hviletidsregler. Han er en ung mand der var uopmærksom i trafikken et par sekunder, og pga. dette og elendig timing er der mennesker der mister livet.
Jeg kan slet ikke begynde at forestille mig hvor elendigt han har det nu, og jeg kan heller ikke se hvordan fængsel eller lignende skulle hjælpe på situationen nu. Manden er ikke kriminel eller til fare for andre. Han forventes også at miste kørekortet i tre år, hvilket også er helt i orden. Jeg synes ikke vi skal straffe folk hårdt for forfærdelige ulykker med mindre man naturligvis har handlet ekstremt uansvarligt (drukket f.eks).

popov

• Gæst
Sv: Det er nemt om at få en bøde på Kr 4000
« Svar #2 Dato: Maj 13, 2015, 08:20:54 pm »
Det er en mild straf, men jeg synes faktisk at det er fair nok. Forbrydelsen er ikke blevet begået fordi manden har drukket, kørte for stærkt, eller ikke overholdt hviletidsregler. Han er en ung mand der var uopmærksom i trafikken et par sekunder, og pga. dette og elendig timing er der mennesker der mister livet.
Jeg kan slet ikke begynde at forestille mig hvor elendigt han har det nu, og jeg kan heller ikke se hvordan fængsel eller lignende skulle hjælpe på situationen nu. Manden er ikke kriminel eller til fare for andre. Han forventes også at miste kørekortet i tre år, hvilket også er helt i orden. Jeg synes ikke vi skal straffe folk hårdt for forfærdelige ulykker med mindre man naturligvis har handlet ekstremt uansvarligt (drukket f.eks).

Jamen, jeg er enig i alt det du skriver, men det er ikke manden jeg tænker på, det er de pårørende, viden at manden så lidt som misser et uge,s løn men kører i fuld fart igen, at han har det forfærdeligt må vi bare håbe på
Men for alle pårørende skyldt, er der er en hel del kunne de nu godt have straffet lidt hårdere på penge pungen, og det er ikke ret meget af et signal at sende til alle andre vognmand som kører rundt, og de kan stort set aldrig køre for stærk på netop de strækninger hvor ulykker hyppigst sker.