Forfatter Emne: Handler du dagligvarer på nettet?  (Læst 4616 gange)

Campanule

• Gæst
Handler du dagligvarer på nettet?
« Dato: September 17, 2012, 07:21:55 pm »
Jeg har ikke handlet dagligvarer på nettet, fordi jeg synes generelt priserne er højere og så kommer udbringning oveni. Får I handlet dagligavarer på nettet?

Men jeg handler alverdens andre ting på nettet. Tøj, sko, film, musik, vaskemaskine - alt muligt

Citér
Vi har taget indkøb på nettet til os. Men det er ikke mælk og kød, vi køber på nettet.

Mens vi køber tøj, sko, legetøj og alt muligt andet på nettet, går vi langt udenom mælk, vaskepulver og toiletpapir. Mere end ni ud af 10 af os vil hellere stå i kø i et godt gammeldags supermarked.

- Danskerne er blandt de mest nethandlende i Europa. Derfor er det tankevækkende, at vi er så tilbageholdende med at købe de varer på nettet, vi køber allerflest af - nemlig dagligvarer, siger administrerende direktør for Eniro Danmark, Stefan Kercza.

Undersøgelsen af vores netvaner er lavet af analysebureauet Epinion for Eniro Danmark. Over 2000 danskere har været med i undersøgelsen.

Supermarkeder holder fast i butikker

Stefan Kercza mener, at den manglende lyst til at købe dagligvarer på nettet viser, at dagligvarebutikker endnu ikke har omfavnet internethandlen.

- Vi kan se, at de store kæder som Coop og Dansk Supermarked ikke har satset helhjertet på e-handlen.

- Derfor er danskerne ikke blevet overbevist om, at det er både fleksibelt og sikkert at købe aftensmaden og rengøringsmidlerne på nettet, siger han.

Mange penge på nettet

Og der kan være mange penge at hente for dagligvarebutikkerne, hvis vi kan vænnes til at købe ind på nettet. Sidste år var den samlede omsætning på e-handel 40 milliarder kroner.

Og med en samlet dagligvarehandel på 100 milliarder om året er der et stort potentiale for de supermarkeder, som formår at kapre netkunderne, understreger Stefan Kercza.

- Vi ved, at de danske forbrugere kun bliver mere digitale. Det stiller krav til dagligvarebutikkerne om at komme med på bølgen og satse målrettet på fremtidens digitale forbruger, siger han.

Vores køb af mad og andre dagligvarer udgør blot fire procent af vores samlede køb på nettet.

Det viser den nyeste e-handelsanalyse fra Foreningen for Distance og Internet Handel, FDIH.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/09/17/153902.htm

Offline MacAlli

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Handler du dagligvarer på nettet?
« Svar #1 Dato: September 17, 2012, 09:24:06 pm »
Jeg har ikke chekket priserne for dagligvarer på nettet, så det har ikke været grunden til at jeg ikke har valgt nethandel på dét område. Men de få overvejelser. jeg har haft. er strandet på, at jeg har det bedst med selv at se de varer, jeg køber, når det drejer sig om madvarer. Altså selv lige chekke hvilken pose kartofler, man synes er pænest, chekke holdbarhedsdatoen osv.

Jeg har dog overvejet lidt at få bragt kød ud, især for at få noget mere økologisk kød eller bare fra dyr, man er sikker på har haft det godt. Men som regel, når jeg kommer i tanke om det, er min fryser så fyldt, at det ikke er muligt at købe stort ind ...

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: September 18, 2012, 11:05:02 am »
Jeg synes, det må være en rigtig god ide for ældre mennesker, som har svært ved at slæbe. Og måske også en travl børnefamilie

Men nu ændres lukkeloven jo her den 1. - så måske får alle nemt ved at handle

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 18, 2012, 11:43:58 am »
Kunne ikke drømme om at handle dagligvarer på nettet. Jeg vil (også) gerne se hvad det er jeg får med hjem!
Har kigget på det, og må bare konstatere at det er dyrere end at handle i butikken selv.

Lukkeloven.... tja. Personligt synes jeg nu at der er rigeligt længe åbent til at alle skulle kunne nå at handle som det er nu. Netop de "åndsvage" åbningstider er grunden til at jeg helsst ikke søger job i branchen. Kan ellers godt lide at være i butik, men jeg vil altså hellere have fri sammen med husbond.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: September 18, 2012, 04:29:46 pm »
Det er barske åbningstider for mange. Men måske er der flere studerende, der så kan få fritidsjobs

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: September 18, 2012, 10:50:40 pm »
Jeg handler sommetider dagligvare på nettet. Jeg gør det fordi jeg er meget afhængig af skolebussen, for overhovedet at komme til en butik, og de kører jo altså ikke i skoleferierne. Så er det rart nok jeg kan handle på nettet, og få bragt mine dagligvare lige til døren. Ja det koster i levering, men det koster også en busbillet, hvis jeg selv skal handle, så det går næsten lige op.

Som oftest får jeg en lift, når min nabo alligevel skal ud at handle, men det er nu rart jeg kan handle via nettet, så jeg ikke altid er afhængig af naboen eller skolebussen. Jeg handler i øvrigt hos https://osuma.dk/ og er meget godt tilfreds med kvaliteten, og til dels også priserne.

Campanule

• Gæst
« Svar #6 Dato: September 19, 2012, 10:26:02 am »
Tak for linket - jeg kan se, det max er 49 kr. i leveringsomkostninger - det er jo ikke dyrere end så meget andet, jeg køber på nettet. I vores Superbest kan man også gå ned og handle og betale sig for at få det bragt hjem. Det er også noget for de lidt ældre måske

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: September 20, 2012, 12:03:16 pm »
SUN; jeg kan se fordelene for dig, og hvis ellers varene er i orden er det jo også fint nok.
Osuma... det er jo FDB´s nethandel. Vi handler i forvejen i hhv. Kvickly, Fakta og Aldi alt efter hvad det er vi skal have købt ind. Så det kunne være en mulighed hvis ikke man kan komme afsted selv. Men så længe jeg kan det så vil jeg helst selv vælge mine varer ud, tjekke holdbarhed og udseende.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Campanule

• Gæst
« Svar #8 Dato: September 20, 2012, 12:59:56 pm »
Måske sparer man lidt penge ved at handle på nettet på en anden måde - måske ikke så mange impulskøb. Som i slik-køen  :angel (2):

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: September 20, 2012, 07:06:26 pm »
Jo varerne er fine og friske nok, så hvad det angår har jeg intet at klage over. De levere også samme dag, hvis jeg bestiller inden kl 9. Hvilket er en stor fordel. Og nej man er ikke så tilbøjlig til impulskøb. Til gengæld savner jeg det selv at kunne vælge og have varen i hånden, inden jeg køber. Så jeg foretrækker at tage med naboen, når hun alligevel skal ud at handle, hvis ikke jeg kan tage bussen.

Jeg synes det er skønt, at man kan købe næsten hvad som helst på nettet. Jeg køber også kattefoder og kattegrus på nettet, og får leveret det lige til døren. Desuden er julegaver er så meget nemmere, når man kan købe dem via sin computer  :ded_snegurochka2:

Campanule

• Gæst
« Svar #10 Dato: September 21, 2012, 01:07:45 pm »
Jeg ville nok også bruge onlinehandel hvis jeg boede alene. Tænk sig ikke at skulle slæbe alle de tunge varer hjem. Det ville min ryg være glad for  :brunette:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: September 21, 2012, 02:59:31 pm »
Åhhh jo. Vi køber da noget på nettet. Kattemad! Whiskas i store mængder hos Zooplus i Tyskland. Og hvorfor så ikke i DK, vil I nok spørge... Fordi det er billigere at handle det i den tyske netbiks. Desværre. Jeg går ind for at handle i vores danske butikker, men når priserne og ikke mindst fragten er så meget billigere i Tyskland, så er valget jo nemt. Bragt til døren i løbet af få dage. Og så er der som regel lidt gratis ting med i kassen - til Valdemar naturligvis  :cat:

Campanule

• Gæst
« Svar #12 Dato: September 21, 2012, 03:40:32 pm »
Der vil jeg kigge ind - måske er der noget til Nosy. Tak for tippet