Forfatter Emne: Følelseskold og kvalmende tv-vært  (Læst 1190 gange)

MannerKA

• Gæst
Følelseskold og kvalmende tv-vært
« Dato: Februar 17, 2015, 08:16:23 pm »
Man var allerede ved at skulle en tur ud at ofre, da Politiken i går omtalte det sted, hvor terroristen Omar Abdel Hamid El-Hussein døde, som "gerningsstedet" - på lige fod med de to steder, hvor han dræbte to uskyldige, forsvarsløse mænd. Men det lader til, at hver dag skal have sin historie, hvor der pusles omsorgsfuldt om dobbeltmorderens minde:

http://www.bt.dk/krimi/tv-vaert-lagde-blomster-for-omar-tragisk-ingen-formaaede-at-naa-ind-til-ham

Det er værten fra pop-og-pjatshowet "Danmark har talent", Christopher Læssø, som på facebook har udbasuneret, hvordan han har været rundt i København. Her lagde han blomster ved Kulturhus Krudttønden og Synagogen. Fint nok. Men han lagde så sandelig også blomster ved stedet, hvor terroristen døde (skudt efter at have åbnet ild mod politiet.)
Hvad får ham dog til det?

Læssø forklarer det sådan: "Det er så tragisk, at ingen nåede ind til ham."

Så den af en syg, religiøst baseret ideologi inspireret terrorist, som skød to tilfældige mennesker ned og nok havde planer om mere, er lige så meget værd som ofrene?
Hele den kvalmende svada afsluttes af tv-værten med et:

"Finn. Dan. Omar. Hvil i fred. Intet glemt, alt tilgivet."

Jeg går ud fra, at der er enkelte derude på nettet, som endnu er ved deres fulde fem. Det er jer, jeg spørger:

Hvad er dog dette? Har denne fastelavnsnar ingen følelser overhovedet? Er alt så "lige" for ham - godt og ondt, rigtigt og forkert, morder og offer - at det bliver bedøvende ligegyldigt?
Har det at gøre med moderne opdragelse? En lighedsideologi, hvor man ikke kan ære ofrene uden også at ære morderen? Så er vi godt nok ude i perverse dybder.
Mener jeg!
Hvor vover denne spradebasse at håne de to terrorofres familier og mindet om dem?
For det er det han gør.

Jeg er ellers meget imod, når der bandes og svovles på debatsider, men efter at have læst om det ovenfor, magter jeg ikke at tilbageholde et

FØJ FOR SATAN I HELVEDE ! ! !
« Senest Redigeret: Februar 17, 2015, 08:26:37 pm af MannerKA »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Følelseskold og kvalmende tv-vært
« Svar #1 Dato: Februar 17, 2015, 08:37:22 pm »
Jamen i de sidste 10 år, har befolkningen ( især sjællændere ) kæmpet med hinanden, om at være mest politisk korrekt og det resulterer i, at nu har de udkonkurreret hinanden i politisk korrekthed og så kaster de sig over nye trend og det er politisk korrekt tilgivelse.

Han udbasunerer  jo Se hvor smuk / klog og tilgivende jeg er Vi andre kalder det Pladderhumanisme
« Senest Redigeret: Februar 17, 2015, 08:39:43 pm af fedt »
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

MannerKA

• Gæst
« Svar #2 Dato: Februar 17, 2015, 08:44:28 pm »
Citér
Han udbasunerer  jo Se hvor smuk / klog og tilgivende jeg er Vi andre kalder det Pladderhumanisme

Du har sikkert ret. Han har ingen følelser, blomsterne er måske rekvisitter i hans selvpromovering.
For ham er livet muligvis et show, og at han selv er midtpunktet, er der næppe tvivl om.

Hvor er det afskyvækkende.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #3 Dato: Februar 18, 2015, 09:08:28 am »
Det er en svær tid for os alle, men det er da flot, at Christopher kan tilgive det skete. Og træk nu vejret engang: Hvis der var nogen, der var nået ind til Omar - jamen, så var denne tragedie slet ikke opstået. Det er så ærgerligt, når mennesker ikke ser anden udvej end at isolere sig fra ællesskabet: Især i de tilfælde, hvor de slet ikke har fået valget. Vi må håbe, at noget sådanne slet ikke sker på dansk grund igen.
Midlerne er underordnede.