Forfatter Emne: Bliv el-cyklist .....................  (Læst 8546 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    55%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Bliv el-cyklist .....................
« Svar #15 Dato: September 07, 2016, 10:39:35 pm »
Den nye tendens er at bygge batteriet ind i skrårøret. Her det nyeste fra Kakhoff, som jeg godt kunne tænke mig. Den har remtræk, i stedet for kæde.

http://www.kalkhoff-bikes.com/en/bikes/e-bike/e-performance/kalkhoff-integrale-s11-11-g.html

Prisen er nok oppe omkring 25 000,- bops. Men jeg ser sådan på det, at jeg ikke har nogen bil, og hvor meget bil får man for de penge.

Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

joJO

• Gæst
« Svar #16 Dato: September 07, 2016, 10:50:17 pm »
Den nye tendens er at bygge batteriet ind i skrårøret. Her det nyeste fra Kakhoff, som jeg godt kunne tænke mig. Den har remtræk, i stedet for kæde.

http://www.kalkhoff-bikes.com/en/bikes/e-bike/e-performance/kalkhoff-integrale-s11-11-g.html

Prisen er nok oppe omkring 25 000,- bops. Men jeg ser sådan på det, at jeg ikke har nogen bil, og hvor meget bil får man for de penge.

Jeg venter til sommeren 2018. (anbefalet) og klarer mig med lidt flere opladninger.
180 km moderate skulle være muligt til stort set samme pris (4000 €)
Mest vigtigt at det skulle være med en universal batteri.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #17 Dato: September 08, 2016, 05:00:53 pm »
Der er argumenter både for og imod en elcykel. Jeg har til tider tænkt på selv at anskaffe mig én, da man jo kommer hurtigere og nemmere frem med en sådan tingest end man gør på en almindelig cykel. Men omvendt er den bedste motion, jeg får til dagligt, ved at cykle. Og hvis jeg nu erstatter min cykel med en elcykel, er jeg bange for, at jeg hurtigt tager 20 kg. på og får enormt dårlig kondi. Fordi man skal jo slet ikke anstrenge sig ret meget på sådan en tingest. Jeg kender en tyk dame, der har anskaffet sig sådan én. Og selvom hun er næsten 70 og vejer 120 kg, kører hun 25 km. i timen med den cykel. På en almindelig cykel kan hun jo kun køre 12 km. i timen. Det får mig til at tænke, at det jo er alt for let med sådan en elcykel, hvis selv sådan en tung gammel dame kan drøne derudaf med en sådan. Og jeg frygter helt enkelt, at jeg ville få alt for lidt og dårlig motion, hvis jeg opgraderede til en elcykel. Jeg tror faktisk det er sundt, at jeg med min nuværende almindelige cykel faktisk får pulsen op og bliver forpustet af at cykle i modvind eller opad bakke. Jeg tvivler på, at man får pulsen op eller bliver forpustet af at cykle på en elcykel.

Men okay, nu er jeg i rimelig cykelform. Jeg kan godt se ideen i en elcykel, hvis alternativet er, at man slet ikke cykler. Men nu sammenligner jeg med folk som jeg selv, der faktisk cykler ganske meget. Der tror jeg at det vil være et minus for min kondi at få en elcykel.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    55%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: September 08, 2016, 10:08:37 pm »
Jeg kan godt se ideen i en elcykel, hvis alternativet er, at man slet ikke cykler.

Bingo. Jeg ved ikke hvor gammel du er, men folk der anskaffer sig elcykler er oppe årene. For dem er valget mellem el-syggel og slet ikke at cykle.

Den store tur jeg er på, var ikke blevet til noget på en almindelig cykel. Ikke p gr a manglende kondi, men p gr a manglende gejst.

Jeg har fra en del der har det på den måde.

Men nu sammenligner jeg med folk som jeg selv, der faktisk cykler ganske meget. Der tror jeg at det vil være et minus for min kondi at få en elcykel.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    55%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: September 16, 2016, 04:00:54 am »

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #20 Dato: September 18, 2016, 02:07:52 pm »
Det ser rigtig smart ud, og en god idé er det også.
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    55%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Februar 02, 2018, 11:06:40 am »
Så er der kommet en ny undersøgelse af de sundhedsmæssige fordele ved el-syggel. Pointen er her ikke om el-syggel er bedre end almindelig syggel, men at en el-syggel er et realistisk alternativ til bil. Den ene af de undersøgte personer bor i Ganløse. Uha, der er landskabet knoldet. Men en el-syggel er virkeligt en fordel op ad bakke.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/elcyklen-gjorde-charlottes-krop-fem-aar-yngre-paa-en-maaned

Og så vil den svenske stat give tilskud til el-sygler. Gysserne er godt givet ud, for el-syggel får folk til at sygle mere, og vi ved at en kilometer på syggel sparer samfundet for syv kroner i sundhedsudgifter.

Offline 12:30

• Senior medlem
  • Banned!
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Februar 02, 2018, 12:45:27 pm »
Så er der kommet en ny undersøgelse af de sundhedsmæssige fordele ved el-syggel. Pointen er her ikke om el-syggel er bedre end almindelig syggel, men at en el-syggel er et realistisk alternativ til bil. Den ene af de undersøgte personer bor i Ganløse. Uha, der er landskabet knoldet. Men en el-syggel er virkeligt en fordel op ad bakke.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/hovedstadsomraadet/elcyklen-gjorde-charlottes-krop-fem-aar-yngre-paa-en-maaned

Og så vil den svenske stat give tilskud til el-sygler. Gysserne er godt givet ud, for el-syggel får folk til at sygle mere, og vi ved at en kilometer på syggel sparer samfundet for syv kroner i sundhedsudgifter.

Hvad rager det os i en SUV?

Offline Marius, the giraffe

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Februar 03, 2018, 11:00:46 am »
Gad vide hvorfor man SKAL træde i pedalerne, når man køre el-cykel.

Man må da kunne modificere cyklen lidt, så den anvender gashåndtag i stedet.

Så ville jeg måske overveje en cykel…
//MTG

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    23.6%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Februar 03, 2018, 11:01:58 am »

Det lyder som om en knallert er mere dig.

Offline Marius, the giraffe

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Februar 03, 2018, 11:30:32 am »
Tjooo – du har ret.

Men altså en el-knallert så, findes dette mon???

//MTG

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    23.6%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Februar 03, 2018, 11:33:19 am »

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    55%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Februar 03, 2018, 12:53:42 pm »

Hvis den skulle køre på batterikraft alene, viĺle den ikke have lang rækkevidde. Og ville skulle indregistres som knallert. Men der er rigtige el-knallerter med god rækkevidde,

https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/scooter-og-knallert/scootere/vga/vax-elscooter-li-ion/vga-vax-elscooter-48v-30ah-30-km-t/n-242604924/pn-242604923/

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #28 Dato: Februar 03, 2018, 07:55:02 pm »
El-cykler er det ikke for de dovne, der ikke selv gider træde hårdt og lægge kræfter i?

Selvfølgelig kan jeg godt se fordelen, hvis man cykler over herrelange distancer. F.eks. har 20 km. til OG fra arbejde. Men taler vi om mindre ture på 5-10 km. vil jeg mene at elcykling er udtryk for dovenskab. I hvert fald hvis man er ung/yngre og ved godt helbred. Jeg kan forstå, hvis en 70 årig overvægtig med sukkersyge bruger en elcykel. Men for nylig så jeg en ung pige først i tyverne på en elcykel. Der må jeg indrømme, at jeg tænkte, at hun nok bare var doven.
« Senest Redigeret: Februar 03, 2018, 07:56:55 pm af politisk ukorrekt »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.6%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Februar 03, 2018, 08:31:20 pm »
El-cykler er det ikke for de dovne, der ikke selv gider træde hårdt og lægge kræfter i?

Selvfølgelig kan jeg godt se fordelen, hvis man cykler over herrelange distancer. F.eks. har 20 km. til OG fra arbejde. Men taler vi om mindre ture på 5-10 km. vil jeg mene at elcykling er udtryk for dovenskab. I hvert fald hvis man er ung/yngre og ved godt helbred. Jeg kan forstå, hvis en 70 årig overvægtig med sukkersyge bruger en elcykel. Men for nylig så jeg en ung pige først i tyverne på en elcykel. Der må jeg indrømme, at jeg tænkte, at hun nok bare var doven.

Man kan jo så også sige, at hvis det kan motivere nogle til at cykle, så er det jo en god ting. Jeg tror, der er mange, der fravælger en cykel, men måske overvejer en el-cykel. Det er jo bedre end ingen ting. For en person, der ikke er vant til at cykle eller dyrke motion, er 5 eller 10 km på cykel jo langt. Specielt med bakker.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.