Forfatter Emne: Ghettoproblemer under coronakrisen  (Læst 1550 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Ghettoproblemer under coronakrisen
« Svar #15 Dato: April 23, 2020, 12:20:21 pm »
Nå, men for at komme til noget mere spændende end de sædvanlige muslimer og islam: Hvordan laver man pandekager på en rumstation i vægtløs tilstand?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.4%
    • Vis profil
Sv: Hvis jeg søgte sandheden, ville jeg aldrig lytte til en politiker
« Svar #16 Dato: April 23, 2020, 12:27:07 pm »

Jeg tror ikke, du skal regne med, at særlig mange normale mennesker er vilde efter at komme til at kramme perkere og trykke deres hænder for tiden.  :ermm:

Sagen her er jo, at politikere, læger og sundhedspersonale fra hele Europa kan melde om, at der er en overrepræsentation af ikke-vestlige blandt de corona-smittede – mens horder af politisk korrekte tastaturkrigere gør alt for at dysse det ned – det er da morsomt, synes du ikke?  :big_grin:

Den seriøse diskussion bør dog gå på, hvorfor det er sådan, og hvad vi kan gøre ved det.

Jeg var lidt ironisk  :smile1:

Og hvordan kan man få dig til at fortælle sandheden?

Du ved jo ikke, hvem der er smittede, for Den Korte Avis er ikke videnskabelig  :smile1:

Jeg tør godt indrømme, at jeg ikke ved, hvem der er smittede.

Jeg har læst at "dybt troende muslimer, kristne, jøder og sikher har været med til at sprede coronavirus, og flere religiøse grupper gør det endnu."

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-04-03-saadan-hjalp-en-guru-og-troen-paa-gud-med-at-sprede-virus-i-hele-verden

Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: April 23, 2020, 12:33:18 pm »
Den
Du ved jo ikke, hvem der er smittede, for Den Korte Avis er ikke videnskabelig  :smile1:

Jeg tør godt indrømme, at jeg ikke ved, hvem der er smittede.

Jeg har læst at "dybt troende muslimer, kristne, jøder og sikher har været med til at sprede coronavirus, og flere religiøse grupper gør det endnu."

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-04-03-saadan-hjalp-en-guru-og-troen-paa-gud-med-at-sprede-virus-i-hele-verden

Jeg har heller ikke henvist til Den korte avis, jeg linkede til TV2, som citerede nogle overlæger, en minister og Torben Møller-Hansen, der er direktør i Foreningen Nydansker.

Du vil kunne finde smitte blandt alle etniciteter, men det tyder altså på, at der er en overrepræsentation blandt ikkevestlige, så det er vi nok nødt til at have særlig fokus på – med mindre vi da er ligeglade med spredningen af coronavirus  :smile1:

Men jeg tror da, du har ret i, at man kan se lignende mekanismer blandt alle trossamfund, hvor man gladeligt lægger skæbnen i de højere magters hænder.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.4%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: April 23, 2020, 01:12:07 pm »

Jeg har heller ikke henvist til Den korte avis, jeg linkede til TV2, som citerede nogle overlæger, en minister og Torben Møller-Hansen, der er direktør i Foreningen Nydansker.

Du vil kunne finde smitte blandt alle etniciteter, men det tyder altså på, at der er en overrepræsentation blandt ikkevestlige, så det er vi nok nødt til at have særlig fokus på – med mindre vi da er ligeglade med spredningen af coronavirus  :smile1:

Men jeg tror da, du har ret i, at man kan se lignende mekanismer blandt alle trossamfund, hvor man gladeligt lægger skæbnen i de højere magters hænder.

Jeg mistede tilliden til, at medierne fortæller sandheden, da jeg den første gang blev interviewet til en avis som 17 årig.

Det var Jyske Vestkysten, som ellers ikke er en af de værste  :smile1:

Nu citerer jeg så direkte, og det er også fra TV2 - men fra "mit" link:

I en megakirke i et gammelt indkøbscenter i den franske by Mulhouse mødtes 2.500 kristne fra trosretningen En Åben Dør for at bede, faste og synge fem dage sidst i februar.

Under aftenarrangementet 18. februar råbte lederen af gospelkoret - ifølge Reuters - til de troende oppe fra scenen:

- Vi skal til at fejre Herren. Føler I glæden her til aften?

Forsamlingen svarede højlydt:

- Ja!

Men der var en gæst i kirken denne aften, der ikke var inviteret.

Coronavirus.

Og den spredte sig lynhurtigt blandt de troende i løbet af arrangementet.

...

Ifølge Reuters kunne smittekæden for mindst 2.500 personer 30. marts føres tilbage til megakirken i Mulhouse.

osv.

Der er læsestof nok for enhver smag, og man man får de nyheder, som man betaler for.

De skal jo leve af det, og så bringer medierne det, som sælger bedst.

Derfor vil jeg gerne have nogen ordentlige videnskabelige undersøgelser ...

... og det vil Pia Kjærsgaard også, kan jeg se i "dit link" ... så hun er heller ikke tilfreds med din opfattelse  :smile1:

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: April 23, 2020, 05:08:39 pm »

Jeg mistede tilliden til, at medierne fortæller sandheden, da jeg den første gang blev interviewet til en avis som 17 årig.

Det var Jyske Vestkysten, som ellers ikke er en af de værste  :smile1:

Nu citerer jeg så direkte, og det er også fra TV2 - men fra "mit" link:

I en megakirke i et gammelt indkøbscenter i den franske by Mulhouse mødtes 2.500 kristne fra trosretningen En Åben Dør for at bede, faste og synge fem dage sidst i februar.

Under aftenarrangementet 18. februar råbte lederen af gospelkoret - ifølge Reuters - til de troende oppe fra scenen:

- Vi skal til at fejre Herren. Føler I glæden her til aften?

Forsamlingen svarede højlydt:

- Ja!

Men der var en gæst i kirken denne aften, der ikke var inviteret.

Coronavirus.

Og den spredte sig lynhurtigt blandt de troende i løbet af arrangementet.

...

Ifølge Reuters kunne smittekæden for mindst 2.500 personer 30. marts føres tilbage til megakirken i Mulhouse.

osv.

Der er læsestof nok for enhver smag, og man man får de nyheder, som man betaler for.

De skal jo leve af det, og så bringer medierne det, som sælger bedst.

Derfor vil jeg gerne have nogen ordentlige videnskabelige undersøgelser ...

... og det vil Pia Kjærsgaard også, kan jeg se i "dit link" ... så hun er heller ikke tilfreds med din opfattelse  :smile1:

Indskrænk dig dog for he.....!!!
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline ak31

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Køn: Kvinde
  • Tigermanden der døde
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: April 23, 2020, 06:03:04 pm »
Nå, men for at komme til noget mere spændende end de sædvanlige muslimer og islam: Hvordan laver man pandekager på en rumstation i vægtløs tilstand?

Ramadankuller. :dash2:
Tænk, Tigermanden går helt vild ind for vold.
Han er lige så slem som nazisterne.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.8%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: April 23, 2020, 06:20:43 pm »

Homofaber: "Det er kun godt. Vi trænger til at få noget frisk DNA til vores svage europæiske genpulje."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.4%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: April 23, 2020, 06:59:16 pm »

Hvordan har du klaret dig som telegrafist?

Jeg troede, at en telegrafist også var kaptajnens sekretær.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: April 23, 2020, 07:08:59 pm »

Godt forslag. Man kunne også lave vafler. Men hvordan drysser man så flormelis på dem.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: April 28, 2020, 11:43:53 am »

Citér

Åhh ikke så slemt - blev jo tilbudt et kontorjob på først Kgs.Nytorv og senere ude på Esplnaden, så jeg har nok ikke lavet  f o r  mange brølere

Citér

Ja, der er også korrekt - jeg brugte mere tid med hyreregnskab og crewlister, toldlister, vaccinationslister, etc. end egentligt radiotjeneste. Jeg havde jo også indklareringen af skibet i de havne, vi anløb - sammen med hovmesteren
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!