Forfatter Emne: Velfærd - for vidt  (Læst 3088 gange)

Offline hillersborg (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Velfærd - for vidt
« Dato: September 21, 2012, 12:31:57 pm »
Jeg må ærligt indrømme at jeg synes den gode tanke med velfærden for længst har overskredet sine grænser. Jeg mener, at vi danskere er blevet luddovne og læner os op af samfundet og kræver og forventer i et væk. Systemet sikre nu personer som Robert - ét tilfælde af mange. Hvad mener i, skal vi have strammet om på reglerne, så dem der virkeligt er svage kan få den rigtige hjælp?

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Velfærd - for vidt
« Svar #1 Dato: September 21, 2012, 12:45:55 pm »
Man kan altid hale enkelt tilfælde frem - ligegyldigt hvor meget vi strammer op.

Vi vil jo osse allesammen ha' uindskrænket frihed, uden at nogen skal blande sig.

At Robert sikkert er en doven fyr - efter eget udsagn - er sikkert rigtigt. Nu har han fået et job. Fordi hans historie kom i medierne.

Men det forklarer jo ikke hvor alle de  andre ledige skal finde sig et job. De eksisterer jo ikke de job. :connie_witchy:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 21, 2012, 12:56:35 pm »
Åh, nej! Endnu en af de liberale samfundskværulanter, med deres fuldstændigt forudsigelige udgydelser. Endda en hit&run samfundskværulant. "Hillersborg" opretter en profil og poster et indlæg - ikke for at debattere, men for at hælde møg ud, for nu hører vi ikke mere til "Hillersborg".
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 21, 2012, 02:54:49 pm »
Åh, nej! Endnu en af de liberale samfundskværulanter, med deres fuldstændigt forudsigelige udgydelser. Endda en hit&run samfundskværulant. "Hillersborg" opretter en profil og poster et indlæg - ikke for at debattere, men for at hælde møg ud, for nu hører vi ikke mere til "Hillersborg".
Og det ved du fordi???
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: September 22, 2012, 01:46:01 am »
Og det ved du fordi???

Lad os nu se. Jeg kender mine blå lus på gangen. Lad os nu se, det kan da godt være at "Hillersborg" dukker op igen, med noget seriøs debat. Seriøs debat kunne i den sammenhæng være nogle bud på hvordan vi indretter det sociale system så vi undgår sådan nogen som "Dovne Robert". Jeg venter med spænding.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: September 22, 2012, 01:53:59 am »
Man kan altid hale enkelt tilfælde frem - ligegyldigt hvor meget vi strammer op.

Rudolf, nu nævnte du din alder et sted. Du har haft din ungdom i 50'erne. Jeg er selv ved at være halvgammel og havde in barn og ungdom i 60'erne. Den snak om nogen der var dovne og udnyttede det sociale system havde vi også dengang. Fuldstændigt magen til den vi har i dag. Og det havde i givetvis også i din barn og ungdom. I Hans Scherfigs bøger er den ihvertfald. Jeg er sikker på at den også var der i 1870'erne da fattigvæsenet blev indført.

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: September 22, 2012, 06:52:44 am »

Rudolf, nu nævnte du din alder et sted. Du har haft din ungdom i 50'erne. Jeg er selv ved at være halvgammel og havde in barn og ungdom i 60'erne. Den snak om nogen der var dovne og udnyttede det sociale system havde vi også dengang. Fuldstændigt magen til den vi har i dag. Og det havde i givetvis også i din barn og ungdom. I Hans Scherfigs bøger er den ihvertfald. Jeg er sikker på at den også var der i 1870'erne da fattigvæsenet blev indført.
Ja men da havde vi ikke internettet og TV. Og dengang var der ikke noget der hed kontanthjælp.
Til gengæld var det noget lettere at finde et job. Om ikke andet kunne man finde arbejde ved bønderne. :git:

Og fik man socialhjælp mistede man sin stemmeret. :alcoholic:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: September 22, 2012, 03:26:08 pm »
Jeg må ærligt indrømme at jeg synes den gode tanke med velfærden for længst har overskredet sine grænser. Jeg mener, at vi danskere er blevet luddovne og læner os op af samfundet og kræver og forventer i et væk. Systemet sikre nu personer som Robert - ét tilfælde af mange. Hvad mener i, skal vi have strammet om på reglerne, så dem der virkeligt er svage kan få den rigtige hjælp?
jeg gider ikke at arbejde
jeg får ikke noget fra nogen akasse
eller bistandshjælp
jeg lever og eksisterer af de penge jeg har.
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #8 Dato: September 22, 2012, 04:42:30 pm »
jeg gider ikke at arbejde
jeg får ikke noget fra nogen akasse
eller bistandshjælp
jeg lever og eksisterer af de penge jeg har.

Havde jeg råd til det, så ville jeg klart også vælge "ikke at arbejde" Jeg ville elske at være hjemmegående, og kun lave det jeg syntes var sjovt og hyggeligt. Gå til dans, spille teater, male, tegne, sy, strikke etc. etc. gå i haven og bare nyde livet sammen med min kære mand.

Så det synes jeg er reelt nok at sige, at man ikke gider arbejde, hvis man så til gengæld heller ikke kræver at modtage ydelser fra det ofentlige, for at kunne opretholde den livsstil.

Men har man ikke råd til det, så mener jeg heller ikke at man kan tillade sig at sige nej tak til de job man kan få. Om ikke andet så midlertidigt indtil man får det job man ønsker sig. Er man afhængig af ydelser fra det offentlige ( pension undtaget ) så mener jeg også man bør stå til rådighed for arbejdsmarledet.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: September 26, 2012, 07:38:01 am »
Og det ved du fordi???

Der er gået fem dage nu, så jeg har ret. Du skal ned på knæ for det her.

Carlo

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 07, 2012, 02:19:41 am »
Og det ved du fordi???

Der er gået fem dage nu, så jeg har ret. Du skal ned på knæ for det her.

Carlo
Nej det skal jeg ikke, og slet ikke for en som dig

Nu har "Hillersberg" ikke vist sig i et par uger så jeg havde ret i at det drejede sig om en hit&run liberalist og din antydning af at jeg tog fejl, var forkert, så du må ned på knæ for mig. Intet mindre.