Forfatter Emne: Tyskerbørn  (Læst 3300 gange)

Anklageren

• Gæst
Sv: Tyskerbørn
« Svar #15 Dato: Marts 08, 2015, 09:40:04 pm »
Jeg håder sandeligt vi er blevet klogere, ........................

Jamen, som jeg skrev tidligere, så havde danskerne ikke meget at gøre godt med. De havde nok at se til efter krigens økonomiske tilbageslag. Og af gode grunde var de ligeglade med tyskerne.

Hmmmmmmm.......... Danmark var vist det eneste land der tog imod tyske flygtninge overhovedet. I alle andre lande, blev de jaget ud med et lag tæsk + voldtægt af kvinderne.

http://de.wikipedia.org/wiki/Flucht_und_Vertreibung_Deutscher_aus_Mittel-_und_Osteuropa_1945%E2%80%931950

Der var en forfærdelig situation. Tyskerne døde af sult i 100 000-vis + hvad der døde af tuberkulose o a. I Danmark døde de hverken af sult eller mishandling. De kom hertil syge og svækkede og de danske sundhedsressourcer var få.

Hele den "Flucht und Vertreibungs"-historie har været dækket grundigt på ZDF-info de senere år. Jeg sad lige og så noget om at i Schleswig-Holstein med 4 millioner indbyggere, kom der 1 million tyske flygtninge, som de lokale alt andet end, bød velkommen. Engelsk militærpoliti gik rundt med dragne pistoler og tvang de lokale til at indkvartere dem.

Meget skidt kan man sikkert sige om tyskerne, men de kan finde ud af at få hænderne op af lommerne. Fra 1948 kom det såkaldte "Wirtschaftswunder" og i midten af 50'erne var Vesttyskland Europas økonomiske stormagt - trods alle forudgående lidelser.

Citér
Nu er bare Muslimer ikke  :bomb:

De kan ikke finde ud af at få hænderne op af lommerne.

Det kan godt være, at det lyder underligt, men jeg har lært på min uddannelse, at det var en stor fordel for tyskerne, at deres produktionsapparat blev helt smadret under krigen.

Produktionsapparatet blev genopbygget med Marshall hjælp, så nogen år efter krigen stod tyskerne med et helt igennem moderne produktionsapparat - som konkurrerede med ældre produktionsapparater i de lande, som ikke var så hårdt ramt (og det var vel alle).
« Senest Redigeret: Marts 08, 2015, 09:52:39 pm af Anklageren »

popov

• Gæst
Sv: Tyskerbørn
« Svar #16 Dato: Marts 08, 2015, 09:58:23 pm »

Det kan godt være, at det lyder underligt, men jeg har lært på min uddannelse, at det var en stor fordel for tyskerne, at deres produktionsapparat blev helt smadret under krigen.

Produktionsapparatet blev genopbygget med Marshall hjælp, så nogen år efter krigen stod tyskerne med et helt igennem moderne produktionsapparat - som konkurrerede med ældre produktionsapparater i de lande, som ikke var så hårdt ramt (og det var vel alle).
[/quote]

Det lyder bestemt ikke mærekeligt, samme skete for de mange byer som blev ødelagt fuldstændigt af de tyske bombardementer,  de er often de mest moderne og effective idag.

If it dont kill you, it will make you stronger.