Forfatter Emne: Vestens økonomi er faretruende på vej mod afgrunden  (Læst 1400 gange)

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Vestens økonomi er faretruende på vej mod afgrunden
« Dato: Oktober 06, 2012, 08:23:28 pm »
Ser man på gælden, og drager sammenligning med 30'erne, så står det faktisk værre til nu.

Så er det blot om de ikke-vestlige indbyggere kan bidrage til økonomien? Det kan de ikke, det har Morten Uhrskov Jensen påvist med 12 tommersøm.  (læs gerne dagens glimrende blogpost http://blogs.jp.dk/setfrahoejre/2012/10/05/myten-synes-begravet/ )

Når det hele bryder sammen, så vil den yderste venstrefløj stå klar med gang i gaden. Det skal nok gå galt, for deres "løsninger" vil få økonomien til at bryde helt sammen.

Jeg er meget pessimistisk på fremtiden.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Campanule

• Gæst
Sv: Vestens økonomi er faretruende på vej mod afgrunden
« Svar #1 Dato: Oktober 07, 2012, 09:16:12 am »
Det er jeg også - især hvis de radikale fortsætter i regering. Jeg synes, de er udanske

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 07, 2012, 12:43:50 pm »
Det er jeg også - især hvis de radikale fortsætter i regering. Jeg synes, de er udanske

Hvordan? og hvordan skulle det diskvalificere dem i forhold til regeringen?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 07, 2012, 01:03:10 pm »
Ser man på gælden, og drager sammenligning med 30'erne, så står det faktisk værre til nu.

Sikkert. Det ser ikke lyst ud.

Citér
Så er det blot om de ikke-vestlige indbyggere kan bidrage til økonomien?

Rigtigt at de ikke kan bidrage, men du kan ikke pille det problem ud af den samlede økonomiske problemstilling, der følgerf globaliseringen.

Citér
Når det hele bryder sammen, så vil den yderste venstrefløj stå klar med gang i gaden. Det skal nok gå galt, for deres "løsninger" vil få økonomien til at bryde helt sammen.

Selvfølgelig vil nogle kræfter forsøge at udnytte situationen. Det så vi 30'erne. Jeg har mere tillid til at venstrekræfterne har evner til at gå konstruktivt frem.

Citér
Jeg er meget pessimistisk på fremtiden.

Ja, økonomien i verden omkring os buldrer frem, mens USA og Vesteuropa bliver hængende. Jeg var i Rusland i sommers og var ved at gå bagover af den enorme økonomiske aktivitet der. Afrika har stor økonomisk vækst og de render os over enden på fødevareområdet, i det øjeblik vi ikke holder vore markeder strengt isoleret.

De lande der har den højeste økonomiske vækst er dem der er ultraliberale, ja helt lovløse. De har enorme klasseforskelle og en underklasse uden eksistensmuligheder, og som er parat til hvad-som-helst for at få lidt Kærgården på brødet.

Det er den vej vi skal gå for at redde økonomien. Liberalisternes skattelettelser til de rige, og sociale forringelser er da en god begyndelse, men der skal helt andre boller på suppen i den internationale konkurrence.

Carlo
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: Oktober 07, 2012, 01:49:23 pm »
Det er noget med mange "små" ting, Carlo. Fx vil de gerne afskaffe nogle af de danske helligdage