Forfatter Emne: Profetier om krisen.  (Læst 5459 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Profetier om krisen.
« Svar #165 Dato: Maj 15, 2020, 08:45:40 pm »
Der er en åbning af grænsen mellem Danmark og Tyskland. Så kan helvedet med grænsehandelen begynde igen.

Men der skal mere grænsekontrol til. For def må kun komme folk ind hvor smitten er under kontrol. Grænsekontrollen skal tjekke alle og nogle skal afvises.

Jeg overvejer at tage en tur til Ukraine. Det bliver muligvis muligt fra midten af juni, via Tyskland.

Men hvad sker der når jeg kommer tilbage til Tyskland fra et land der muligvis stadigt har høj smitte, til den tid?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
« Svar #166 Dato: Maj 15, 2020, 11:31:28 pm »
Der er livligt blandt konspirationstosserne for tiden. Nu er også Bill Gates hældt i gryden. Deg ef fordi han har sponsoreret forskning i vaccine. Det er guf for antivaXXerne.

Men Rusland er meget aktive med at sprede konspirationsteorier. For at undergrave vore befolkningers tillid til myndighederne og for at forsøge slå en kile i i vore forholdsregler mod spredning af smitte. Artikel her

http://euromaidanpress.com/2020/05/15/russian-propaganda-keeps-disseminating-covid-19-conspiracies/?fbclid=IwAR0_i_-Q192iOOXeVI2S902jL3jrnEwY9r2dHabj8j4io17D2O1nN_nN0jw
« Senest Redigeret: Maj 16, 2020, 12:14:15 am af Carlo »
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
« Svar #167 Dato: Maj 16, 2020, 04:29:33 am »
Måske så anti-rød ideen med Danmark skal selv eje så mange firmaer som muligt, ikke er så dårlig endda.

Det er en enhedslistisk ide. Som betingelse for erhvervsstøtte under krisen, skal staten have aktier i virksomhederne.

Citér
Det socialdemokraterne gør er virkeligt skrupskørt.

Både Socialdemokratiet er med på ideen.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
« Svar #168 Dato: Maj 16, 2020, 03:55:03 pm »
Jeg har tidligere nævnt at det åbenbart er lande med kvindelige statsledere, der klarer epidemien bedst. Men nu er der kommet mere.

https://chrisceder.com/2657/kvinnligt-ledarskap-kan-ta-oss-ur-pandemin/?fbclid=IwAR2oVN-FdKssrvN3_ZuKBAPw_jT9LUr0e-a7Y4nH3hfws3grpw7AY5mIY4M

Hvad bør konklusionen så være? At mænd slet ikke bør have stemmeret eller være politikere!

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
« Svar #169 Dato: Maj 16, 2020, 08:48:58 pm »
Er der snart ikke nogle flere der vil være med til at debattere epidemiens konsekvenser?

Der har været flere demonstrationer rundt omkring. Mest i Tyskland hvor de er organiseret af konspirationsteoretikere og med opslutning fra højreorienterede. Myndighederne vil ikke gribe ind, på grund af ytringsfriheden. Nu har der også været demonstration i København. DR gik dog ikke i dybden med demonstranternes bevæggrunde.

Men nu er det galt. Der har været demonstration i USA, hvor den blev fulgt op af en stigning af smitte i området.

Så det er bare for myndighederne at få stoppet de demonstrationer i tide. Uanset hvad!

https://www.iflscience.com/health-and-medicine/kentucky-sees-sharpest-rise-in-covid-19-cases-following-anti-lockdown-protests/?fbclid=IwAR0M8PhcAqPTInG_dq7mVh6Fv1xXnnS4v5xJmMAtbc-IziAOhfvTlCbBryg

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.8%
    • Vis profil
« Svar #170 Dato: Maj 16, 2020, 09:41:15 pm »
Det med mændene eller om kvinderne er bedre, så tænker jeg lidt på, om man ikke kunne få et mere kvalitativ billede ved at gennemgå så mange lande som muligt. Der er trods alt flere hundrede lande, der er påvirket - mange af dem grimt  - men de fleste stater har også mænd som stats- eller regeringsledere, så de vil under alle omstændigheder være overrepræsenteret.
Men der er sikket noget om, at kvinder kan være at foretrække som statsledere

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #171 Dato: Maj 17, 2020, 02:11:04 am »
Er der snart ikke nogle flere der vil være med til at debattere epidemiens konsekvenser?

Der har været flere demonstrationer rundt omkring. Mest i Tyskland hvor de er organiseret af konspirationsteoretikere og med opslutning fra højreorienterede. Myndighederne vil ikke gribe ind, på grund af ytringsfriheden. Nu har der også været demonstration i København. DR gik dog ikke i dybden med demonstranternes bevæggrunde.

Det var Vibeke Manniche, som var en af dem, der stor bag demonstrationen på Rådhuspladsen - sammen med konspirationsteoretikere og højrefløjsere

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/intet-grundlag-for-corona-nedlukning/8125159
I'm a Troll

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
« Svar #172 Dato: Maj 20, 2020, 07:33:27 pm »
Nu vil den tyske stat redde Lufthansa fra fallit. Det har givet lidt debat i Forbundsdagen, da der er overvejende stemning for at så skal den tyske stat være medejer. Højrefløjen i CDU mener at det skal staten ikke, da den er dårlig forretningsmand. Andre mere til venstre mener at det giver mulighed for indflydelse mht klimaforandringerne.

Tyskland ef ved at åbne grænserne - selektivt. Nu er det første Lufthansa-fly lettet til Grækenland med turister. Men turisterne er under restriktioner. F eks må deres børn ikke lege mecd andre børn på destinationerne. Efter rådgivning fra fagfolk.

Det ser ud til flytrafikken mellem Tyskland og Ukraine optages fra starten af juli.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #173 Dato: Maj 20, 2020, 10:39:30 pm »
Tju hej hvor det går på kødfabrikkerne i Tyskland, som simpelthen ikke kan fungere uden billig rumænsk arbejdskraft.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysk-indgreb-mod-koedbranche-efter-coronaudbrud
I'm a Troll

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
« Svar #174 Dato: Maj 21, 2020, 07:02:00 am »
Det er et stort tema i politikken og medierne i Tysklan for tiden me slagteriarbejdernes vilkår.

Noget underligt noget. I Ukraine har der været livlig trafik med betalte surrogatmødre. Sådan er kapitalismen!

Men nu venter der 60 børn på et ukrainsk hospital. Deres aftagere kan ikke komme og hente dem på grund af karantænerne.

https://www.churchmilitant.com/news/article/the-ukrainian-hospital-is-openly-trading-children?fbclid=IwAR02Eqhhp2u6eVUW8iufEHY1gyfSNXW_wfR_RXxo9XNzxiyR-kJU8lrYiaM

Fra en militant katolsk kilde, men det har også været nævnt på andre medier.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
« Svar #175 Dato: Maj 24, 2020, 10:09:55 pm »
Så er den gal med de religiøse igen. Denne gang i Tyskland. Ved en gudstjeneste i en baptistkirke omkring Frankfurt er 107 blevet smittet.

Og på et plejehjem omkring Düsseldorf er 23 blevet smittet. På et værtshus i Østfriesland er 18 blevet smittet. Disse tal skal holdes op imod at der er 600 daglige nye tilfælde i Tyskland for tiden. Men det viser også hvor fandens smitsom sygdommen er.