Forfatter Emne: Afrika høster flest kristne sjæle  (Læst 916 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    97%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Afrika høster flest kristne sjæle
« Dato: April 09, 2015, 10:44:39 am »
I Mellemøsten og Nordafrika, hvor langt de fleste er muslimer er frugtbarheden faldet til 2,7 i løbet af de sidste 30 år, og det betyder, at befolkningen vokser langsomt.

I Afrika syd for Sahara, hvor langt de fleste er kristne, er frugtbarheden stadig så høj som 5,1, og det betyder, at befolkningen stadig vokser meget hurtigt.

http://udviklingstal.um.dk/da/tematiske-indgange/befolkning-levevilkaar-areal/befolkning/generel-fertilitet/

Derfor er kristendommen på fremmarch.

Kristendommen trives i Afrika. I en sådan grad, at kontinentet er ved at overhale de andre kontinenter indenom, når det kommer til antallet af kristne. I en undersøgelse fra det amerikanske Center for the Study of Global Christianity fra 2013 fastslår en gruppe forskere, at Afrika er godt på vej til at blive det kontinent i verden, der huser flest kristne. De anslår, at antallet af kristne vil ramme 631 millioner omkring 2020. Til sammenligning vil der være 600 millioner i Latinamerika og 580 millioner i Europa.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/den-tredje-verden/afrika-høster-flest-kristne-sjæle

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Afrika høster flest kristne sjæle
« Svar #1 Dato: April 09, 2015, 12:03:14 pm »
Jeg ved ikke med dig, men jeg er ret ligeglad med, om negrene nede i Afrika er kristne eller muslimer. Men det er da dejligt at vide, at de 16 mia. kr, vi hvert år betaler i u-landsbistand, ikke bliver omsat til bedre levevilkår men derimod til flere børnefødsler.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    97%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 09, 2015, 03:49:54 pm »
Jeg ved ikke med dig, men jeg er ret ligeglad med, om negrene nede i Afrika er kristne eller muslimer. Men det er da dejligt at vide, at de 16 mia. kr, vi hvert år betaler i u-landsbistand, ikke bliver omsat til bedre levevilkår men derimod til flere børnefødsler.

Så skulle man da tro, at du kunne glæde dig over, at antallet af børnefødsler daler i Afrika, men du brokker dig bare.

I Afrika syd for Sahara er fertiliteten faldet fra 6,7 i 1980 til 5,1 i 2008 (som det fremgår af mit link).

« Senest Redigeret: April 09, 2015, 03:53:53 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: April 09, 2015, 04:43:08 pm »
Vi må konkludere, at ulandsbistanden er racistisk, da den åbenbart fører til, at der bliver født flere kristne end muslimer i verden.

popov

• Gæst
« Svar #4 Dato: April 09, 2015, 09:11:09 pm »

Bare roligt Torsten  :git:
De 16 milliard hvis tallet er rigtigt bliver ikke og aldrig udbetalt, største del bliver modregnet fra tidligere beløb med temeligt høj rente.
Et andet stort del kræves i form af firma investeringer.
Og så er den et mindre sjat penge tilbage, det kræves vel nok en tryllekunstner med tal som anklageren eller Gubbi
at finde ud af hvad virkeligt bliver udbetalt.