Forfatter Emne: Afskaffelse af kørekort  (Læst 1273 gange)

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Afskaffelse af kørekort
« Dato: Oktober 05, 2012, 11:39:47 pm »
I en anden tråd er jeg inde på at styre bilers max.-hastighed og acceleration af GPS-systemet, knyttet til deres brændstofindsprøjtning, kombineret med viden om bilens helt præcise position og adfærd.

Den teknik kan bruges til at afskaffe kørekort, og lade enhver der evner, køre bil. Også uden aldersgrænser. Da et sådant system vil være i stand til at overvåge hvad en bil laver, og slå alarm til vagtpersonalet, når der er noget der ikke er som det skal være, så ligger det lige for. Giv enhver lov til at køre bil. Hvis det skulle vise sig at bilens fører ikke er kapabel, vil systemet tvinge bilen til stop og afvente at der kommer en der kan køre den. + at myndighederne kan tage et tjek på om alt er OK fremover.

F eks hvis bilen er ed at drøne ind i en cyklist, kan det registreres på bilens intelligente infrarøde kamera, som giver besked til vagtcentralen. Så kan bilen hindres i at køre videre og myndighederne kan skride ind og se hvad der foregår. Også sådan noget med at køre over for rødt, kan kontrolleres millimeterpræcist.

Det skal ikke være sådan at når man foretager sig en tumpet manøvre, er der en meget minimal risiko for at blive taget. Det skal være sådan når man fortager en tumpet manøvre, er man fuldstændigt sikker på at det bliver registreret.

Så simpelt og så ressourcebesparende. Tænk hvor mange der kan fyres i det offentlige f eks politiet, og skatterne kan sænkes.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Campanule

• Gæst
Sv: Afskaffelse af kørekort
« Svar #1 Dato: Oktober 06, 2012, 07:58:25 am »
Jeg kan ikke altid helt finde ud af dig, Carlo :-) Sommetider vil du have benhård kontrol - som her. Andre gange skælder du ud over politiets indsats

Men jeg er nok enig med dig her i noget af det. Fx så jeg gerne alkohol-lås i biler

Jeg tror nu stadig, at det er nødvendigt med en vis form for øvelse/eksamen i at køre bil

Kenneth

• Gæst
« Svar #2 Dato: Oktober 09, 2012, 03:01:09 pm »
Tror ikke dette er noget vi ser, før om 20 år +.

Det lyder smart, men tror nu ikke danmark, hopper med på det, som de første.

Når snare som de sidste.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 18, 2012, 02:49:28 pm »
Lyder som noget dktekno kunne ha' skrevet...
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.