Forfatter Emne: Censur eller fornuft?  (Læst 1620 gange)

Campanule

• Gæst
Censur eller fornuft?
« Dato: September 14, 2012, 09:07:46 am »
Censur - eller fornuft? Jeg tror nok mest på det sidste, selv om det vel er en for for censur??

Citér
Borgerne i Egypten og Libyen kan ikke se filmen 'Innocence of Muslims' på YouTube.

For Google, der ejer video-tjenesten, har blokeret for filmen i netop de lande. Det er på trods af, at den ikke overtræder Googles service vilkår, skriver The New York Times.

Det sker samtidig med, at der i store dele af mellemøsten er voldelige optøjer mod filmen, blandt andet i de to lande. I Libyen blev den amerikanske ambassadør og tre andre dræbt tirsdag, da han forsøgte at slippe væk fra urolighederne.

I Egyptens hovedstad, Kairo, har demonstranter udtrykt deres vrede over filmen ved voldelige demonstrationer på den berømte Tahrir-plads.

Svarer igen på vold

Ifølge avisen, er Googles begrundelse for blokering af videoen, at det er deres svar på volden, der blandt andet førte til ambassadørens død.

Internet-giganten har selv udtalt, at deres handling er usædvanlig, men at det er nødvendigt under de ekstraordinære omstændigheder.

YouTubes service vilkår er, at hadefulde budskaber mod enkeltpersoner er ulovlige, men ikke imod grupper.

Videoen 'mobber' religionen Islam og ikke muslimer, og derfor har den fået lov til at blive på tjenesten i det meste af verdenen, siger Google ifølge avisen.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/09/14/074900.htm

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.4%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Censur eller fornuft?
« Svar #1 Dato: September 14, 2012, 10:10:37 am »
Overordnet set mener jeg det er dybt åndsvagt at provokere de s.... muslimer.
Muhammedtegninger osv. bliver jo kun lavet for at provokere, og til hvad nytte?
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: September 14, 2012, 11:19:13 am »
Jeg har ikke set den her film eller klip fra den, men den lyder provokerende i mine ører. Ikke at det berettiger til at gå amok og slå andre ihjel

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 14, 2012, 11:34:11 am »
Jegt hørte lige Steffen Jensen på TV2 fortælle at i Ægypten hvor det Muslimske broderskab der har regeringsmagten meget gerne ville have det til at foregå fredeligt.

Men der er ekstremister der bare vil have et påskud til at lave ballade den 11/9. Nu er det filmen der får skylden, men havde den ikke været der havde de fundet på noget andet.  :hairy:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: September 14, 2012, 12:51:54 pm »
Ærligt talt, Rudolf, det tror jeg egentlig du har meget ret i