Forfatter Emne: Græske gadehunde / danske internathunde  (Læst 2712 gange)

Offline carmen (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
Græske gadehunde / danske internathunde
« Dato: September 13, 2012, 10:26:21 pm »
Hørte i dag et indslag om de græske gadehunde, som flere og flere danskere adopterer/tager med hjem til DK.

Jeg får da også ondt i hjertet over at dyr rundt om i verden behandles så ondt og skidt. Men jeg tænker også lidt, hvorfor i alverden tage helt til grækenland, når der helt sikkert også er rigtig mange triste hundeskæbner rundt om i danske dureinternater? Hunde som også savner et godt og kærligt hjem.

Kærlig hilsen
Carmen, "mor" til 2 skønne genbrugshunde fra internat.
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Campanule

• Gæst
Sv: Græske gadehunde / danske internathunde
« Svar #1 Dato: September 14, 2012, 08:59:01 am »
Jeg så noget om det på en nyhedshjemmeside. Og der stod, at man faktisk risikerer at tage meget farlige sygdomme med hjem, som hundene har. Der kan smitte både andre hunde og mennesker

Jeg tror også, der er rigtig mange hunde herhjemme, som kunne bruge en kærlig ejer

joJO

• Gæst
« Svar #2 Dato: Juli 12, 2016, 04:24:54 pm »
Hørte i dag et indslag om de græske gadehunde, som flere og flere danskere adopterer/tager med hjem til DK.

Jeg får da også ondt i hjertet over at dyr rundt om i verden behandles så ondt og skidt. Men jeg tænker også lidt, hvorfor i alverden tage helt til grækenland, når der helt sikkert også er rigtig mange triste hundeskæbner rundt om i danske dureinternater? Hunde som også savner et godt og kærligt hjem.

Kærlig hilsen
Carmen, "mor" til 2 skønne genbrugshunde fra internat.

Hej smukke Carmen
Der er intet bedre end genbrugshunde der får et nyt liv hos mennesker som virkeligt elsker dem.
....

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 12, 2016, 04:36:18 pm »
Jeg så noget om det på en nyhedshjemmeside. Og der stod, at man faktisk risikerer at tage meget farlige sygdomme med hjem, som hundene har. Der kan smitte både andre hunde og mennesker

Jeg tror også, der er rigtig mange hunde herhjemme, som kunne bruge en kærlig ejer

Enig Campanule disse sydeuropæiske hunde er fyldt med alskens sygdomme og kryb, ikke at jeg synes de ikke  skulle have et hjem, men det skal være dernede, hvor de kommer fra. Der kan jo indføres nogle næsten uudryddelige hundesygdomme. :l_daisy:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

joJO

• Gæst
« Svar #4 Dato: Juli 12, 2016, 04:40:02 pm »

Enig Campanule disse sydeuropæiske hunde er fyldt med alskens sygdomme og kryb, ikke at jeg synes de ikke  skulle have et hjem, men det skal være dernede, hvor de kommer fra. Der kan jo indføres nogle næsten uudryddelige hundesygdomme. :l_daisy:

Kunne du nævne Et, hundesygdom som adskiller sig fra de hunde vi har herhjemme

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 12, 2016, 04:59:27 pm »

:fiona_dog2:
Nok ikke en sygdom som så, men en flåt af stor proportion. Vi frygter vel alle vores danske skovflåter, men denne hund, var med på Kreta, og kom retur med nogle store sorte fyre, som vore 2-kroner. Ejeren hængte tugon-kugler op i huset, og alle som kom i berøring med dels hunden, dels disse kugler skulle vaske hænder. Kan til orientering opl. at det lykkedes at få fjernes disse kreteanske sataner, men husker de kunne findes bag møbler, etc. i en rum tid efter. Nej joJO jeg har ikke direkte nogle specifikke hundesygdomme, som er anderledes, MEN da grækerne ikke er kendt for det bedste dyrevelfærd, som er til  eks. på hundegalskab, som vil kræve nedskydning af den pågældende hund - på stedet, eller lade en jagthund udenfor efter en jagt, uden vand og foder (det måtte den selv finde), eller efterlade et æsel efter dagens dont stå med seletøjet på, bundet til en pæl, og med/uden vand foder - jaeh. Masser af sygdomme kommer fra dyremishandling joJO :punish:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

joJO

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juli 12, 2016, 08:03:51 pm »

:fiona_dog2:
Nok ikke en sygdom som så, men en flåt af stor proportion. Vi frygter vel alle vores danske skovflåter, men denne hund, var med på Kreta, og kom retur med nogle store sorte fyre, som vore 2-kroner. Ejeren hængte tugon-kugler op i huset, og alle som kom i berøring med dels hunden, dels disse kugler skulle vaske hænder. Kan til orientering opl. at det lykkedes at få fjernes disse kreteanske sataner, men husker de kunne findes bag møbler, etc. i en rum tid efter. Nej joJO jeg har ikke direkte nogle specifikke hundesygdomme, som er anderledes, MEN da grækerne ikke er kendt for det bedste dyrevelfærd, som er til  eks. på hundegalskab, som vil kræve nedskydning af den pågældende hund - på stedet, eller lade en jagthund udenfor efter en jagt, uden vand og foder (det måtte den selv finde), eller efterlade et æsel efter dagens dont stå med seletøjet på, bundet til en pæl, og med/uden vand foder - jaeh. Masser af sygdomme kommer fra dyremishandling joJO :punish:

Enig med dig om den slags problemer, men skal altid passe på når man har husdyr med på ferien, og vejledninger om hvordan man passer på husdyr mens på ferie er ganske omfattende.

Men insekter mangler ingen husdyr til at flytte til nye områder, de milliarder af migrerende fugle klarer den slags ting nemt.
Forhindringen er der dog stadigvæk og det er vores klima som de store skoflader i fik med ikke er egnede til, de kan ikke klare vores vintervejr.

Og du har ret, mange slags sygdomme kommer fra dyre mishandling, det ved vores grise industri alt om, den næsten usynlige MRSA epidemi er vores vidne.