Forfatter Emne: Islam equal med terrorrism  (Læst 8038 gange)

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Ateist
    • Vis profil
Sv: Islam equal med terrorrism
« Svar #15 Dato: Februar 16, 2015, 08:45:09 pm »
Popov, nu siger du at islam intet har at gøre med terror. Men lad mig spørge dig, siden du jo har undersøgt sagen grundigt. Hvad er straffen for at håne profeten Muhammed ifølge islam?

Jeg tvivler på, Naser Khader, Basim eller pigerne fra "Det slører stadig" mener, der skal være nogen straf.
Mange kristne mener heler ikke at der skal være en straf for at være homoseksuel. Det gamle testamente viser dog noget andet. Man kan her være naiv og sige at bibelen intet siger om dette, eller man kan acceptere at bibelen har en klar holdning på dette område, og arbejde videre derfra.
Jeg har aldrig påstået at alle muslimer mener, at der skal være dødsstraf for at håne Muhammed. Vi taler om islam, og hvad der kan udledes fra de religiøse tekster.
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
- "Religion poisons everything!"
    ― Christopher Hitchens

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.2%
  • Country: 00
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #16 Dato: Februar 16, 2015, 08:47:17 pm »
Popov, nu siger du at islam intet har at gøre med terror. Men lad mig spørge dig, siden du jo har undersøgt sagen grundigt. Hvad er straffen for at håne profeten Muhammed ifølge islam?

Jeg tvivler på, Naser Khader, Basim eller pigerne fra "Det slører stadig" mener, der skal være nogen straf.
Mange kristne mener heler ikke at der skal være en straf for at være homoseksuel. Det gamle testamente viser dog noget andet. Man kan her være naiv og sige at bibelen intet siger om dette, eller man kan acceptere at bibelen har en klar holdning på dette område, og arbejde videre derfra.
Jeg har aldrig påstået at alle muslimer mener, at der skal være dødsstraf for at håne Muhammed. Vi taler om islam, og hvad der kan udledes fra de religiøse tekster.

Bøger er en ting. Den reelle verden er noget andet. Det er en grim ´generalisering at alle Muslimer skulle gå ind for en sådan straf.
Midlerne er underordnede.

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Februar 16, 2015, 09:00:40 pm »
Jeg kan godt forstå, du har det svært med bøger, når du åbenbart ikke kan læse og forstå, hvad jeg skriver. Jeg skrev "Jeg har aldrig påstået at alle muslimer mener, at der skal være dødsstraf for at håne Muhammed".
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
    ― Christopher Hitchens

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.2%
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #18 Dato: Februar 16, 2015, 09:09:52 pm »
Det er i hvert fald rigtig vigtigt, at vi i denne alvorsstund holder hovedet koldt og forholder os til det, der reelt foregår ude i samfundet.
Midlerne er underordnede.

popov

• Gæst
« Svar #19 Dato: Februar 16, 2015, 09:13:14 pm »

Her tager du fejl
Aldrig vil jeg påstå at terrorrisme ikke sammenhænger med Islam,  der findes alt for mange ekstremistiske Muslimer i vores verden, og jeg væmmes af dem. Straffen for at håne Muhammed er helt sikker slemt, måske noget lignede som at håne Gud eller vores dronning.
Men vi kommer væk fra emnet nu.
Er i dine øjne Islam lige med terrorisme, eller som nogen påstå, er alle Muslmer terrorister,  hvad mener du.

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Februar 16, 2015, 09:32:42 pm »
Jeg vil ikke sige islam er lig med terrorisme, men blot at det er for let at retfærdiggøre terror ud fra koranen og Muhammeds gerninger. Og hvis vi ikke i det mindste anerkender, at en del af problemet er islam, så kommer vi ikke videre. Havde der stået andre ting i koranen og havde Muhammed opført sig anderledes ville ekstremisme være et meget mindre problem i dag.

Når man diskuterer islam er der desværre en tendens til at blande islam og muslimer som mennesker sammen, hvilket jeg absolut synes er en dårlig ide. En meget lille del af muslimer er terrorister, og derfor skal man passe på at man ikke dømmer folk på forhånd. De fleste muslimer tager afstand fra det der er sket i dag, og det er jeg klar over.

Altså mener jeg ikke at islam er lig med terrorisme og det er langt fra alle muslimer der er terrorister.
    ― Christopher Hitchens

popov

• Gæst
« Svar #21 Dato: Februar 16, 2015, 10:01:45 pm »
Jeg vil ikke sige islam er lig med terrorisme, men blot at det er for let at retfærdiggøre terror ud fra koranen og Muhammeds gerninger. Og hvis vi ikke i det mindste anerkender, at en del af problemet er islam, så kommer vi ikke videre. Havde der stået andre ting i koranen og havde Muhammed opført sig anderledes ville ekstremisme være et meget mindre problem i dag.

Når man diskuterer islam er der desværre en tendens til at blande islam og muslimer som mennesker sammen, hvilket jeg absolut synes er en dårlig ide. En meget lille del af muslimer er terrorister, og derfor skal man passe på at man ikke dømmer folk på forhånd. De fleste muslimer tager afstand fra det der er sket i dag, og det er jeg klar over.

Altså mener jeg ikke at islam er lig med terrorisme og det er langt fra alle muslimer der er terrorister.

Forfriskende læsning, jeg er faktisk 100% enig, Islam,s lære indeholder problemer, og bliver misbrugt.
Men det er minoriteter som volder problemer og også de historiske fejl vi har lavet mener jeg.

popov

• Gæst
« Svar #22 Dato: Februar 16, 2015, 10:15:09 pm »
En ting af gangen og lige nu er det muslimer, diskussionen går på pga. at muslimer sætter dagsordenen.
Islam er ikke lig med terror; men med 73 forskellige måder, at tolke koranen på, skal der jo være yderliggående muslimske arabere, kombineret med fattigdom, der prøver at sætte dagsordenen.

Muslimsk drengebørns opdragelse, i koranens ånd, giver automatisk problemer med resten af verden og derfor er der kun terror tilbage, som middel.

hvordan mener du at det er Muslimer som sætter dagsorden, mig bekendt var det en person som begik terror og han er død. Må jeg dermed aflede at det er os som sætter dagsorden i medier eller er det forkert set.
Muslimsk drengebørns opdragelse, skriver du. Jeg er omgivet af hundred tusindvis af Muslimer og mærker intet, der er intet terror, intet i nyheder og det er vanskeligt at få øjne på de problem børnene.

Når dette er sagt så kan jeg godt læse at der er problemer, og tak for svaret.

Syntes du fordrejer mange af svarene; men tager lige mine egne svar til dig.

Du spørger om Islam og terror, har noget at gøre med terror, frihedskæmpere, undertrykkende kriminelle grupper osv. Jeg svarer, at for tiden er det muslimer, der sætter dagsordenen ( gider ikke at finde overskrifter ) i medierne og vi tager stilling, til et problem af gangen.
Du bagatelliserer lige den sidste af de muslimske terror hændelserne, som var det den eneste i mange år.

Det med børneopdragelsen og den muslimske familie overhoved, er kontra andre civiliserede samfunds værdier. Der er jo ikke de samme problemer, imellem hundred tusindvis af muslimer, som der er, imellem hundred tusindvis af muslimer og så hundred tusindvis af andre folkeslag. Det er derfor den muslimske mand, kun kan fungere, med undertrykkende midler, over for andre folkeslag og deres værdier

Hej, tak for svaret.
jeg beklager hvis du synes jeg bagatelliserer,  det er iike mening, jeg er bare ikke enig at det skulle være Muslimer som sætter dagsordenen.
Fedme, rygning og polution er skyldt i tusindvis af døde mennesker  hvert eneste dag, dog er det ikke vores dagsorden, det har vi valgt fra, og det er dermed os som sætter dagsordenen,  de samme som vi omvendt har valgt at gøre med ekstremisterne, og dermed er det ikke Muslimer som sætter dagsordenen.
Håber jeg har gjort mig forståeligt. O)

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Februar 16, 2015, 10:30:21 pm »
En ting af gangen og lige nu er det muslimer, diskussionen går på pga. at muslimer sætter dagsordenen.
Islam er ikke lig med terror; men med 73 forskellige måder, at tolke koranen på, skal der jo være yderliggående muslimske arabere, kombineret med fattigdom, der prøver at sætte dagsordenen.

Muslimsk drengebørns opdragelse, i koranens ånd, giver automatisk problemer med resten af verden og derfor er der kun terror tilbage, som middel.

hvordan mener du at det er Muslimer som sætter dagsorden, mig bekendt var det en person som begik terror og han er død. Må jeg dermed aflede at det er os som sætter dagsorden i medier eller er det forkert set.
Muslimsk drengebørns opdragelse, skriver du. Jeg er omgivet af hundred tusindvis af Muslimer og mærker intet, der er intet terror, intet i nyheder og det er vanskeligt at få øjne på de problem børnene.

Du spørger om Islam og terror, har noget at gøre med terror, frihedskæmpere, undertrykkende kriminelle grupper osv. Jeg svarer, at for tiden er det muslimer, der sætter dagsordenen ( gider ikke at finde overskrifter ) i medierne og vi tager stilling, til et problem af gangen.
Du bagatelliserer lige den sidste af de muslimske terror hændelserne, som var det den eneste i mange år.

Det med børneopdragelsen og den muslimske familie overhoved, er kontra andre civiliserede samfunds værdier. Der er jo ikke de samme problemer, imellem hundred tusindvis af muslimer, som der er, imellem hundred tusindvis af muslimer og så hundred tusindvis af andre folkeslag. Det er derfor den muslimske mand, kun kan fungere, med undertrykkende midler, over for andre folkeslag og deres værdier

Hej, tak for svaret.
jeg beklager hvis du synes jeg bagatelliserer,  det er iike mening, jeg er bare ikke enig at det skulle være Muslimer som sætter dagsordenen.
Fedme, rygning og polution er skyldt i tusindvis af døde mennesker  hvert eneste dag, dog er det ikke vores dagsorden, det har vi valgt fra, og det er dermed os som sætter dagsordenen,  de samme som vi omvendt har valgt at gøre med ekstremisterne, og dermed er det ikke Muslimer som sætter dagsordenen.

Jamen det har du. Kan du acceptere ordet prøver. Altså, muslimer prøver at sætte dagsordenen ;o]  Forøvrigt, en dejlig sober trådstil, du udøver.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

popov

• Gæst
« Svar #24 Dato: Februar 16, 2015, 11:03:32 pm »

Muslimsk drengebørns opdragelse, i koranens ånd, giver automatisk problemer med resten af verden og derfor er der kun terror tilbage, som midde

Du spørger om Islam og terror, har noget at gøre med terror, frihedskæmpere, undertrykkende kriminelle grupper

Osvald. Jeg svarer, at for tiden er det muslimer, der sætter dagsordenen ( gider ikke at finde overskrifter ) i medierne og vi tager stilling, til et problem af gangen.

Hej, tak for svaret.
jeg beklager hvis du synes jeg bagatelliserer,  det er iike mening, jeg er bare ikke enig at det skulle være Muslimer
Sommer sætter dagsordenen.

Jamen det har du. Kan du acceptere ordet prøver. Altså, muslimer prøver at sætte dagsordenen ;o]  Forøvrigt, en dejlig sober trådstil, du udøver.

Jeg er faktisk helt enig her, Muslimer, ""læs, ekstremister"" er mester ind at manipulerer medier, og tak for dit komment.

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Februar 17, 2015, 04:14:07 pm »
Det er muligt at andre også har anvendt terror. Men islamisterne bruger i stor stil terror til at bekæmpe "de vantro" (altså dem som ikke har samme overbevisning som dem).

Islam er et diktatur forklædt som religion, som undertrykker sit eget folk og ofte nægter dem udvikling og fremgang.

Jeg har ingen steder skrevet at alle muslimer er terrorister. Tværtimod at mange muslimer er undertrykte af deres styre. Du skal ikke fordreje mine ord.

Jeg er enig at vi er i en periode med ekstremistisk terror baseret på deres syn af hellige skrifter,  Du mener at Alle milliard plus Muslimer er diktatur dreven terrorister, eller mulige terrorister.

Jeg takker for din mening

Nej! Jeg mener sandelig ikke, at alle muslimer er terrorister eller mulige. Mange muslimer er undertrykte i deres samfund, og de "forføres" til at tro at deres religion er den eneste rigtige og vi andre er vantro og med rette skal behandles sådan.

Hej, jeg gentager lige hvad du skrev tidligere i tråden, " Islam er et diktatur forklædt  som religion."
Alle Muslimer har Islam som deres religion. 
Men du mener alligevel ikke at alle Muslimer er mulige terrorister,  og det kalder jeg fremskridt så det vil noget.
Har du en ide om hvor mange Muslimer er undertrykte, og forføres til at tro deres religion er de eneste rigtige, bare så i grove tal.

Du skal ikke fordreje mine ord. Jeg har ikke skrevet at alle muslimer er terrorister, tværtimod at en del af dem er undertrykte af deres styre.
« Senest Redigeret: Februar 17, 2015, 04:22:06 pm af Fynbokvinde »

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Februar 17, 2015, 04:18:36 pm »
citat: "Forfriskende læsning, jeg er faktisk 100% enig, Islam,s lære indeholder problemer, og bliver misbrugt.
Men det er minoriteter som volder problemer og også de historiske fejl vi har lavet mener jeg."

Til gengæld volder den minoritet STORE problemer både i mellemøsten samt i europa. De fylder uhyggeligt meget i medierne.

popov

• Gæst
« Svar #27 Dato: Februar 17, 2015, 10:13:48 pm »
citat: "Forfriskende læsning, jeg er faktisk 100% enig, Islam,s lære indeholder problemer, og bliver misbrugt.
Men det er minoriteter som volder problemer og også de historiske fejl vi har lavet mener jeg."

Til gengæld volder den minoritet STORE problemer både i mellemøsten samt i europa. De fylder uhyggeligt meget i medierne.

Jeg er helt med på at de ekstremister volder store problemer, hence den store indsats fra usa, nu også hjulpet af Danmark. Men jeg så gerne et kæmpe indsats af Frankrig og England, de to lander er for en stor del ansvarligt for deproblemer vi ser idag.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    40.6%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Februar 17, 2015, 10:30:34 pm »
De fylder uhyggeligt meget i medierne.

Ja, præcist. I medierne. Og kun i medierne. Og oppe mellem ørerne på dem som lader sig hidse op af medierne.

Ellers er islamisk terrorisme totalt ligegyldig for os.

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Anklageren

• Gæst
« Svar #29 Dato: Februar 17, 2015, 11:21:03 pm »
De fylder uhyggeligt meget i medierne.

Ja, præcist. I medierne. Og kun i medierne. Og oppe mellem ørerne på dem som lader sig hidse op af medierne.

Ellers er islamisk terrorisme totalt ligegyldig for os.

Du glemmer, at højrefløjen føler sig presset til at leve efter islamiske forskrifter, når de ser sådan noget i TV.

Jeg bliver nødt til at indrømme, at min familie ikke er klogere, end at de bare lever som de vil - men alligevel!