Forfatter Emne: Corona til profedt.  (Læst 193 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Corona til profedt.
« Dato: Marts 15, 2020, 01:42:15 pm »
USA's position som verdens rigeste land er opnået ved rent snylteri.

USA går jo for at være verdens førende indenfor computervidenskab. Men den position er opnået gennem snylteri. Nemlig fordi computervidenskaben og dens anvendelse blev grundlagt af briten Alan Turing under 2. verdenskrig.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing

Efter krigen var Storbritanien helt på hælene mens USA havde krigen forstærket den amerikanske økonomiske og teknologiske førerposition. Så det lå lige for højrebenet at købe computervidenskaben og flytte den til USA.

Men nu er den gal igen. I Tyskland arbejdes der på højtryk for at finde medicin mod corona.

Men nu benyttes den høje amerikanske købekraft til at købe forskerne og forskningen til USA.

https://www.welt.de/wirtschaft/article206555143/Corona-USA-will-Zugriff-auf-deutsche-Impfstoff-Firma.html?fbclid=IwAR0JXSHJebn7jM8tFL5l2yYcer3A2dW3x668KjzY575cj_FIcflQWlOPtM8

Så vil amerikanerne patentere midlet og få enorme profiter ud af krisen. Sådan er kapitalismen.

Men hvor er liberalisterne som plejer at synes at de frie markedskræfter er til alles bedste?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Country: aq
    • Vis profil
Sv: Corona til profedt.
« Svar #1 Dato: Marts 15, 2020, 01:59:50 pm »
Skønt at kapitalismen snart bringer os medicin og vaccine mod coranavirus.  :yes:  Uden den naturlige menneskelige stræben efter profit var vi aldrig kommet videre fra stenalderen.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 15, 2020, 02:02:52 pm »
Skønt at kapitalismen snart bringer os medicin og vaccine mod coranavirus.  :yes:  Uden den naturlige menneskelige stræben efter profit var vi aldrig kommet videre fra stenalderen.

Desværre tager det halvandet år at udvikle vaccinen, og til den tid er epidemien forlængst slut.

Gode debattører behøver ikke prale eller jorde modparten

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 15, 2020, 02:15:56 pm »
Ja, det plejer vist at tage en evighed før medicin bliver godkendt til brug.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 15, 2020, 03:37:11 pm »

Der var ikke kapitalisme i stenalderen.

Og kapitalismen bringer jo netop ikke medicin og vaccine. Kun til de købedygtige.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Marts 15, 2020, 03:40:54 pm »
Desværre tager det halvandet år at udvikle vaccinen, og til den tid er epidemien forlængst slut.

Det er svært at spå.........

Men lidt mere fra Tagesschau.

https://www.tagesschau.de/inland/corona-impfstoff-deutschland-usa-101.html

"Am Freitag hatte CureVac-Mitbegründer und Vorstandsmitglied Florian von der Mülbe der Nachrichtenagentur Reuters gesagt, man habe die Forschungen mit einer Vielzahl möglicher Impfstoffe begonnen und wähle nun die zwei besten aus, um mit ihnen klinische Tests zu starten. Die Firma hofft, im Juni oder Juli einen experimentellen Impfstoff entwickelt zu haben, um dann die Genehmigung der Aufsichtsbehörden für Erprobungen mit Menschen zu bekommen."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Marts 15, 2020, 03:52:33 pm »

Det er svært at spå.........

Men lidt mere fra Tagesschau.

https://www.tagesschau.de/inland/corona-impfstoff-deutschland-usa-101.html

"Am Freitag hatte CureVac-Mitbegründer und Vorstandsmitglied Florian von der Mülbe der Nachrichtenagentur Reuters gesagt, man habe die Forschungen mit einer Vielzahl möglicher Impfstoffe begonnen und wähle nun die zwei besten aus, um mit ihnen klinische Tests zu starten. Die Firma hofft, im Juni oder Juli einen experimentellen Impfstoff entwickelt zu haben, um dann die Genehmigung der Aufsichtsbehörden für Erprobungen mit Menschen zu bekommen."

... derefter skal de kliniske forsøg gennemføres, der skal udføres forsøg på mennesker og bagefter skal forsøgene godkendes af myndighederne.

Hvis det går godt, skal vaccinen derefter produceres og distribueres.

- så mon ikke det passer nogenlunde med de halvandet år, som de amerikanske eksperter anslår?

Man har mange gange før lavet vacciner, så tidsforbruget er ikke anslået i blinde.

Gode debattører behøver ikke prale eller jorde modparten

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Marts 15, 2020, 10:24:57 pm »
CuruVac har meddelt at de ikke er til salg, ifølge ARD.