Forfatter Emne: Stjålne cykler  (Læst 1964 gange)

Campanule

• Gæst
Stjålne cykler
« Dato: Oktober 05, 2012, 05:30:48 pm »
Jeg fik for nogle år siden stjålet 2 cykler inden for et par måneder. Og jeg var møgsur. Så måske er det her en god ide

Citér
Hjemmeside finder stjålne cykler

KRIMI | En ny hjemmeside skal hjælpe cyklister med at genfide deres stjålne cykler.

Siden hviscykel.dk er det nyeste tiltag i kampen mod de mange cykeltyverier som hvert år finder sted.

På landsplan forsvinder hvert år mellem 300.000 og 400.000 cykler fra de danske cyklister.

Mange af cyklerne bliver efterladt rundt om i byens baggårde og ved byens togstationer - og mange bliver aldrig genforenet med deres retmæssige jermænd.

På siden kan cyklister efterlyse deres stjålne cykel, og hvis folk falder over en cykel som de mener er stjålet, skal de tage et billed af den og uploade det på siden.

Initiativtagerne har store forventninger til projektet.

Kilde: http://www.lorry.dk/artikel/128913?rss&forside

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Stjålne cykler
« Svar #1 Dato: Oktober 05, 2012, 09:52:37 pm »
Link indsat

http://www.hviscykel.dk/

Jeg fik for nogle år siden stjålet 2 cykler inden for et par måneder. Og jeg var møgsur. Så måske er det her en god ide ........................................

Ja, go' ide at få forsvundne cykler retur til deres ejere. Jeg bruger med vilje ikke ordet "stjålne", for mange af de cykler der forsvinder bliver bare efterladt af deres ejere, ejere glemmer hvor de har stillet dem, eller der begås forsikringssvindel.

Utroligt hvilke dyre cykler folk de bare ikke gider eje mere og f eks efterlader dem i cykelkældre når de flytter. Det kan konstateres her hvor jeg bor. Og de bliver bare kørt til skrot. Myndighederne har ikke ressourcer til at tjekke stelnumre og forsøge at  finde ejerne.

Der burde være et nationalt cykelregister, for i højere grad at få cykler tilbage til deres ejere. Der ville være enorme formuer at spare for samfundet. Financieret af en lille cykelskat på f eks 100,- bops om året. (Uha, nu blev jeg upopulær)

Men denne hjemmeside skal nok vise sig effektiv. Jeg vil straks gå ind og registrere alle mine 6 cykler med foto og det hele. Plus at jeg vil melde mig som cykelfinder. Hvis jeg engang imellem kan medvirke til at en cykel finder tilbage til sin ejer, er jeg sq min efterløn værd.

Citér
Citér
Hjemmeside finder stjålne cykler

----------------------------------------------------------------------------------------

På landsplan forsvinder hvert år mellem 300.000 og 400.000 cykler fra de danske cyklister.

Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: Oktober 06, 2012, 08:00:10 am »
Jeg ville være villig til at betale fx 100 kr. om året for en form for registrering. Jeg var ret glad for begge de cykler og meget ked af at de blev stjålet. Alene at nogen tog mine ting, gik mig på

Kenneth

• Gæst
« Svar #3 Dato: Oktober 09, 2012, 03:04:12 pm »
Ja, det er urtroligt, man ikke kan have noget i fred!

Og selv de cykler med GPS, der piller tyven, bare GPS ud, så den ikke kan findes igen.

Jeg har en gammel cykel, som de ikke gider stjæle!

Hvis jeg havde en ny cykel, vil den være væk på første dagen.

Fordi min holder ved stationen, og der bliver der også taget mange cykler.

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: Oktober 09, 2012, 06:10:52 pm »
Jeg er bagefter - jeg var slet ikke klar over, der kunne sidde en gps i cykler. Men det er så lige fedt, hvis de bare kan pilles ud

Offline per1555

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 01, 2012, 03:12:26 pm »
Min cykel blev også sjålet. Og den anden jeg havde prøvede de at stjæle. Men de lykkedes ikke. Problemet var at de ødelagde min lås så jeg kunne ikke ens selv åbne den igen. Det har været som i en dårlig vid.
« Senest Redigeret: November 06, 2012, 01:17:59 pm af per1555 »

Campanule

• Gæst
« Svar #6 Dato: November 02, 2012, 07:46:51 am »
ArggHH man bliver så sur!