Forfatter Emne: Hvilket redigeringsprogram, GoPro?  (Læst 599 gange)

Offline Torx20 (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
Hvilket redigeringsprogram, GoPro?
« Dato: Maj 01, 2020, 08:46:11 pm »
Hej, er der mon nogle som kender til et godt - og for en forholdsvis amatør, nogenlunde let anvendeligt redigerings program til at konvertere og redigere actionkamera video?

Jeg har kigget lidt rundt på de forskellige reklamespækkede 'freeware' og 30-dages trials (hvor man alligevel ikke får alle funktionerne at se)

Jeg er selvfølgelig med på at det koster penge for et godt program, men det kunne jo være at der fandtes noget gratis.

Nu er det nok ikke de store krævende processer jeg kommer til at kaste mig ud i, sikkert kun lidt klippen sammen, lidt underlægningsmusik og måske lidt tekst, så det skulle helst gerne være til at anvende med en almindelig pc uden specielle superkræfter.

På forhånd tak for gode råd.  :yes:
Hvis plan A ikke virker, så har alfabetet heldigvis 28 bogstaver..

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Hvilket redigeringsprogram, GoPro?
« Svar #1 Dato: Maj 01, 2020, 09:12:05 pm »
At lade være er det bedste.

Mobilvideo er den 11. ægyptiske landeplage.

Hvis du ikke kan lade være, så hvorfor ikke Windows Movie Maker måske?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Torx20 (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Maj 01, 2020, 10:14:15 pm »
1: At lade være er det bedste.

2: Mobilvideo er den 11. ægyptiske landeplage.

3: Hvis du ikke kan lade være, så hvorfor ikke Windows Movie Maker måske?

Tak for dit svar og din mening.

1. Nu har jeg påtaget mig den opgave at følge og beskrive de forskellige projektopgaver et hold anlægsgartnerelever skal udføre i de kommende 5-6 måneder, så nogle bliver sikkert skuffede hvis jeg 'lader være'.

2. Et GoPro kamera er ikke et mobiltelefonkamera, men et kamera som netop er beregnet til at filme ude i felten, både over og under vand, f.eks. under opbygningen af havedamme etc.
Forhåbentlig bliver der også mulighed for at følge elevernes projekter fra oven med kameraet sat på en drone.

Uanset udfaldet af mine fotoprojekter, så bliver de næppe en plage for dig, da de udelukkende skal bruges til internt brug i undervisningen.  :smile1:

3. Windows Moviemaker, som senest var en del af Windows Essentials 2012, er ikke længere tilgængelig til download.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.4%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 01, 2020, 11:33:10 pm »
1: At lade være er det bedste.

2: Mobilvideo er den 11. ægyptiske landeplage.

3: Hvis du ikke kan lade være, så hvorfor ikke Windows Movie Maker måske?

Tak for dit svar og din mening.

1. Nu har jeg påtaget mig den opgave at følge og beskrive de forskellige projektopgaver et hold anlægsgartnerelever skal udføre i de kommende 5-6 måneder, så nogle bliver sikkert skuffede hvis jeg 'lader være'.

2. Et GoPro kamera er ikke et mobiltelefonkamera, men et kamera som netop er beregnet til at filme ude i felten, både over og under vand, f.eks. under opbygningen af havedamme etc.
Forhåbentlig bliver der også mulighed for at følge elevernes projekter fra oven med kameraet sat på en drone.

Uanset udfaldet af mine fotoprojekter, så bliver de næppe en plage for dig, da de udelukkende skal bruges til internt brug i undervisningen.  :smile1:

3. Windows Moviemaker, som senest var en del af Windows Essentials 2012, er ikke længere tilgængelig til download.

Adobe Premiere Pro er et godt program, og man kan prøve det gratis en uge.

Når det er til undervisningsbrug er der rabat på Adobes produkter, men jeg tror alligevel, at det koster 150 kr/md (men så får man også mange andre programmer).

Det er meget let at bruge Adobe Premiere Pro til det, du har beskrevet. Det tager ikke lang tid at lære det.

iMovie er et filmredigeringsprogram som følger med alle nye Apple computere (også gratis til iPad), og det er også let at bruge.

Jeg har set, at man kan få iMovie til Windows, men jeg har ikke prøvet det.

Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 02, 2020, 12:06:43 am »

Jeg tror programmet er massiv 'over-kill' i forhold til hvad brugeren har brug.

Jeg har et godt lille program på min PC. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, fordi min PC er ned og venter på 'clean install'.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Maj 02, 2020, 02:05:17 am »

Jeg tror programmet er massiv 'over-kill' i forhold til hvad brugeren har brug.

Sådan ser jeg ikke på det, men jeg har tit hørt det før, for jeg har undervist i EDB i mange år.

Det generer ingen, at Adobe Premiere kan noget, som man ikke bruger - ihvertfald ikke dem, der har prøvet programmet  :smile1:

Hvad er det for noget, der er "overkill"??? Hvad er det helt præcis, som programmet ikke burde kunne?

Jeg spørger, fordi jeg ikke ved, hvad det er ... selvom jeg har redigeret mange videoer.

Hvis man skal redigere en video, så vælger man "barberbladet" - og "skærer" det ud, som man ikke vil have ...

... så tager man musen og flytter delene sammen. Hvis man vil lave en "overgang", vælger man bare det. Det kan ikke gøres nemmere.

Små redigerings programmer er tit meget mere besværlige at bruge, fordi de små selskaber ikke har penge nok til at udvikle dem ordentlig (det gælder ikke kun videoredigering).

Det svarer til, at en Mercedes er bedre end en Trabant, selvom man bare skal hen i Fakta  :blum:

Man får noget for pengene ... og det er ... at programmet er gennemarbejdet, og har en intuitiv brugerflade.

Og så laver det fejlfrie filer.

Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline Torx20 (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Maj 02, 2020, 09:33:48 am »

Når det er til undervisningsbrug er der rabat på Adobes produkter, men jeg tror alligevel, at det koster 150 kr/md (men så får man også mange andre programmer).

Tak skal du have, det vil jeg helt sikkert se nærmere på.  :yes:

Det med rabatordningen vil jeg i givet fald lade gå videre til den tekniske skoles kassemester.

Til undervisningsbrug kan der faktisk opnås hele 65% i rabat  :smile1:

https://www.adobe.com/dk/creativecloud/buy/students.html