Forfatter Emne: Fru Hartmans venner går amok  (Læst 1826 gange)

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Fru Hartmans venner går amok
« Dato: September 16, 2012, 05:58:56 pm »
http://ekstrabladet.dk/112/article1827760.ece

Citér
30-40 ballademagere sørgede for, at en ellers fredelig Hizb-ut-Tahrir-demonstration søndag eftemidag endte i en konfrontation med politiet. Enkelte af de unge rødder var på et tidspunkt maskerede.

Hizb-ut-Tahrirs protestmøde mod Muhammed-filmen foregik ellers i god ro og orden med op imod 1.000 deltagere og taler foran den amerikanske ambassade på Dag Hammarskjölds Allé i København.

Mødelederen Elias Lamrabet opfordrede både i starten og slutningen til at udvise ordentlig adfærd.

- Ellers vil de blive brugt af vores modstandere lød det.

Falanks af politi
Efter de voldsomme begivenhederne i en stribe arabiske hovedstæder var politiet dog massivt til stede. Foran ambassaden holdt en hel falanks af blå politibusser, ligesom hollændervogne stod klar i sidegaderne.

Allerede under mødet kunne der iagttages mindre grupper af utilpassede unge, som tydeligvis ikke var dukket op alene på grund af det politiske budskab.

Nogle af dem råbte med på slagordene, men andre forholdt sig tavse i modsætning til resten af den store forsamling.

Allahs soldater
En gruppe var disse unge var øjensynligt kommet helt fra den belastede Odense-bydel Vollsmose. Enkelte var over hættetrøjerne iført t-shirts med rygmærket 'Soldiers of Allah', mens der stod Vollsmose på brystet.

Under mødet var Hizb-ut-Tahrirs egne ordensvagter meget opmærksomme på disse unge. Ekstrabladet.dk så vagterne dæmpe uromagerne ned, og i et tilfælde konfiskerede en myndig mand et kanonslag inde midt i folkemængden, som han bagefter gik over og afleverede til politiet på den anden side af gaden.

Efter mødets afslutning kunne en del af rødderne ikke længere styre sig. De trak ned ad Dag Hammarskjölds Allé mod Østerport Station og Østre Anlæg.

Sten og kanonslag
Her var der i en times tid spredt uro, og der blev kastet enkelte sten samt nogle voldsomme kanonslag.

Kampklædte betjente rykkede imidlertid hurtigt frem og dækkede bøllerne op. Enkelte blev visiteret på stedet, og vagtchefen hos Københavns Politi John Hansen meddelte sidst på eftermiddagen, at i hvert fald en person var anholdt.

Den radikale, islamiske organisation Hizb-ut-Tahrir, der havde indkaldt til demonstrationen. er kendt for deres opflammende sprogbrug, men ikke for voldelige aktioner.

- Da vi anmeldte demonstrationen, sagde politiet til os: I har jo styr på tingene, fortæller organisationens talsmand Chadi Freigeh til ekstrabladet.dk.

Alt gik også fredeligt for sig, indtil demonstration var opløst ved det aftalte tidspunkt kl. 16, og ballademagerne valgte at trodse mødelederens opfordring til at gå hjem i god ro og orden.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Fru Hartmans venner går amok
« Svar #1 Dato: September 16, 2012, 07:16:48 pm »
At bruge udtrykket "amok" er vildt overdrevet - helt ude af proportion. Og hvad har "Fru Hartman" med det at gøre?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 17, 2012, 11:41:23 am »
Du taler som du har forstand til PU..... .
En skide provokatør er hvad du er. Men glem alt om modsvar. Beklageligvis er der ikke en "ignorer" her.
At debattere med dig er spild af tid.
« Senest Redigeret: September 18, 2012, 12:17:25 pm af J.Hartmann »
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Campanule

• Gæst
« Svar #3 Dato: September 17, 2012, 07:13:18 pm »
Mener du ikke PU, fru Hartmann?

PU, for min skyld kan de ballademagere kravle tilbage under den sten de kom fra. Det er jeg helt enig med mig selv i. Men jeg har læst det som om hovedparten og repræsentanter for muslimske foreninger gjorde sit til det blev en fredelig demo....

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: September 18, 2012, 12:18:03 pm »
Jo Campanule... og har rettet det nu... (ikke at Carlo er en døjt bedre end PU..... )
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #5 Dato: September 18, 2012, 10:09:29 pm »
Nej, jeg ved godt at Hartmann også er imod HUT.

Men når man er så ignorant over fornuft, så følte jeg lidt jeg ville provokere lidt. Er det måske ikke den idiotiske udlændingelov af 1983, som har lukket HUT ind i landet og skabt masser af uintegrerede ghettoer? Måske vi alligevel er enige?
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: September 18, 2012, 10:53:17 pm »
Nu er der jo ikke nogen, der har lukket HuT ind i Danmark, PU. HuT er heller ikke en voldelig sammenslutning, men dybt fanatiske. Deres medlemmer deltager langt mere i samfundet end mange andre skøre muslimske grupper, og det positive ved HuT er deres modstand mod dyrkelsen af muslimske lærde.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.