Forfatter Emne: Islamist sigtet for terror mod politiet og hylder Islamisk Stat og Hitler  (Læst 1898 gange)

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Sikke da en rodebutik
« Svar #15 Dato: Maj 14, 2020, 11:31:30 am »
Du bør nok læse nogen seriøse historiebøger, i stedet for at se rene propagandafilm som Why We Fight.
Hvorfor tror du, at den amerikanske regering dengang skulle lyve om lige det?
Og hvorfor tror du, at Goebbels skulle skrive et notat i sin dagbog om, at Hitler også hadede kristendom, fordi kristendom jo er kommet fra jøder ligesom jødedommen, når Hitler hadede jøderne, som han anså for at være en amoralsk og bedragerisk underrace?

Mon ikke det bare igen er dig, der er et uvidende fjols og ikke vil tro på det bare, fordi Mette Frederiksen ikke har fortalt dig det? :big_grin:

Dokumentaren indeholder billeder fra det daværende Tyskland, og jeg tror ikke på, at regeringen fik fremstillet en officiel dokumentar, der var så grov historieforfalskning, at billederne ligefrem var falske. De fordrejede bare tingene efter krigens afslutning for at fremhæve jødeforfølgelsen og bruge den til at give Tyskland hele krigsskylden og bortlede opmærksomheden fra de allieredes krigsforbrydelser:
1. De begyndte udelukkende at tale om de 6 mio jøder, der døde i lejrene, og udelod overhovedet at kommentere de over 8 mio russiske civile, der ligeledes døde.
2. De fik opmærksomheden bort fra det faktum, at de allierede slog lige så mange millioner mennesker ihjel (og især civile), som Japan og Tyskland gjorde. Især deres tæppebombning af beboelseskvarterer uden krigsrelevante mål var rene krigsforbrydelser og intet andet. Det samme var atombomberne over Nagasaki og Hiroshima jo. Tysk TV viser stadig ofte billeder fra de sønderbombede tyske byer, hvor alt blev bombet. Men det gør hverken dansk TV, engelsk TV eller amerikansk TV jo.

Efterkrigspropagandaen var på den baggrund utrolig vellykket. For langt de fleste civile ofre døde jo overhovedet ikke i kz-lejrene, og det lykkedes jo fint at få alle til helt at glemme dette ved bare at fokusere på jøderne, der desuden kun udgjorde omkring en tredjedel af de døde i lejrene. De over 8 mio russere, der døde i lejrene, undlod man helt at nævne for ikke at få folk til at føle sympati for Stalin og kommunismen. Så du har meget at lære som amatør-troll, før du kommer bare lidt op i nærheden af amerikanerne med hensyn til at lave effektiv propaganda. :yes:
« Senest Redigeret: Maj 14, 2020, 11:58:06 am af Forsvareren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.4%
    • Vis profil
Det er noget jeg ved
« Svar #16 Dato: Maj 14, 2020, 12:14:30 pm »
Why We Fight er kendt som en propagandafilm, og der er da altid en meget massiv propaganda under en krig.

I den danske Wikipedia står der ordret: "Why We Fight, siges at være verdenshistoriens mest effektive propagandafilm."

https://da.wikipedia.org/wiki/Frank_Capra

I den engelske Wikipedia kan man læse i artiklen "Propaganda in the United States": Why We Fight is a famous series of US government propaganda films made to justify US involvement in World War II.

https://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda_in_the_United_States#World_War_II

Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.4%
    • Vis profil
Sv: Det er noget jeg ved
« Svar #17 Dato: Maj 14, 2020, 12:30:51 pm »
Why We Fight er kendt som en propagandafilm, og der er da altid en meget massiv propaganda under en krig.
Selvfølgelig er der da det! Men propaganda virker stadig kun, hvis den ikke bliver afsløret som løgn! Havde Hitler haft det mindste til overs for kristendommen, så ville propagandaen aldrig have virket, og Goebbels ville heller ikke nærmest have ligestillet kristendom med jødedom i sine notater om Hitler, der jo var uhyre vigtige for Goebbels, når han skulle lave sin propaganda for Hitler.

Hvis du havde været en seriøs debattør og ikke bare en ondsindet troll, så ville jeg have anbefalet dig at læse bogen på https://www.discovery.org/store/product/hitlers-religion/ For dens indhold stemmer jo fint med, at Hitler intet havde imod, at Goebbels i sin propaganda beskrev føreren som med guddommelig end Jesus. Hitler var bestemt ikke kristen! Men jo egentlig heller ikke ateist. Han kunne bare ikke fordrage de tre store religioner, der alle tager udgangspunkt i det gamle testamente og jødernes liv engang i fortiden.

Det er nu ikke kun i krigstid, at der laves propaganda. Dette ses f. eks. i Netflix serien Hitler’s Circle of Evil fra 2017. Serien er på 10 afsnit, og den første halvdel af afsnittene er rimelig seriøse.  Men resten er ren efterkrigspropaganda, der skal skjule, hvad der virkelig skete.

Så hvorfor kaldes den nyere efterkrigspropaganda ikke for propaganda, mens Why We Fight gør? Svaret ligger igen i, at amerikanerne ønskede fokus udelukkende på jødeudryddelserne efter krigen og hverken på Hitlers kamp mod kommunismen eller hans foragt for kristendommen (og islam).
« Senest Redigeret: Maj 14, 2020, 12:51:45 pm af Forsvareren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.4%
    • Vis profil
Mein Kampf er det centrale værk til forståelsen af nazismen
« Svar #18 Dato: Maj 14, 2020, 01:01:25 pm »
Selvfølgelig er der da det! Men propaganda virker stadig kun, hvis den ikke bliver afsløret som løgn! Havde Hitler haft det mindste til overs for kristendommen, så ville propagandaen aldrig have virket, og Goebbels ville heller ikke nærmest have ligestillet kristendom med jødedom i sine notater om Hitler, der jo var uhyre vigtige for Goebbels, når han skulle lave sin propaganda for Hitler.

Hvis du havde været en seriøs debattør og ikke bare en ondsindet troll, så ville jeg have anbefalet dig at læse bogen på https://www.discovery.org/store/product/hitlers-religion/ For dens indhold stemmer jo fint med, at Hitler intet havde imod, at Goebbels i sin propaganda beskrev føreren som med guddommelig end Jesus. Hitler var bestemt ikke kristen! Men jo egentlig heller ikke ateist. Han kunne bare ikke fordrage de tre store religioner, der alle tager udgangspunkt i det gamle testamente og jødernes liv engang i fortiden.

Jeg har læst originalversionen af Mein Kampf, hvor Hitler nævner kristendommen 44 gange, og hvis man ikke har læst den, så er ens viden om Hitlers syn på religion lidt overfladisk.

Frihed for Loke såvel som for Thor

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Tilbage til emnet.  Skulle alle kors i de tyske kirker erstattes med hagekorsflag?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.8%
    • Vis profil
Tilbage til emnet.  Skulle alle kors i de tyske kirker erstattes med hagekorsflag?

Nej. Hvis man vil sætte sig ind i emnet, kan man læse lidt om teologen og modstandsmanden Dietrich Bonhoefer. Historien giver en beskrivelse af kristendommens virker under Hitler. Vi har i Danmark en filosof, Peter Tudvad, som er ekspert i ham. Han har givet op til flere foredrag om emnet. https://www.kristeligt-dagblad.dk/kultur/2014-10-31/en-enest%C3%A5ende-konsekvent-t%C3%A6nker

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
Jeg ved at Vatikanet var ret aktive med at hjælpe eftersøgte tyske krigsforbrydere videre til sikre lande. Det ville de ikke gøre hvis nazisterne skulle være anti-kristne? Jeg tror ikke de bare vendte den anden kind til.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.8%
    • Vis profil
I øvrigt er det en naiv tanke at tro, at Hitler eller nazitysklands syn på kristendommen var rationelt begrundet, fordi kristendommen var en følge af jødedommen. Et autoritært styre kan ikke have andre magtgrupper til at trodse ideologien og Hitler kaldte sig selv for Føreren. Hverken religiøse eller filosofiske grupper kan i et autoritært styre dyrke pluralistiske tanker. Sådan var det også i Sovjetunionen. Derfor er propaganda ikke nødvendigvis en beskrivelse af personlige opfattelser. Kim il Sung var også selv protestant, men udadtil fjernede al religiøs påvirkning af samfundet.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.4%
    • Vis profil
Muligvis med tiden. Goebbels skriver om en plan, der går ud på at vente med visse ting, indtil befolkningen blev klar til det. Derfor interesserer det mig heller ikke så meget at læse Mein Kampf af to grunde:
1. Jeg gider kun læse den komplette og uredigerede tyske udgave. For ingen af oversættelserne er lavet af folk, der havde interesse i andet end at bruge bogen til at “bevise”, hvor ond han var. De “misforstår” derfor helt sikkert dele af bogen og “oversætter” derfor i stedet hans ord til det, som de mistænker ham for at have ment.
2. Bogen er ikke Hitler’s virkelige tanker og plan, men derimod et forskønnet billede, som han ønskede, at den tyske befolkning skulle tro på. De planer, som han ikke mente, at befokningen endnu var klar til, står derfor ikke i bogen, der så i stedet giver et fordrejet skønhedsbillede af nazismen.

Alligevel ville jeg egentlig gerne læse den uforkortede originaludgave på tysk, og jeg har downloadet den som gratisudgave i PDF-format. Men den er på mange hundrede sider og meget tidskrævende at komme igennem. Havde det ikke bare været en propaganda-bog, så havde jeg naturligvis læst den alligevel. Men nu har jeg lidt svært ved at finde motivationen.

Goebbels er troværdig, fordi han jo var 100% loyal over for Hitler, som han beundrede ekstremt. Det gjorde hans kone Magda også, og deres beundring og loyalitet var endog så stor, at de valgte at begå selvmord sammen med deres børn, da nederlaget stod klart. Dette på trods af, at kun hr. Goebbels selv risikerede at blive dømt for noget som helst, og dommen næppe ville have været en dødsdom, da han jo ikke rigtigt havde noget med kz-lejrene at gøre. Han var jo “bare” en loyal propagandaminister, der havde til opgave at lave reklame for føreren. Så jeg tror kun, at han ville have fået en lang fængselsstraf og så kunne have fået besøg af sin kone, der kunne have fortalt om børnenes videre liv. Dette ville alle andre end netop dette ægtepar da stærkt have foretrukket!?

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.4%
    • Vis profil
Jeg ved at Vatikanet var ret aktive med at hjælpe eftersøgte tyske krigsforbrydere videre til sikre lande. Det ville de ikke gøre hvis nazisterne skulle være anti-kristne? Jeg tror ikke de bare vendte den anden kind til.
Læs den lange forklaring på https://www.kristeligt-dagblad.dk/historie/vatikanets-fascination-af-diktaturet

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
Vi mangler også noget dokumentation for at "Mein Kampf" skulle være en bestseller i den islamiske verden.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
Muligvis med tiden.

Det interesserer ikke noget  'med tiden'. Du var inde på at alle kors i alle tyske kirker blev ef stattet af hagekors flag. Kom nu med det! Ikke noget mec at væve uden om. Du fremsætter en påstand og så har du også bare at understøtte den.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.4%
    • Vis profil
Det interesserer ikke noget  'med tiden'. Du var inde på at alle kors i alle tyske kirker blev ef stattet af hagekors flag. Kom nu med det! Ikke noget mec at væve uden om. Du fremsætter en påstand og så har du også bare at understøtte den.
Jeg har ikke påstået, at det var samtlige kors i samtlige tyske kirker, der blev erstattet af hagekors. For det veg jeg ikke, om det var. Kun at en del af dem blev det og muligvis først engang i 1940’erne. Samt at der var præster, der blev arresterede og sendt i kz-lejr af den grund.

Der er steder i Goebbels notater, hvor han skriver, at visse ting vedrørende kampagnen mod kristendommen ønsker Hitler udsat, indtil befolkningen var klar til ændringerne. Dette er helt sikkert også grunden til, at kors i de danske kirker ikke nåede at blive udskiftet med hagekors.

På et senere tidspunkt ser det ud til, at planen var også at lukke de kristne kirker på samme måde, som det jo allerede nåede at ske med de jødiske moskeer. Goebbels diskuterer disse ting i sine notater, fordi han jo blandt andet havde til opgave at gøre befolkningen klar til de ting, som Hitler ønskede. Hans notater var til eget brug og lavet efter samtaler med Hitler. Formålet med dem var at undgå, at han misforstod noget som helst vedrørende Hitlers ønsker.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
Jeg har ikke påstået, at det var samtlige kors i samtlige tyske kirker, der blev erstattet af hagekors.

Men hvad så? Var det ét kors i én tysk kirke der blev udskiftet med hagekors?

Hvad nogen havde planer om er ret ligegyldigt. Der er så mange der har underlige planer. Min svigerinde har f eks planer om at udrydde dræbersneglene.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.8%
    • Vis profil