Forfatter Emne: Politiaktion  (Læst 1609 gange)

Campanule

• Gæst
Politiaktion
« Dato: Oktober 05, 2012, 05:24:57 pm »
Jeg synes, det er ok, at politiet holder den slags razzia'er. Og jeg synes også, det er for dårligt at folk snyder med betaling i metroen. Det presser billetpriserne op for andre

Citér
I en velplanlagt politiaktion torsdag aften snuppede betjente fra Station Amager ifølge bt.dk 21 joints, 243,38 gram hash og 7,63 gram pot på Christianshavns metrostation og på Christianshavn Torv, som ligger få hundrede meter fra Christiania. Men det er sket med noget ufine metoder, mener chefjuristen i den uafhængige borgerlig-liberale tænketank, CEPOS.

Vagtchefen hos Københavns Politi udtalte ifølge Politiken efter aktionen til Ritzau, at betjentene »kiggede mistænkelige personer dybt i øjnene og spurgte, om de havde noget i lommerne, som de ikke må have«. Og de blev visiteret, »hvis de reagerede nervøst«.

Den tilgang har fået tænketanken CEPOS til at reagere:

- Det er stærkt tvivlsomt, om politiet har lov til at foretage visitationer af personer i metroer alene på baggrund af, at en person ser nervøs ud, siger chefjurist Jacob Mchangama.

- Politilovens paragraf fem kræver, at sådanne visitationer er nødvendige for at »afværge fare for forstyrrelse af den offentlige orden samt fare for enkeltpersoners og den offentlige sikkerhed«. Det er meget svært at se, hvordan den hypotetiske mulighed for, at en passager i en metro ligger inde med fem gram hash udgør nogen som helst fare for den offentlige orden eller sikkerhed, siger han.

Fra politiets side er man tilfreds med udbyttet i området, som er et kendt tilholdssted for pushere, og ordensmagten lover, at lignende aktioner også vil blive gennemført i fremtiden.

- Aktionen har været planlagt i et stykke tid. Det er faktisk noget, vi gør med jævne mellemrum. Og vi vil også gøre det igen, siger Henrik Olsen fra Københavns Politi til bt.dk.

Men det er ikke opfattelsen hos Jacob Mchangama.

- Det virker mest af alt som en fiskeekspedition, og det er der ikke hjemmel til i politiloven. Efter min opfattelse er der derfor tale om et stærkt betænkeligt indgreb i privatlivets fred, der ikke bør kunne finde sted på så løst grundlag, siger chefjuristen hos CEPOS.

Kilde: http://www.bt.dk/krimi/chefjurist-politiet-gik-over-stregen-i-metro-razzia

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Politiaktion
« Svar #1 Dato: Oktober 05, 2012, 06:02:08 pm »
Jeg synes, det er ok, at politiet holder den slags razzia'er.

Nådadadada! Og hvad tror du så der bliver opnået ved det? Røget mindre hash? Så tro om igen.

Derimod bliver der en masse følgekriminalitet. Da Lene Espersen blev justitsminister skærpede hun hashlovene. 14 dage efter begyndte bandeskyderierne. Og, ja! Der er en sammenhæng.

Det er blevet kriminaliseret at besidde hash til eget brug. 1000,- kroner i bøde første gang. Derefter fordobling af bøden for hver gang. Hvordan vil et ungt menneske, der bliver nuppet 3 - 4 gange med noget harmløs hash, mon reagere? Blive en bedre samfundsborger? Tro godt og grundigt om igen. Man vil nok ha' skabt en ny rocker eller sådan noget.

Vi ber' selv om det, med den politik der føres. Se bare USA. Der er lovgivningen megat  strammere og straffene meget hårdere. Guderne skal vide at der ikke er mere narkokriminalitet der af den grund.

Et par facts: I 1977 kostede et gram hash 50,- bops og timelønnen var 30,- kroner. Idag koster et gram hash 50,- bops, mens timelønnen og pristallet er femdoblet. Samme prisudvikling for hårdere stoffer. Den udvikling vidner om restriktionspolitikkens totale fallit for ikke at sige direkte stupiditet.

Om igen, og den naturlige og logiske løsning er at dem der vil bruge narko, skal have legal mulighed for at komme til det.

Citér
Og jeg synes også, det er for dårligt at folk snyder med betaling i metroen. Det presser billetpriserne op for andre

Ja, men hvad kommer det emnet ved?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: Oktober 06, 2012, 07:55:25 am »
Det sidste: at de tog en hel masse uden billet

Jeg kan godt se dine argumenter, men jeg er ikke enig. Jeg synes, det er betryggende for borgerne, at politiet viser deres tilstedeværelse, at de engang imellem foretager razziaer o.lign. De kunne jo i sagens natur finde alle mulige våben. Hvor mange render ikke med kniv nu om dage? Jeg tror, det er mange

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #3 Dato: Oktober 08, 2012, 05:14:43 pm »
Nådadadada! Og hvad tror du så der bliver opnået ved det? Røget mindre hash? Så tro om igen.

Helt enig. legaliser dog det hash! Så slipper vi for at jallaerne og andre organiserede kriminelle tjener penge på det.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Kenneth

• Gæst
« Svar #4 Dato: Oktober 09, 2012, 03:14:15 pm »
Folk skal bare betale, når de køre med metro.

Det er ikke fair, at nogen betaler, og andre ikke gør!

Vi skal alle betale.

Og jeg syntes der skulle være kontrol på hver dag, sådan så alle får betalt.

Campanule

• Gæst
« Svar #5 Dato: Oktober 09, 2012, 06:07:37 pm »
Ja jeg er jo enig med dig, Kenneth