Forfatter Emne: Er corona krisen en lakmusprøve på populismen?  (Læst 315 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Er corona krisen en lakmusprøve på populismen?
« Dato: Marts 17, 2020, 08:07:00 am »
En populist kan blive valgt på at gå imod mainstream-samfundet.

Når han så er blevet valgt, er det pludselig ham, der er en af magthaverne, som han har protesteret imod.

Det er lidt selvmodsigende, men han kan blive ved med at angribe det etablerede samfund og løgnepressen.

Hvad så når populisten møder K R I S E N?

Så vil han ikke kunne være populær ved at snakke imod det etablerede samfund - for nu er det ham, der skal løse krisen.

- og så bliver han endelig bedømt på, hvad han selv kan - og det skal helst være bedre end det etablerede mainstream samfund.

Jeg tror, de vil have meget svært ved at klare en krise.

« Senest Redigeret: Marts 17, 2020, 08:20:19 am af Anklageren »

Gode debattører behøver ikke prale eller jorde modparten

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    81.2%
    • Vis profil
Sv: Er corona krisen en lakmusprøve på populismen?
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2020, 07:53:10 pm »
Lad være med at fodre grønlænderen!
Er dette et masochist forum for folk, der kan lide at blive trynet af denne psykopat?

Offline ak31

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Tigermanden der døde
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 22, 2020, 08:44:09 am »

Tænk at 2 så begavede personer kan ødelægge en debatside.  :dash2:
Den gamle lektor er en tudeprins når han afsløres, med et stadige grimt sprog.
Tænk, Tigermanden går helt vild ind for vold.
Han er lige så slem som nazisterne.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    81.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 22, 2020, 09:09:39 am »
Tænk at 2 så begavede personer kan ødelægge en debatside.  :dash2:
Det er grønlænderen, der ønsker at ødelægge siden ved at kræve krig i stedet for debat. Han forsøgte at tvinge mig ud af forummet ved at spamme mig, og han blev ved. Til sidst havde jeg derfor intet andet valg end at spamme ham på samme måde, hvis jeg ønskede at blive i forummet. Men selvfølgelig spammer jeg da ikke andre end ham. Så I kan roligt lave nye indlæg, hvis bare han kan holde sig væk.
Er dette et masochist forum for folk, der kan lide at blive trynet af denne psykopat?

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 22, 2020, 09:21:07 am »
Men selvfølgelig spammer jeg da ikke andre end ham. Så I kan roligt lave nye indlæg, hvis bare han kan holde sig væk.

Jeg synes nu at det store gule advarselsskilt efterhånden er lidt irriterende at se på.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    81.2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Marts 22, 2020, 09:33:24 am »
Jeg synes nu at det store gule advarselsskilt efterhånden er lidt irriterende at se på.
Sådan havde jeg det i mange dage, indtil jeg alligevel fik nok, da han placerede det i min nye tråd, som jeg lige havde oprettet. Først da besluttede jeg mig til at give ham igen og bruge hans egne metoder imod ham.

Han ønsker at spille smart og lade som om, at det er os andre, der ikke ved, hvad god debatstil er, selvom det jo er ham selv konsekvent gør det modsatte af det, som han selv så arrogant anbefaler. Derfor må han selv mærke konsekvensen af sin egen medicin.
« Senest Redigeret: Marts 22, 2020, 09:48:07 am af Forsvareren »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Marts 22, 2020, 10:07:20 am »
Ja, i betragtning af at Forsvareren er en pensioneret gymnasielærer og tidligere skakmester med en fin universitetsuddannelse og høje karakterer, så synes jeg at han opfører sig en anelse umodent.  :girl_cray:

Den Danske Mand

• Gæst
« Svar #8 Dato: Marts 22, 2020, 10:17:11 am »
Sådan havde jeg det i mange dage, indtil jeg alligevel fik nok, da han placerede det i min nye tråd, som jeg lige havde oprettet. Først da besluttede jeg mig til at give ham igen og bruge hans egne metoder imod ham.

Han ønsker at spille smart og lade som om, at det er os andre, der ikke ved, hvad god debatstil er, selvom det jo er ham selv konsekvent gør det modsatte af det, som han selv så arrogant anbefaler. Derfor må han selv mærke konsekvensen af sin egen medicin.

:thumbsup:  :JC_doubleup:

Den Danske Mand

• Gæst
« Svar #9 Dato: Marts 22, 2020, 10:19:02 am »
Ja, i betragtning af at Forsvareren er en pensioneret gymnasielærer og tidligere skakmester med en fin universitetsuddannelse og høje karakterer, så synes jeg at han opfører sig en anelse umodent.  :girl_cray:

:JC_humpy:  :JC_moon:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Ser vi en forbrødring mellem AFA og den yderste højrefløj her?
« Svar #10 Dato: Marts 22, 2020, 10:44:49 am »

:JC_humpy:  :JC_moon:

Hvis vi går lidt tilbage i debatten skrev forsvareren på denne måde:

Citat: "Du lyver bare videre i din nynazistiske hadekampagne for at få danskerne til at blive voldelige mod muslimske indvandrere ... Så højreekstrem terror bliver en større og større trussel. En anden kilde skrev, at trusselsniveauet for højreekstrem terror netop er steget med ikke mindre end 350% på et år!

Så din propaganda for at fremkalde denne terror via had ser jo desværre ud til at virke!"

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=10128.msg147399#msg147399

hverken Den Danske Mand eller Forsvareren er ærlige mennesker, for at sige det pænt.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    81.2%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Marts 22, 2020, 10:47:09 am »