Forfatter Emne: Muslimer  (Læst 7486 gange)

popov

• Gæst
Muslimer
« Dato: Marts 05, 2015, 12:30:39 am »
Jeg læste lige en artikel i nyheder om to ekstra fridage for alle skolebørn i NY distriktet, og vi taler her om fridage for Muslimske hellidage.
De to fridage for Muslimer var en mærkesag for Bill de Blasio, mayor of NY da han blev valgt sidste erterår.
Her bliver det ikke diskuteret fordi man synes det er fair, men jeg kan forestille mig at det er et varmt emne for Muslim hadere, har jeg ret eller ej.
Mener du det er forkert at give Muslimer rettigheder på samme vilkår som andre troende.
Kan desvære ikke linke, men måske er der en venligt en som kan.
« Senest Redigeret: Marts 05, 2015, 12:37:06 am af popov »

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Muslimer
« Svar #1 Dato: Marts 05, 2015, 01:17:15 am »
http://www.huffingtonpost.com/2015/03/04/new-york-city-muslim-holidays-school-calendar-de-blasio_n_6800382.html

Og her er et link. Desværre kun på engelsk.
Udover de kristne helligdage holder skolerne i forvejen fri på nogle af de jødiske helligdage også.
I'm a Troll

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 05, 2015, 01:20:43 am »
Jeg læste lige en artikel i nyheder om to ekstra fridage for alle skolebørn i NY distriktet, og vi taler her om fridage for Muslimske hellidage.

Jeg forstår ikke om det betyder at muslimske børn får to fridage mere. Eller om de betyder at alle børn får to fridag mere på muslimske helligdage?

Uanset hvad, så er jeg godt træt af det muslimer mig her, muslimer mig der, muslimer mig allevegne.

De kan, for fanden da, bare indordne sig under hvordan der er her og i USA. De kommer her fra nogle elendige, tilbagestående, overbefolkede lande hvor torturfængslerne er det eneste der fungerer og så skal de bestemme her når de ikke selv kan finde ud af det mest elementære. Det er da snotdumt.

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

popov

• Gæst
« Svar #3 Dato: Marts 05, 2015, 01:34:29 am »
http://www.huffingtonpost.com/2015/03/04/new-york-city-muslim-holidays-school-calendar-de-blasio_n_6800382.html

Og her er et link. Desværre kun på engelsk.
Udover de kristne helligdage holder skolerne i forvejen fri på nogle af de jødiske helligdage også.

Jeg takker for linket, nu fik jeg den på Dansk, men jeg kan godt læse den du fik ,)
Du har ret, i forvejen fik andre også fælles fridage for forskellige tros helligdage.
Nu er der bare to mere.

popov

• Gæst
« Svar #4 Dato: Marts 05, 2015, 01:38:01 am »

Jeg forstår ikke om det betyder at muslimske børn får to fridage mere. Eller om de betyder at alle børn får to fridag mere på muslimske helligdage?

Uanset hvad, så er jeg godt træt af det muslimer mig her, muslimer mig der, muslimer mig allevegne.

De kan, for fanden da, bare indordne sig under hvordan der er her og i USA. De kommer her fra nogle elendige, tilbagestående, overbefolkede lande hvor torturfængslerne er det eneste der fungerer og så skal de bestemme her når de ikke selv kan finde ud af det mest elementære. Det er da snotdumt.

Du har ret Carlo, alle skal indrette sig efter landets love og regler, men tro på mig, børnene er bedøvende ligeglad hvor fridagene kommer fra, nu kommer de fra Muslimsk side, fair nok ikke.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #5 Dato: Marts 05, 2015, 02:12:19 am »
Jeg er da af samme holdning. Børnene er nok bare glade for nogle ekstra fridage - at de så er Muslimske gør vel ikke noget. Anse det dog som en mulighed for at lære børnene noget om Muslimsk kultur.
Midlerne er underordnede.

popov

• Gæst
« Svar #6 Dato: Marts 05, 2015, 04:04:03 am »
Jeg er da af samme holdning. Børnene er nok bare glade for nogle ekstra fridage - at de så er Muslimske gør vel ikke noget. Anse det dog som en mulighed for at lære børnene noget om Muslimsk kultur.

Børn er ikke interesserede i kultur, eller er det mig som husker forkert.

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Marts 05, 2015, 01:34:35 pm »
De to fridage for Muslimer var en mærkesag for Bill de Blasio, mayor of NY da han blev valgt sidste erterår.
Her bliver det ikke diskuteret fordi man synes det er fair, men jeg kan forestille mig at det er et varmt emne for Muslim hadere, har jeg ret eller ej.
Mener du det er forkert at give Muslimer rettigheder på samme vilkår som andre troende.

De skulle hellere give alle religiøse børn to ekstra skoledage, og lære dem om videnskabelig metode. Så kunne man forhåbelig slippe for alt det religiøse nonsens.
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
- "Religion poisons everything!"
    ― Christopher Hitchens

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Marts 05, 2015, 02:16:04 pm »
Ja at det i det hele taget er kommet her til viser jo salami metoden i praksis, det startede faktisk med pedal lokummer herhjemme i 1970 på mange fabrikker, og mange moderne køkkner blev totalt ødelagt med hønsehold og dyrkning af grønsager på det opbrækket gulv, osv osv, mange mente at det var begynder vanskligheder, ja god morgen, det var kun starten, nu her efter snart 50 år ser vi at civilisationernes sammenstød ikke længer bare gælder i Mellemøsten eller X-Jugoslavien, det bliver overalt hvor man har åbnet porten til helvede, hvorfor tror man ellers muslimerne blev smidt på røv og albuer ud af Europa for 400 år siden, det kommer nutiden til at sande hvorfor.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Marts 05, 2015, 02:51:43 pm »
............................................ det startede faktisk med pedal lokummer herhjemme i 1970 på mange fabrikker, og mange moderne køkkner blev totalt ødelagt med hønsehold og dyrkning af grønsager på det opbrækket gulv,..................

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

popov

• Gæst
« Svar #10 Dato: Marts 05, 2015, 03:08:33 pm »

De skulle hellere give alle religiøse børn to ekstra skoledage, og lære dem om videnskabelig metode. Så kunne man
 forhåbelig slippe for alt det religiøse nonsens.

Jeg er enig at der findes religiøst nonsens, men mener bestemt ikke at religion er nonsens.
Men jeg har været af samme mening som du giver  udtryk for, jeg ved nu af erfaring at religion gør mening og får hverdagen  til at hænge sammen  for milliarder af mennesker.

Dog gør der koks i mange lander når politik og krig har blandet sig på tværs af kulturelle grænser, og her kan vi med godt samvittighed tager en del af æren.

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Marts 05, 2015, 03:14:08 pm »

De skulle hellere give alle religiøse børn to ekstra skoledage, og lære dem om videnskabelig metode. Så kunne man

Jeg er enig at der findes religiøst nonsens, men mener bestemt ikke at religion er nonsens.
Men jeg har været af samme mening som du giver  udtryk for, jeg ved nu af erfaring at religion gør mening og får hverdagen  til at hænge sammen  for milliarder af mennesker.

Dog gør der koks i mange lander når politik og krig har blandet sig på tværs af kulturelle grænser, og her kan vi med godt samvittighed tager en del af æren.

Hvis troen på at månen er lavet af ost, får ens hverdag til at hænge sammen, så er det stadig nonsens.
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
- "Religion poisons everything!"
    ― Christopher Hitchens

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Marts 05, 2015, 04:44:09 pm »

Hvorfor skulle de lære noget om muslimsk kultur ?? ... Er det ikke meningen at de skal assimilere  sig i befolkningen ?? ...

Der blev rettet lidt ... Er du så glad?´
« Senest Redigeret: Marts 08, 2015, 05:45:18 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Marts 05, 2015, 04:56:25 pm »

Hvorfor skulle de lære noget om muslimsk kultur ?? ... Er det ikke meningen at de skal være Danske ?? ...

I USA er det vist ikke meningen, de skal være danske, og det er skoler i New York, tråden her handler om.
I'm a Troll

popov

• Gæst
« Svar #14 Dato: Marts 05, 2015, 06:13:36 pm »

Hvis troen på at månen er lavet af ost, får ens hverdag til at hænge sammen, så er det stadig nonsens.

De samme kan men vel sige om at være gift ikke.