Forfatter Emne: Muslimer  (Læst 7485 gange)

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Ateist
    • Vis profil
Sv: Muslimer
« Svar #15 Dato: Marts 05, 2015, 08:27:26 pm »
At være gift er jo blot en beslutning om at leve sammen til man dør. Religion er troen på noget, som ikke kan bevises. Så nej det er ikke det samme.
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
- "Religion poisons everything!"
    ― Christopher Hitchens

popov

• Gæst
« Svar #16 Dato: Marts 05, 2015, 08:58:26 pm »
At være gift er jo blot en beslutning om at leve sammen til man dør. Religion er troen på noget, som ikke kan bevises. Så nej det er ikke det samme.

Jeg er helt enig, med den lille forskel at de fleste bliver gift i en kirke og laver et løfte til troen aldrig at skilles, vel vidende at over halfdelen gør.

Jeg er selv ikke ret seriøst med troen, men jeg kan godt se fordelen i tro, altså for dem som lever i ånden efter den tro man bekender sig til, hos dem er skilsmissen rate meget lavt, og mange ved godt hvad månen er lavet af.

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Marts 05, 2015, 11:22:05 pm »
Det er muligt at tro gør, at der er lavere chance for skilsmisse, men det ændrer ikke på at religionen er noget vrøvl. Hvis folk har lavere skilsmisserate, fordi de er viet foran julemanden, så mener jeg stadig, at det er nonsens.
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
    ― Christopher Hitchens

popov

• Gæst
« Svar #18 Dato: Marts 06, 2015, 12:48:07 am »
Det er muligt at tro gør, at der er lavere chance for skilsmisse, men det ændrer ikke på at religionen er noget vrøvl. Hvis folk har lavere skilsmisserate, fordi de er viet foran julemanden, så mener jeg stadig, at det er nonsens.

Mærkelige er at for lidt mere end halv år tilbage kunne jeg godt skrive de samme som du skrev, men et halvt år på to forskellige verdnsdele har rokket lidt på min opfattelse.
Guess moralen må være at rejse fører til ubalance i tankevirksomheder

Offline Dorthea

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Marts 06, 2015, 07:44:31 pm »
For min skyld gerne flere fridage....blot de kristne helligdage ikke ryger ud ;-)

At lære om muslimsk kultur tror jeg, der er mange af os etniske danskere der godt ville.Blot for bedre at forstå dette for os fuldkommen groteske i at muslimerne generelt identificerer sig med et symbol. Dvs. hvis symbolet for deres Guds udsending (Muhammed)bliver afbildet med en bombe i turbanen, så mener de fleste muslimer,at det er racistisk og æreskrænkende for den enkelte.

Men hvorfor i runden det? Det er jo netop for at ramme de muslimer, der laver terror i Muhammeds navn.
De burde føle sig ramt, men da ikke flertallet af muslimer, de burde i stedet føle sig stødt over andre muslimer i den grad misbruger Islam til vold og terror.

Ja indrømmet jeg forstår slet ikke den muslimske kultur!!!

Anklageren

• Gæst
Muslimer og Muhammed tegningerne
« Svar #20 Dato: Marts 06, 2015, 08:37:43 pm »
For min skyld gerne flere fridage....blot de kristne helligdage ikke ryger ud ;-)

At lære om muslimsk kultur tror jeg, der er mange af os etniske danskere der godt ville.Blot for bedre at forstå dette for os fuldkommen groteske i at muslimerne generelt identificerer sig med et symbol. Dvs. hvis symbolet for deres Guds udsending (Muhammed)bliver afbildet med en bombe i turbanen, så mener de fleste muslimer,at det er racistisk og æreskrænkende for den enkelte.

Men hvorfor i runden det? Det er jo netop for at ramme de muslimer, der laver terror i Muhammeds navn.
De burde føle sig ramt, men da ikke flertallet af muslimer, de burde i stedet føle sig stødt over andre muslimer i den grad misbruger Islam til vold og terror.

Ja indrømmet jeg forstår slet ikke den muslimske kultur!!!

Både i Jødedommen, kristendommen og i islam er der et billedforbud, hvor man ikke må lave billeder af Gud.

2. Mosebog 20,4 ”Du må ikke lave dig noget gudebillede i form af noget som helst oppe i himlen eller nede på jorden eller i vandet eller under jorden” .

Det var oprindeligt det andet af De 10 Bud, som nu hedder "Du må ikke have andre guder end mig".

De kristne holder ikke ret strengt på billedforbuddet, men nogen sekter gør. Der er dog meget få billeder af Gud i kristendommen, men masser af Jesus og jomfru Maria.

Jøderne og muslimerne har et billedforbud, hvor man ikke må lave billeder Gud, og altså også af Muhammed, fordi man altid har haft billedforbuddet i Mellemøsten.

Når de kristne tegner Muhammed så bryder de et tabu, og muslimerne opfatter det som en hån.

Det kender du godt, for danskerne har også et tabu om flaget, og når muslimerne brænder dannebrog af, så er der nogen danskere som bliver ophidsede, fordi de opfatter afbrænding af dannebrog som en hån - helt på linje med hvordan Muhammed tegningerne opfattes af muslimerne.

Jeg har læst billedforbuddet beskrevet som et værn imod afguderi, og du kan nok huske, at israelitterne lavede en guldkalv, mens Moses var oppe på bjerget.
« Senest Redigeret: Marts 06, 2015, 08:54:36 pm af Anklageren »

Offline Spock

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Marts 08, 2015, 09:33:45 pm »
Jeg læste lige en artikel i nyheder om to ekstra fridage for alle skolebørn i NY distriktet, og vi taler her om fridage for Muslimske hellidage.

Jeg forstår ikke om det betyder at muslimske børn får to fridage mere. Eller om de betyder at alle børn får to fridag mere på muslimske helligdage?

Uanset hvad, så er jeg godt træt af det muslimer mig her, muslimer mig der, muslimer mig allevegne.

De kan, for fanden da, bare indordne sig under hvordan der er her og i USA. De kommer her fra nogle elendige, tilbagestående, overbefolkede lande hvor torturfængslerne er det eneste der fungerer og så skal de bestemme her når de ikke selv kan finde ud af det mest elementære. Det er da snotdumt.

Ville du også stejle, hvis helligdagene var kristne? Hvis man lige havde fundet på et par ekstra? Et par fridage = glade børn. Kan ikke se, hvordan det går negativt ud over nogen som helst. Hvorfor føler folk sig krænket over det her?
Lidt små sko, hvis I spørger mig.

Offline Spock

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Marts 08, 2015, 09:37:39 pm »
Jeg læste lige en artikel i nyheder om to ekstra fridage for alle skolebørn i NY distriktet, og vi taler her om fridage for Muslimske hellidage.
De to fridage for Muslimer var en mærkesag for Bill de Blasio, mayor of NY da han blev valgt sidste erterår.
Her bliver det ikke diskuteret fordi man synes det er fair, men jeg kan forestille mig at det er et varmt emne for Muslim hadere, har jeg ret eller ej.
Mener du det er forkert at give Muslimer rettigheder på samme vilkår som andre troende.
Kan desvære ikke linke, men måske er der en venligt en som kan.

De skulle hellere give alle religiøse børn to ekstra skoledage, og lære dem om videnskabelig metode. Så kunne man forhåbelig slippe for alt det religiøse nonsens.

Din udtalelse er på præcis lige så lavt niveau, som hvis en troende skrev: "ikke-troede burde sendes i kirke/koran-skole/nærlæse Torahen, så vi slap for alt det videnskabelige nonsens".
Lad dog folk tro eller ikke tro, hvad de vil.
Er selv ikke-religiøs, men alle har da ret til at være her.

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Marts 09, 2015, 01:13:39 am »
De to fridage for Muslimer var en mærkesag for Bill de Blasio, mayor of NY da han blev valgt sidste erterår.
Her bliver det ikke diskuteret fordi man synes det er fair, men jeg kan forestille mig at det er et varmt emne for Muslim hadere, har jeg ret eller ej.
Mener du det er forkert at give Muslimer rettigheder på samme vilkår som andre troende.

De skulle hellere give alle religiøse børn to ekstra skoledage, og lære dem om videnskabelig metode. Så kunne man forhåbelig slippe for alt det religiøse nonsens.

Din udtalelse er på præcis lige så lavt niveau, som hvis en troende skrev: "ikke-troede burde sendes i kirke/koran-skole/nærlæse Torahen, så vi slap for alt det videnskabelige nonsens".

Nu var det jo også bare skrevet i sjov. Men foreslaget gik jo på at give en bestemt religiøs gruppe ekstra fridage, og så synes jeg alligevel det var at foretrække at give dem to ekstra skoledage. Men det var jo ikke et reelt foreslag.

Men det er ikke det samme at få undervisning i videnskabelig metode, og få undervisning i bibelen eller koranen. Metode lærer en at tænke selv, bibelen og koranen gør præcis det modsatte. Lad vær med at sige det er det samme, når de åbenlyst ikke er det.
Sagde jeg, at vi skulle hjernevaske eleverne? Nej. De skulle lære at tænke selv. Hvad er problemet i det? Hvis du vil argumentere med at mit forslag var diskriminerende overfor folk med religiøs baggrund, så kan jeg se din pointe. Og jeg ville være enig i at et sådant forelsag, som jeg kom med ikke burde være i skolen.
Men det at undervise folk i videnskab er på ingen måde det samme som at undervise folk i religion. Altså medmindre undervisningen gik ud på at lære OM religionerne.
    ― Christopher Hitchens

popov

• Gæst
« Svar #24 Dato: Marts 09, 2015, 01:44:34 am »

Ikke fordi det betyder noget, men jeg mener ikke at det er korrekt.

I mange religioner kan man ikke leve sammen uden at være gift,  i Italien og Spain er leve ugift sammen som ingen arbejde, dog er der ændringer på vej.
Romaer, Israel og India er among lander hvor det er praktikal meget vanskeligt at leve sammen uden at være gift.
Her er religion eller tro meget stærk,.

Personligt mener jeg ikke at dette med at være  beviseligt er mest vigtigt i livet, Tro på hvad din forældre siger og viser kan være nok at stole på, og være verdens bedste læreskole selvom de er troende.

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Marts 09, 2015, 12:55:02 pm »

I mange religioner kan man ikke leve sammen uden at være gift,  i Italien og Spain er leve ugift sammen som ingen arbejde, dog er der ændringer på vej.
Romaer, Israel og India er among lander hvor det er praktikal meget vanskeligt at leve sammen uden at være gift.

Personligt mener jeg ikke at dette med at være  beviseligt er mest vigtigt i livet, Tro på hvad din forældre siger og viser kan være nok at stole på, og være verdens bedste læreskole selvom de er troende.

Skulle jeg også stole på mine forældre, da de sagde, at julemanden var virkelig? Troen på julemanden har harmløs, men hvis du tror gud har skrevet en bog, der fortæller dig at homoseksualitet er en synd, og stening er okay, så har vi et problem.
Man skal ikke stole på nogen der påstår at vide noget, som de umuligt kunne vide, også selvom det er ens forældre. Jeg kan anbefale filmen "Jesus Camp", hvis du vil se, hvor din tankegang fører hen.
    ― Christopher Hitchens

popov

• Gæst
« Svar #26 Dato: Marts 09, 2015, 02:23:19 pm »

Skulle jeg også stole på mine forældre, da de sagde, at julemanden var virkelig? Troen på julemanden har harmløs, men hvis du tror gud har skrevet en bog, der fortæller dig at homoseksualitet er en synd, og stening er okay, så har vi et problem.
Man skal ikke stole på nogen der påstår at vide noget, som de umuligt kunne vide, også selvom det er ens forældre. Jeg kan anbefale filmen "Jesus Camp", hvis du vil se, hvor din tankegang fører hen.

Hej.
jeg vil gerne afslutte den tråd her fra min side, den udvikler sig stadigvæk, men vi er kommet for langt væk fra emnet.
Takker for din opmærksomhed

Offline Spock

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Marts 09, 2015, 06:35:50 pm »

Nu var det jo også bare skrevet i sjov. Men foreslaget gik jo på at give en bestemt religiøs gruppe ekstra fridage, og så synes jeg alligevel det var at foretrække at give dem to ekstra skoledage. Men det var jo ikke et reelt foreslag.

Men det er ikke det samme at få undervisning i videnskabelig metode, og få undervisning i bibelen eller koranen. Metode lærer en at tænke selv, bibelen og koranen gør præcis det modsatte. Lad vær med at sige det er det samme, når de åbenlyst ikke er det.
Sagde jeg, at vi skulle hjernevaske eleverne? Nej. De skulle lære at tænke selv. Hvad er problemet i det? Hvis du vil argumentere med at mit forslag var diskriminerende overfor folk med religiøs baggrund, så kan jeg se din pointe. Og jeg ville være enig i at et sådant forelsag, som jeg kom med ikke burde være i skolen.
Men det at undervise folk i videnskab er på ingen måde det samme som at undervise folk i religion. Altså medmindre undervisningen gik ud på at lære OM religionerne.

Fair nok. Godt ord igen :-)

Jeg har aldrig hævdet, at undervisning i religion og undervisning i videnskab er det samme. På ingen måde! Det var mere en kritik af den de-bør-omvendes-tone (sådan lidt sort/hvidt sagt), jeg fornemmede i dit opslag. Selvfølgelig skal troende børn (også) lære den videnskabelige metode, lige som alle elever skal have om religion i skolen. Det ene udelukker fx undervisningsmæssigt ikke hinanden. Hvad man så tror på, er op til en selv.
Mht fridagene mener jeg, at hvis alle børn får et par ekstra fridage, så er det ligemeget hvilket "stempel", de har.