Forfatter Emne: Islam equal med terrorrism  (Læst 8039 gange)

popov

• Gæst
Islam equal med terrorrism
« Dato: Februar 16, 2015, 04:26:40 pm »
Jeg læser ofte at Islam er lige med terrorisme, men er det nu også rigtigt.
Spørgsmålet har været endevendt specielt  in England og Frankrig, med blændede resultater alt afhængig hvem fik sidste ord i debatten.
Nu var min tanke at afprøve experimenten i løvens den, altså her på debatten.

Min påstand er at terrorisme intet har at gøre med Islam, dersom terrorisme er blevet flittigt brugt af alle racer,  I kender alle Baader Meinhf, Eta, Sin Fein, Kosovo, Ukraine  Israel, pålæstina, Rockere, KKK, de sorte præster, RAF, IRA
og i mange familier.

Hvad er din mening om hvorfor Islam er lige med terror, hvordan underbygger du dit eventuelle påstand, eller er de enig med mit påstand.

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Ateist
    • Vis profil
Sv: Islam equal med terrorrism
« Svar #1 Dato: Februar 16, 2015, 04:51:45 pm »
http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm

Læs dette. Hvis man rent faktisk tror, at alt hvad gud siger er godt, så er der ikke langt til terrorisme, når man læser disse citater.

Derudover er det klart at straffen for at nedgøre profeten i islam er dødsstraf, så når man forsøger at dræbe muhammedtegnere følger man bare guds vilje.
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
- "Religion poisons everything!"
    ― Christopher Hitchens

popov

• Gæst
« Svar #2 Dato: Februar 16, 2015, 05:01:14 pm »
http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm

Læs dette. Hvis man rent faktisk tror, at alt hvad gud siger er godt, så er der ikke langt til terrorisme, når man læser disse citater.

Derudover er det klart at straffen for at nedgøre profeten i islam er dødsstraf, så når man forsøger at dræbe muhammedtegnere følger man bare guds vilje.

Mange tak for din mening, jeg har læst dine og mange andre links, gennengående i de fleste er at de trækker til den ene eller den anden side uden at adressere  helheden, og der er åbenbart mange fortolkninger af de hellige bøger.
Jeng kan desvære  ikke vedhæfte links herfra.

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 16, 2015, 05:17:30 pm »
Det er muligt at andre også har anvendt terror. Men islamisterne bruger i stor stil terror til at bekæmpe "de vantro" (altså dem som ikke har samme overbevisning som dem).

Islam er et diktatur forklædt som religion, som undertrykker sit eget folk og ofte nægter dem udvikling og fremgang.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 16, 2015, 05:34:57 pm »
En ting af gangen og lige nu er det muslimer, diskussionen går på pga. at muslimer sætter dagsordenen.
Islam er ikke lig med terror; men med 73 forskellige måder, at tolke koranen på, skal der jo være yderliggående muslimske arabere, kombineret med fattigdom, der prøver at sætte dagsordenen.

Muslimsk drengebørns opdragelse, i koranens ånd, giver automatisk problemer med resten af verden og derfor er der kun terror tilbage, som middel.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

popov

• Gæst
« Svar #5 Dato: Februar 16, 2015, 05:48:51 pm »
Det er muligt at andre også har anvendt terror. Men islamisterne bruger i stor stil terror til at bekæmpe "de vantro" (altså dem som ikke har samme overbevisning som dem).

Islam er et diktatur forklædt som religion, som undertrykker sit eget folk og ofte nægter dem udvikling og fremgang.

Jeg er enig at vi er i en periode med ekstremistisk terror baseret på deres syn af hellige skrifter,  Du mener at Alle milliard plus Muslimer er diktatur dreven terrorister, eller mulige terrorister.
Jeg takker for din mening

popov

• Gæst
« Svar #6 Dato: Februar 16, 2015, 05:57:44 pm »
En ting af gangen og lige nu er det muslimer, diskussionen går på pga. at muslimer sætter dagsordenen.
Islam er ikke lig med terror; men med 73 forskellige måder, at tolke koranen på, skal der jo være yderliggående muslimske arabere, kombineret med fattigdom, der prøver at sætte dagsordenen.

Muslimsk drengebørns opdragelse, i koranens ånd, giver automatisk problemer med resten af verden og derfor er der kun terror tilbage, som middel.

hvordan mener du at det er Muslimer som sætter dagsorden, mig bekendt var det en person som begik terror og han er død. Må jeg dermed aflede at det er os som sætter dagsorden i medier eller er det forkert set.
Muslimsk drengebørns opdragelse, skriver du. Jeg er omgivet af hundred tusindvis af Muslimer og mærker intet, der er intet terror, intet i nyheder og det er vanskeligt at få øjne på de problem børnene.

Når dette er sagt så kan jeg godt læse at der er problemer, og tak for svaret.

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 16, 2015, 06:00:10 pm »

Jeg er enig at vi er i en periode med ekstremistisk terror baseret på deres syn af hellige skrifter,  Du mener at Alle milliard plus Muslimer er diktatur dreven terrorister, eller mulige terrorister.

Nej! Jeg mener sandelig ikke, at alle muslimer er terrorister eller mulige. Mange muslimer er undertrykte i deres samfund, og de "forføres" til at tro at deres religion er den eneste rigtige og vi andre er vantro og med rette skal behandles sådan.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Februar 16, 2015, 06:10:35 pm »

Hvem der er terrorister og hvem der er frihedskæmpere afhænger af øjnene der ser.
Lige i øjeblikket er det helt klart muslimerne der står for terrorismen i verden.
Men det har tidligere været helt andre ideologier/grupperinger og det kan det hurtigt blive igen, hvis den nuværende udvikling i europa fortsætter, - hvad den naturligvis gør, efter som ingen er i stand til at standse den.
En slags borgerkrig på eskalerende terror, - er det det europa står over for ?
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

popov

• Gæst
« Svar #9 Dato: Februar 16, 2015, 06:20:15 pm »

Nej! Jeg mener sandelig ikke, at alle muslimer er terrorister eller mulige. Mange muslimer er undertrykte i deres samfund, og de "forføres" til at tro at deres religion er den eneste rigtige og vi andre er vantro og med rette skal behandles sådan.

Hej, jeg gentager lige hvad du skrev tidligere i tråden, " Islam er et diktatur forklædt  som religion."
Alle Muslimer har Islam som deres religion. 
Men du mener alligevel ikke at alle Muslimer er mulige terrorister,  og det kalder jeg fremskridt så det vil noget.
Har du en ide om hvor mange Muslimer er undertrykte, og forføres til at tro deres religion er de eneste rigtige, bare så i grove tal.

popov

• Gæst
« Svar #10 Dato: Februar 16, 2015, 06:52:16 pm »

Hvem der er terrorister og hvem der er frihedskæmpere afhænger af øjnene der ser.
Lige i øjeblikket er det helt klart muslimerne der står for terrorismen i verden.
Men det har tidligere været helt andre ideologier/grupperinger og det kan det hurtigt blive igen, hvis den nuværende udvikling i europa fortsætter, - hvad den naturligvis gør, efter som ingen er i stand til at standse den.

jeg har en hel klart syn på om vi kan komme til livs med de ekstremistiske problemer, og alt afhænger om de problemer in Irak, Lybie Yemen og de andre lander kan løses til stede.
De problemer som for en stort del er skabt af første og anden verdenskrig, Sykes og Picot aftale og the white predominans af Africa. Der er nok en hel del mere til sagen, men bare som en start.
Jer er helt enig at der er en trussel, men det er i høj gråd også uroen i Ukraine og de samme med polution, som er skyldigt i massa mord her og i resten af vores verden.
Tak for kommentar.

Anklageren

• Gæst
Amerikanske højreorienterede ekstremister mere dødbringende end jihadister
« Svar #11 Dato: Februar 16, 2015, 06:54:23 pm »

Ifølge den liberale tænketank New America Foundation har ekstremister tilknyttet forskellige højreekstremistiske fløj ideologier, herunder hvide herrefolk, anti-abort ekstremister og regeringsfjendtlige militante,  dræbt flere mennesker i USA end ekstremister som er motiveret af fundamentalistisk islamisk ideologi siden 911 (2001).

Ifølge en optælling ved New America Foundation, har højreorienterede ekstremister dræbte 34 mennesker i USA af politiske grunde siden 911 - sammenlignet med - at terrorister motiveret af al Qaedas ideologi har dræbt 21 mennesker i USA siden 9/11 i USA.

http://edition.cnn.com/2014/04/14/opinion/bergen-sterman-kansas-shooting/

Dermed er Europa ikke det eneste sted, hvor højreorienterede ekstremister har været mere dødbringende end andre terrorister de senere år.

Alligevel bliver højreorienterede ekstremister nærmest fredet i den offentlige debat sammenlignet med jihadister, og du forsøger også at skjule, at både i USA og i Europa har højrefløjens terrorister været betydelig mere dødelige end jihadisterne de sidste mange år.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Februar 16, 2015, 07:13:55 pm »

hvordan mener du at det er Muslimer som sætter dagsorden, mig bekendt var det en person som begik terror og han er død. Må jeg dermed aflede at det er os som sætter dagsorden i medier eller er det forkert set.
Muslimsk drengebørns opdragelse, skriver du. Jeg er omgivet af hundred tusindvis af Muslimer og mærker intet, der er intet terror, intet i nyheder og det er vanskeligt at få øjne på de problem børnene.

Når dette er sagt så kan jeg godt læse at der er problemer, og tak for svaret.

Syntes du fordrejer mange af svarene; men tager lige mine egne svar til dig.
Du spørger om Islam og terror, har noget at gøre med terror, frihedskæmpere, undertrykkende kriminelle grupper osv. Jeg svarer, at for tiden er det muslimer, der sætter dagsordenen ( gider ikke at finde overskrifter ) i medierne og vi tager stilling, til et problem af gangen.
Du bagatelliserer lige den sidste af de muslimske terror hændelserne, som var det den eneste i mange år.

Det med børneopdragelsen og den muslimske familie overhoved, er kontra andre civiliserede samfunds værdier. Der er jo ikke de samme problemer, imellem hundred tusindvis af muslimer, som der er, imellem hundred tusindvis af muslimer og så hundred tusindvis af andre folkeslag. Det er derfor den muslimske mand, kun kan fungere, med undertrykkende midler, over for andre folkeslag og deres værdier
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline slrepsac

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Ateist
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Februar 16, 2015, 08:07:49 pm »
Popov, nu siger du at islam intet har at gøre med terror. Men lad mig spørge dig, siden du jo har undersøgt sagen grundigt. Hvad er straffen for at håne profeten Muhammed ifølge islam?
- “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
- "Religion poisons everything!"
    ― Christopher Hitchens

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.2%
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #14 Dato: Februar 16, 2015, 08:31:20 pm »
Popov, nu siger du at islam intet har at gøre med terror. Men lad mig spørge dig, siden du jo har undersøgt sagen grundigt. Hvad er straffen for at håne profeten Muhammed ifølge islam?

Jeg tvivler på, Naser Khader, Basim eller pigerne fra "Det slører stadig" mener, der skal være nogen straf. 
Midlerne er underordnede.