Forfatter Emne: I titusindvis af år har det været sådan  (Læst 918 gange)

popov

• Gæst
I titusindvis af år har det været sådan
« Dato: Marts 10, 2015, 12:43:59 am »
Forældre får et barn, passer barnet og de andre børn de får, eller laver med et ønske.
At de på et senere tidspunkt bliver passede, de samme som de gjorde med deres forældre, og det som de vidste fra deres historie.

Nu er det anderledes.
Når man bliver født i vores verden har man et krav, og ret, masser af rettigheder på et liv hvor toilet ruller vokser out of the wall og man kan betale alt med et plastik card.
Højde punktet er hvor forældre betaler for brylluppet
Har vi fat i noget rigtigt, eller er vi på afveje.

« Senest Redigeret: Marts 10, 2015, 02:05:33 am af popov »

Campanule

• Gæst
Sv: I titusindvis af år har det været sådan
« Svar #1 Dato: Marts 10, 2015, 08:42:55 am »
Jeg tror personligt ikke på at alt fremskridt er til det bedre. Omvendt er jeg midtvejs i livet og måske noget dertil "at det var bedre i gamle dage" - så måske er jeg ikke helt tilregnelig.

Jeg tænker lidt, at man skal yde før man kan nyde. Lidt gammeldags - jeg ved det

popov

• Gæst
Sv: I titusindvis af år har det været sådan
« Svar #2 Dato: Marts 10, 2015, 09:13:34 pm »
Jeg tror personligt ikke på at alt fremskridt er til det bedre. Omvendt er jeg midtvejs i livet og måske noget dertil "at det var bedre i gamle dage" - så måske er jeg ikke helt tilregnelig.

Jeg tænker lidt, at man skal yde før man kan nyde. Lidt gammeldags - jeg ved det

Ja måske er vi gamle bare heldigt.
Det paradoksale med indlæg skete da en gruppe rige unge fra Filippinerne fik mulighed om at emigrere til Usa, efter kort tid vendte de hjem, livet var alt for hård og vanskeligt for dem.
De har tjenere derhjemme for alt, men nu skulle de pludseligt lave alt selv,  og de vidste ikke hvordan.

Jeg synes at det var sorgeligt at læse. Et klart svigt fra deres forældre synes jeg.