Forfatter Emne: 90.000 øst arbejdende  (Læst 1685 gange)

popov

• Gæst
90.000 øst arbejdende
« Dato: Marts 23, 2015, 04:43:53 am »
Er der i DK, altså fra Poland o s v

Hvorfor tager de ledige i DK ikke deres arbejde. De må stå forrest i køen ikke.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: 90.000 øst arbejdende
« Svar #1 Dato: Marts 23, 2015, 12:20:50 pm »
De fleste af de arbejdsgivere, som beskæftiger østarbejderne, slår aldrig disse ledige jobs op her i landet, men rekrutterer østarbejderne direkte i udlandet, ofte gennem suspekte vikarbureauer og underentreprenører.
I'm a Troll

popov

• Gæst
« Svar #2 Dato: Marts 23, 2015, 09:21:22 pm »
De fleste af de arbejdsgivere, som beskæftiger østarbejderne, slår aldrig disse ledige jobs op her i landet, men rekrutterer østarbejderne direkte i udlandet, ofte gennem suspekte vikarbureauer og underentreprenører.

Det passer sikkert, men det er muligt også et spørgsmål om Danskere gider at tage de slidende jobs, som at køre aviser ud i hele landet kl lort om morgen 7 dage om ugen.
Personligt tror jeg at de øst arbejdere er kommet for at blive, specielt i landbrug sektoren hvor de er værdiset som hård arbejdende ansatte.

Anklageren

• Gæst
« Svar #3 Dato: Marts 23, 2015, 10:59:36 pm »

Det passer sikkert, men det er muligt også et spørgsmål om Danskere gider at tage de slidende jobs, som at køre aviser ud i hele landet kl lort om morgen 7 dage om ugen.
Personligt tror jeg at de øst arbejdere er kommet for at blive, specielt i landbrug sektoren hvor de er værdiset som hård arbejdende ansatte.

Det skyldes nok, at de vil arbejde til en løn, som man kun kan klare sig for, fordi udgifterne er lave i Polen.

Samtidig er arbejdsløsheden jo også noget højere i Polen, og nød lærer nøgen kvinde at spinne.
« Senest Redigeret: Marts 23, 2015, 11:03:21 pm af Anklageren »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 24, 2015, 10:37:46 am »
Der var en anden debatør der mente at østarbejderne var godt tilfredse med at blive underbetalt og snydt. Hmmmmmmm........

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Fyn/2014/10/30/144132.htm

"Seks retssager på vej om underbetaling af østarbejdere i gartneribranchen

Hvornår er udenlandsk arbejdskraft lovligt ansat og hvornår er det ulovligt . Fagforbundet 3F kører en stribe nye sager om østeuropæisk arbejdskraft."
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #5 Dato: Marts 24, 2015, 12:12:03 pm »

Problemet er jo, at de fleste danskere ikke vil have de lavtlønsjobs, som der er tale om. Da jeg rejste rundt bag Jerntæppet i slutningen af 80erne, arbejdede jeg selv på mindre fabrikker og landbrug ved lejligheder. Men det gider danskerne ikke i dag.
Midlerne er underordnede.

popov

• Gæst
« Svar #6 Dato: Marts 24, 2015, 01:08:53 pm »

Problemet er jo, at de fleste danskere ikke vil have de lavtlønsjobs, som der er tale om. Da jeg rejste rundt bag Jerntæppet i slutningen af 80erne, arbejdede jeg selv på mindre fabrikker og landbrug ved lejligheder. Men det gider danskerne ikke i dag.

Det er jeg bestemt ikke enig ind,  der er masser af Danske lavtlønnede derude, kasse damerne for eksampel.
ader er en pæn del som arbejder for minimum løn i servise sektoren, men i landbruget er slaget tabt, jeg kender en par stykken som jeg deler min hobby med, og de kunne ikke drømme om ansætte Danskere, de gider når vejret er fint.
Men det regner og blæser en del tidligt om morgen, og arbejds tempoet er højt, og så er sygefravær på 90 % alt for højt hos de unge Danskere, og det kan jeg godt forstå, jeg startede som ungt i landbruget, og det er hård derude, mange gange rigtigt hård.