Forfatter Emne: Bare fordi jeg kan  (Læst 3201 gange)

popov

• Gæst
Bare fordi jeg kan
« Dato: Marts 20, 2015, 04:01:16 am »
Vidste du at i største del af New York man taler KUN Spansk
I butikker er alt på to sprog i stort set hel NY
Over 46 radio station taler Spansk, over ti Kinesisk og nogen forstå Irsk

Der bor hvide personer i Harlem, og de gør det frivilligt inklusive mine hvide relatives

The BronX er high fashion område, og alle elsker politie og brandmand

Par mere Jeg kan fortæælle dig, men kun hvis du gider høre på mig.
:afro:

Floridor

• Gæst
Das muss ich noch sagen...!
« Svar #1 Dato: Marts 20, 2015, 04:51:03 am »
- dér kan man bare se....!

https://www.youtube.com/watch?v=jVcIqqe9e8Q...... :connie_3:

:d_sunny: :Laie_48:

Floridor

• Gæst
Sv: Bare fordi jeg kan
« Svar #2 Dato: Marts 20, 2015, 10:03:02 am »
Jeg havde i sin tid en skolekammerat ved navn Birger - han havde en onkel som hed Valde...

- Onkel Valde kunne gø nøjagtigt ligesom en puddelhund - når han altså tog sin overmund ud.... :connie_08:

- men det selvfølgelig en helt anden historie....

:Laie_48:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 20, 2015, 10:28:07 am »
....................  og nogen forstå Irsk[/quote

Med irsk, menes der gælisk?

[quoteJeg kan fortæælle dig, men kun hvis du gider høre på mig.

Jeg vil ihvertfald gerne høre mere.
« Senest Redigeret: Marts 20, 2015, 03:13:27 pm af Carlo »
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 20, 2015, 04:01:37 pm »
Ja det er da meget godt at forskelige mennesker "endlig" kan leve det samme sted, "og nyder det", ja gid det var så vel, men mon det kan stå for en nærmer efterforskning, nej selvfølgelig ikke, Ferguson er vel et meget godt eksempel, og Europa taler vel også for sig selv, sidst set i X-Jugoslavien 1992 - 1995, og hvad med hele den dårekiste til Mellemøsten, næ det eneste sted alle mennesker kan leve i fred og harmoni sammen, er når rigor mortis er indtruffet, men så vil efterkommerne nok søger for at de ikke skal ligge på samme begravelseplads, jo der er endnu lang vej til Tipperary.  :cat:

popov

• Gæst
Sv: Das muss ich noch sagen...!
« Svar #5 Dato: Marts 20, 2015, 05:11:33 pm »
- dér kan man bare se....!

https://www.youtube.com/watch?v=jVcIqqe9e8Q...... :connie_3:

:d_sunny: :Laie_48:

Jeg kan se at det du skrev og linket til er very funny hence 3 likes, og jeg er stolt af den tid du brugte på dit svar
Personligt mener jeg ikke jeg fortjener din opmærksomhed, men takker dig alligevel   mange gange, jeg glæder mig allerede på din næste guldkorn, puuha ikke et øje forbliver tørt her kan jeg godt love dig

Fra de big æble har jeg lige et hilsen til dig på Gælisk.   Ta tu chomh greanhar

popov

• Gæst
« Svar #6 Dato: Marts 20, 2015, 05:40:09 pm »
Vidste du at i største del af New York man taler KUN Spansk
I butikker er alt på to sprog i stort set hel NY
Over 46 radio station taler Spansk, over ti Kinesisk og nogen forstå Irsk

Der bor hvide personer i Harlem, og de gør det frivilligt inklusive mine hvide relatives

The BronX er high fashion område, og alle elsker politie og brandmand

Par mere Jeg kan fortæælle dig, men kun hvis du gider høre på mig.
:afro:

Ikke et ord om muslimer? Kom ikke og fortæl mig at de ikke også har deres eget område.

Bronx? sjovt jeg har altid hørt at Bronx gennem årtier har været betændt bydel som ingen hvide turde bevæge sig ind i.

Men det er jo typisk for folk  (især af rød observans) der er så vilde med det der multi kulti piz! at de ikke ser de problemer der senere kommer.

Der kan man bare se, der er ting du ikke vidste
Bay ridge in Brooklyn er den område hvor mest af de ca. 700.000 Muslimer bor, faktisk et meget farverigt område hvor mange New yorkers handler ind for mad, frugter og grønt, mange af de politi betjente er Muslimer, der er mange farverige moskeer og best known er de halal slagtere for deres udmærkede bøffer.

Jeg kan godt se at du oplever store problemer med Muslimer, det må du gerne fortælle lidt mere om, jeg vil lige som dig gerne lære lidt nyt om de mennesker vi lever sammen med.

Jeg er ked af at du er bange for dem, men jeg kan fortælle dig at du ganske trygt kan vandre rund i Brooklyn og Bay ridge, Muhammed Ali, Jermaine Jackson og Myke Tyson bor der og har det efter forlydende fint, selvom Ali er rigtigt gammelt nu.

Kan du ha en godt dag

popov

• Gæst
« Svar #7 Dato: Marts 20, 2015, 06:01:30 pm »
....................  og nogen forstå Irsk[/quote

Med irsk, menes der gælisk?

[quoteJeg kan fortæælle dig, men kun hvis du gider høre på mig.

Jeg vil ihvertfald gerne høre mere.

Om de taler gælisk aner jeg ikke nøget om.
Men når de Irish tales inbyrdes kan jeg i hvert fald ikke forstå dem, det virker som om der går sport in for dem
Jeg har læst et eller andet sted at Gælisk er bedre bevaret her i NY end det er i Ireland, i hvert fald er nogen af de dialects fra Ireland.

Floridor

• Gæst
Bare fordi jeg IKKE kan.... - (forstå).. ;O))
« Svar #8 Dato: Marts 20, 2015, 07:45:57 pm »
Fantastisk sprog..! - Men, jeg fatter intet af hvad der bliver sagt... :drinks: :JC_hurrah:

https://www.youtube.com/watch?v=VCc512UCmtE

- ved du hvilken sprogstamme det gæliske sprog stammer fra? - Jeg synes det minder lidt om hollandsk - i 'melodien' altså...

- traditionelt english har det i hvert fald ikke meget til fælles med... :drinks:

Hvad er egentligt dit oprindelige modersmål..?

« Senest Redigeret: Marts 20, 2015, 07:47:55 pm af Floridor »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Marts 20, 2015, 09:45:53 pm »

Ikke et ord om muslimer? Kom ikke og fortæl mig at de ikke også har deres eget område.

Bronx? sjovt jeg har altid hørt at Bronx gennem årtier har været betændt bydel som ingen hvide turde bevæge sig ind i.

Men det er jo typisk for folk  (især af rød observans) der er så vilde med det der multi kulti piz! at de ikke ser de problemer der senere kommer.

Nu har USA været multietnisk i århundreder, og har været mere stabil og rigere end Europa.

Det ka godt være, at de har haft problemer, men det er vand i forhold til det tidligere så etnisk homogene Europa.

I de sidste 150 år har der været slaget ved Wounded Knee, hvor 200 fra Lakota stammen blev skudt i 1890.

Europa mindes slaget ved Verdun, hvor mere end en kvart million blev dræbt - tæppebombardementet af den smukke, barokke kulturby Dresden med fosforbomber, selvom den ingen militær betydning havde - Holocaust med den målrettede udryddelse af bl.a. seks millioner jøder osv. osv.

Det er et godt bevis på, at multietnicitet er muligt, stabilt og på ingen måder er en hæmsko for et fremgangsrigt og et rigt samfund.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.8%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Marts 20, 2015, 11:03:36 pm »
Nu har USA været multietnisk i århundreder, og har været mere stabil og rigere end Europa

Raten for mord og drab er adskillige gange højere end i Europa, så det ligner snarere en lavintensiv borgerkrig, end stabilitet.

Når USA er rigt, så skal det straks siges landet har stor ulighed. 50 millioner amerkanere har en levestandard som Rumænion, såååååååååååå...........

Og så har den amerkanske rigdom andre forklaringer end multietniciteten. Geografien f eks. Stødet til den amerkanske industrialisering kom med  bygningen af Eire-kanalen. Der er mange faktorer. En af dem er at de ikke har haft krig på deres territorium i 150 år. Tværtimod havde de forrygende økonomisk vækst under WWII, hvor USA ikke var særligt multietnisk. De sorte amerikanere udgjorde kun 5% (?) af befolkningen.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

popov

• Gæst
Sv: Bare fordi jeg IKKE kan.... - (forstå).. ;O))
« Svar #11 Dato: Marts 20, 2015, 11:18:13 pm »

SpEciel til dig
Cha d'fhuaireadh facal beurla mar.

Fantastisk sprog..! - Men, jeg fatter intet af hvad der bliver sagt... :drinks: :JC_hurrah:

https://www.youtube.com/watch?v=VCc512UCmtE

- ved du hvilken sprogstamme det gæliske sprog stammer fra? - Jeg synes det minder lidt om hollandsk - i 'melodien' altså...

- traditionelt english har det i hvert fald ikke meget til fælles med... :drinks:

Hvad er egentligt dit oprindelige modersmål..?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Marts 21, 2015, 12:26:00 am »
Nu har USA været multietnisk i århundreder, og har været mere stabil og rigere end Europa

Raten for mord og drab er adskillige gange højere end i Europa, så det ligner snarere en lavintensiv borgerkrig, end stabilitet.

Når USA er rigt, så skal det straks siges landet har stor ulighed. 50 millioner amerkanere har en levestandard som Rumænion, såååååååååååå...........

Så er der vel masser af amerikanere, som forsøger at emigrere til Rumænien for at starte på en frisk :biggrin:

Hvad så med levestandarten for de øvrige 270 millioner amerikanere?

Jeg prøvede lige at se, hvor meget en lærer i folkeskolen (Public School Teacher) tjener i Los Angeles, og gennemsnittet er 58.000$ eller 400.000 kr.

Der kræves en bachelor, for at blive Public School Teacher, og jeg har to (men ved ikke om det betyder noget for lønnen).

http://www1.salary.com/CA/Los-Angeles/Public-School-Teacher-Salary.html

Dertil kommer, at købekraften er højere i USA.

Hvis man sætter købekraft indekset til 100 i USA, så er Købekraften i Danmark: indeks 88.

BNP er højere i USA - købekraften er højere. Arbejdsløsheden lavere i USA end i Europa (i hvert fald før finanskrisen).

I øvrigt må du forklare mig, hvad det har med debatten om indvandring at gøre, at USA har valgt en større ulighed?

Citér

Og så har den amerkanske rigdom andre forklaringer end multietniciteten. Geografien f eks. Stødet til den amerkanske industrialisering kom med  bygningen af Eire-kanalen. Der er mange faktorer. En af dem er at de ikke har haft krig på deres territorium i 150 år. Tværtimod havde de forrygende økonomisk vækst under WWII, hvor USA ikke var særligt multietnisk. De sorte amerikanere udgjorde kun 5% (?) af befolkningen.

Kriminaliteten i USA er ikke højere end den er i Europa, og når de har flere drab i USA, så skyldes det jo bare en liberal våben lov (i modsætning til din analyse).

Under WW2 var USA også multietnisk, så jeg ved ikke, hvor du har det fra.
« Senest Redigeret: Marts 21, 2015, 12:38:37 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

popov

• Gæst
« Svar #13 Dato: Marts 21, 2015, 01:15:49 am »

Jeg må indrømme at jeg har et vanskeligt forhold til alle de officielle tal.
På papir er Usa 2e rigeste land i verden, men jeg oplever DK som et rigere land at leve ind, jeg ved godt at her er alt større og mange tjener rigtigt godt, men her er også utroligt mange som lever et forholdsvist fattigt liv selvom man har arbejde.

Jeg mener at livet her er hårdere for de lave indkomst grupper, den officielle arbejds uge på 40 timer er en joke, de fleste arbejder 6 dage om ugen og der er ikke noget med ferie, de heldige har en uge ubetalt ferie, og sygt betyder ingen løn.

Alligevel klager man ikke engang halvt så meget som man gør i DK, og jeg har specielt stor respekt for studerende, næsten alle har en halv arbejds uge ved siden af deres studier

Det med kriminelitet er også vanskeligt at forstå, jeg ved at mordrate er højt her, men det er vanskeligt at få øje på når man er ude i byen og jeg færdes trygt ind i byen. Det er måske en godt ide om at kigge om der er tal på kriminelitet fordelt over de forskellige stater eller steder.

Nok nu, filmtime.

Så er der vel masser af amerikanere, som forsøger at emigrere til Rumænien for at starte på en frisk :biggrin:

Hvad så med levestandarten for de øvrige 270 millioner amerikanere?

Jeg prøvede lige at se, hvor meget en lærer i folkeskolen (Public School Teacher) tjener i Los Angeles, og gennemsnittet er 58.000$ eller 400.000 kr.

Der kræves en bachelor, for at blive Public School Teacher, og jeg har to (men ved ikke om det betyder noget for lønnen).

http://www1.salary.com/CA/Los-Angeles/Public-School-Teacher-Salary.html

Dertil kommer, at købekraften er højere i USA.

Hvis man sætter købekraft indekset til 100 i USA, så er Købekraften i Danmark: indeks 88.

BNP er højere i USA - købekraften er højere. Arbejdsløsheden lavere i USA end i Europa (i hvert fald før finanskrisen).

I øvrigt må du forklare mig, hvad det har med debatten om indvandring at gøre, at USA har valgt en større ulighed?

Citér

Kriminaliteten i USA er ikke højere end den er i Europa, og når de har flere drab i USA, så skyldes det jo bare en liberal våben lov (i modsætning til din analyse).

Under WW2 var USA også multietnisk, så jeg ved ikke, hvor du har det fra.

Floridor

• Gæst
« Svar #14 Dato: Marts 21, 2015, 07:52:06 am »
- jeg forstår ikke helt dit svar.... - eller sagt med andre ord:  - 'Chan eil fhios agam'...;O)))  :help: