Forfatter Emne: Bør man kunne dømmes til sterilisation?  (Læst 1413 gange)

Offline carmen (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
Bør man kunne dømmes til sterilisation?
« Dato: September 22, 2012, 11:49:07 am »
Høre i radioen i går, om en familie der i forvejen havde fået tvangsfjernet 6 børn, og nu havde man fundet endnu et barn som de havde holdt hemmeligt at de havde. Den lille dreng er nu også fjernet pga vandrøgt.

Man leder efter endnu et 8. barn som den lille dreng har antydet skulle være i huset. Altså endnu en hemmelig søster eller bror ( fik ikke hørt alt helt nøjagtigt )

Jeg tænker bare lidt, hvad pokker kan man gøre for at sådanne familier, der har fået fjernet SÅ mange børn, ikke bare fortsætter med at sætte børn i verden?

Der er nok ingen tvivl om at hele familien behøver hjælp. Man kan jo ikke straffe sig ud af alt. Og en tvangsfjernelse af børn er jo et voldsomt indgreb for alle implicerede.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Campanule

• Gæst
Sv: Bør man kunne dømmes til sterilisation?
« Svar #1 Dato: September 24, 2012, 11:15:22 am »
Det er et meget svært spørgsmål, men jeg vil sige nej. Det er for voldsomt et indgreb. Men har man en gang oplevet problemer med en familie, så bør "systemet" holde meget nøje øje med den og tjekke om børn har det godt

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 24, 2012, 12:57:12 pm »
Vi har vel alle vores meninger om disse personer, når vi læser om dem i medierne. Men vi kender aldrig hele sandheden/historien bag disse stakler.
Der er rigtig mange mennesker, som aldrig burde have haft børn, af mange forskellige årsager.
Der var jo engang hvor man tvangssteriliserede "evnesvage", mest kvinder,  om man stadig gør det aner jeg ikke. Men det synes jeg der kan være gode grunde til, da de jo ikke kan tage vare på et barn på forsvarlig vis.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline carmen (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #3 Dato: September 24, 2012, 01:23:40 pm »
Enig, det er en svær debat. Jeg føler mig heller ikke 100% sikker på, hvad jeg reelt mener ville være det rette. Netyop fordi vi jo aldrig kender hele sandheden i de sager der kommer frem.

Der sker jo også fejl, således at der uretmæssigt fjernes børn. I stedet for en helt gennemgribende sterilisation, kunne man måske bruge en medicinsk en af slagsen, f.eks en P-sprøjte eller P-stav (tror jeg det heder ) til kvinder. Hvad man bruger til mænd, ved jeg ikke, men så var der trods alt mulighed for at man kunne ophæve virkningen igen, når man f.eks i form af andre hjælpe og støtte foranstaltninger, havde sørget for at der var kommet styr på de problemer der nu måtte være i familien. Tænker at det måske var bedre med hjælp i hjemmet og familien. Ihvertfald der hvor man kan se at der er resourcer til at ville tage imod hjælp.

Men svært er det. Som familie kan man også nemt føle at man bliver overvåget, og at det offentlige blander sig utidigt.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: September 24, 2012, 02:24:08 pm »
Jeg er i 7 sind, det må jeg indrømme. Jeg bryder mig aldring om nogen form for tvang, men når der så er børn at tænke på. Nej jeg kan ikke sige hverken for eller imod