Forfatter Emne: Masochisme?  (Læst 100 gange)

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Masochisme?
« Dato: Marts 26, 2020, 09:45:15 am »
Jeg kendte en anden psykopat for mange år siden. Han lånte penge af alt og alle med de mest fantastiske løgnehistorier, og vi talte ofte om, at folk nærmest stod i kø for at låne ham penge bare for at høre løgnehistorierne. Når han så fik udbetalt SU, så stod de også i kø, fordi kun de allerførste kunne gøre sig håb om at få deres penge.

Senere havde han familien på besøg for at fejre, at han havde bestået 1. del af jurastudiet, selvom han jo ikke havde bestået en eneste eksamen. Endnu senere fik han ansættelse hos en advokat, der var enormt glad for ham på grund af de fine karakterer på det fine eksamensbevis fra jurastudiet og hans fine anbefalinger. Det hele var dog forfalsket, da han jo ingen eksaminer havde bestået.

Korthuset brasede, da advokaten opdagede, at nogle af hans obligationer var forsvundet fra pengeskabet og anmeldte dette til politiet. For det tog ikke politiet lang tid at finde ud af at lave en ransagelse hjemme hos psykopaten, som de desuden kendte fra en tidligere sag, og der fandt de både obligationerne og andre tyvekoster.

Det undrede mig dengang meget, at alle bare blev ved med at ville låne ham penge bare for at høre hans historier, selvom de jo udmærket vidste, at deres chance for at få pengene igen jo var særdeles ringe. Men folk insisterer jo åbenbart på at ville tro det bedste selv om de allerværste skurke?

Nu ser vi så det samme her med Anklageren, der jo tilbringer al sin tid her i forummet med at finde på nye måder at provokere folk på for at få dem til at forløbe sig, så han kan jorde dem og grine ad dem. De fleste bliver ved med at tage ham alvorligt, selvom han jo ikke mener et hak af, hvad han skriver, og både Carlo og den homofile elsker ham jo ligefrem. Hvad er forklaringen på den underlige tiltrækning, som sådanne psykopater har på folk? Samt at folk bare enormt stædigt vil blive ved med at tro det bedste om dem uanset, hvor mange gange psykopaterne beviser det modsatte?
« Senest Redigeret: Marts 26, 2020, 10:05:06 am af Forsvareren »
Lad være med at fodre grønlænderen!
Er dette et masochist forum for folk, der kan lide at blive trynet af denne psykopat?

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Masochisme?
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2020, 11:13:53 am »
Forsvareren spørger:

- Hvad er forklaringen på den underlige tiltrækning, som sådanne psykopater har på folk?

Jeg kan ikke forklare det, men har ligesom du også mødt det før. Det kan være lige meget hvem manden var, men det var i forbindelse med noget lokalradio. Han var i stand til at lukke et helt oprindelig populært program, fordi han mobbede alle andre - især frivillige, som han følte sig højt hævet over - langt bort, så han til sidst sad mutters alene sammen med pågældende radiostations leder. Så stoppede den. Ham har jeg ofte tænkt på ved at iagttage Tigerklagerens adfærd her.

Men spørgsmålet burde vel rettes til homofaber og Carlo. Ikke?  :yes:
"Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Blotteren, stalkeren, narkohandleren og butikstyven Carlo Klam på Din-debat.dk)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Den der fisen lugte kan ...
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2020, 11:16:49 am »
...   :smile1:

Gode debattørers styrker skinner igennem ...

- de behøver ikke prale eller jorde modparten

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 27, 2020, 01:55:04 pm »
Forsvareren spørger:

- Hvad er forklaringen på den underlige tiltrækning, som sådanne psykopater har på folk?

Jeg kan ikke forklare det, men har ligesom du også mødt det før. Det kan være lige meget hvem manden var, men det var i forbindelse med noget lokalradio. Han var i stand til at lukke et helt oprindelig populært program, fordi han mobbede alle andre - især frivillige, som han følte sig højt hævet over - langt bort, så han til sidst sad mutters alene sammen med pågældende radiostations leder. Så stoppede den. Ham har jeg ofte tænkt på ved at iagttage Tigerklagerens adfærd her.

Var det ikke noget med, at du bestemte dig for at forlade siden? Vi gider ikke tage sådan en 'svingdør' som dig seriøst.

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 27, 2020, 01:55:45 pm »
Forsvareren spørger:

Jo, det sidste er jeg da i princippet helt enig i. Vi vil dog bare ikke få noget brugbart svar ved at spørge dem. For de tror jo naivt, at Anklageren er deres ven og har jo overhovedet ikke gennemskuet ham.

Men de bliver meget klogere, hvis de kommer til at sidde alene tilbage sammen med ham. For så går han helt sikkert i kødet på dem for at jorde dem på samme måde, som han har forsøgt med os andre. :smile1:
Lad være med at fodre grønlænderen!
Er dette et masochist forum for folk, der kan lide at blive trynet af denne psykopat?