Forfatter Emne: Et bedre og mere retfærdigt asylsystem  (Læst 4513 gange)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Et bedre og mere retfærdigt asylsystem
« Svar #180 Dato: Marts 18, 2020, 05:44:39 pm »
Det ville være rart, hvis du kunne forklare, hvordan det løser problemet med de syriske flygtninge, at der ligger et modtagecenter 2500 væk fra landet. Jeg kan nemmelig ikke se, hvordan det kommer en syrisk familie til gode.
Der er ingen lande, der ønsker at huse sådan et modtagecenter. Derfor bliver det ikke noget til noget. Det er meget simpelt. Derfor er forslaget urealistisk og populistisk.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.4%
    • Vis profil
« Svar #181 Dato: Marts 18, 2020, 05:59:14 pm »
Det ville være rart, hvis du kunne forklare, hvordan det løser problemet med de syriske flygtninge, at der ligger et modtagecenter 2500 væk fra landet. Jeg kan nemmelig ikke se, hvordan det kommer en syrisk familie til gode.
Der er ingen lande, der ønsker at huse sådan et modtagecenter. Derfor bliver det ikke noget til noget. Det er meget simpelt. Derfor er forslaget urealistisk og populistisk.

Jeg tror ikke, du kan bestemme, hvem der må huse et modtagecenter  :smile1:

900.000 er lige nu på flugt i Idlib, hvoraf størstedelen er kvinder og børn.

Mange af dem mangler mad og ly - og må overnatte udenfor i ned til minus ti grader - og de har ingen steder at flygte hen, fordi grænsen er lukket.

De ville være lykkelige for at komme til et modtagecenter - hvorfra - de enten får asyl i et EU land - eller kommer i en FN-lejr med ordnede forhold.

Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.2%
    • Vis profil
« Svar #182 Dato: Marts 18, 2020, 05:59:56 pm »
Nå, men her er hvad jeg forestiller mig. En syrisk familie flygter til Tyrkiet eller Jordan, Libanon. Så ankommer de til Grækenland i en kano og tager hele vejen op til Danmark. De kan ikke søge om spontan asyl, så vi fragter dem med fly ned til en dansk lejr i Nordafrika, hvor vi behandler deres asylprocess. Hvis de får ja, transporter vi dem tilbage og begynder processen med at sluse dem ud i samfundet. Hvis ikke, de får asyl - hvad så? Det kan naturligvis også være Grækenland, der sørger for at flyve dem til Lang Pokker til en lejr.
Det kan også være at alle lande tænker, at de bare kan flyve deres asylansøgere til den danske lejr, så når en afghaner søger om asyl i Iran, flyver iranerne dem bare til den danske lejr.
Jeg fatter det simpelthen ikke. Det er et forslag i Anti-rød stil.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.2%
    • Vis profil
« Svar #183 Dato: Marts 18, 2020, 06:08:48 pm »

Jeg tror ikke, du kan bestemme, hvem der må huse et modtagecenter  :smile1:

900.000 er lige nu på flugt i Idlib, hvoraf størstedelen er kvinder og børn.

Mange af dem mangler mad og ly - og må overnatte udenfor i ned til minus ti grader - og de har ingen steder at flygte hen, fordi grænsen er lukket.

De ville være lykkelige for at komme til et modtagecenter - hvorfra - de enten får asyl i et EU land - eller kommer i en FN-lejr med ordnede forhold.

Og hvordan skal de så komme til et modtagecenter 2000 km væk? Skal de ride på kameler, cykle, flyve og hvordan får de indrejsetilladelse? Hvad hvis de alligevel ikke gider og alligevel søger mod Europa. Hvad med alle de flygtninge, der IKKE sidder i lejre, men bor i samfund til leje eller hos venner og ellers venter på at blive genbosat?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.4%
    • Vis profil
Det forestiller jeg mig ikke
« Svar #184 Dato: Marts 18, 2020, 06:23:06 pm »
Lige nu er der 900.000 på flugt i Idlib, og de kan ikke komme ind i Tyrkiet, fordi Tyrkiet har lukket grænsen for flere måneder siden.

Derfor har de dels taget ophold i Idlib nær grænsen til Tyrkiet - og derfra kan de ikke komme videre. Grænsen til Irak er også spærret på grund af Corona virus, så der kan ikke komme nødhjælp ind den vej.

Derfor kommer de ikke til Danmark, så der er noget galt med systemet, som trænger til at blive rettet.

Der er jo ikke nogen, som vil have flygtningene - og det er ikke ligefrem et nyt problem.

- det er det, vi skal ændre.

###

Socialdemokratiet forestiller sig ikke, at flygtningene skal rejse fra Syrien til Danmark - og derfra skal sendes ned til en lejr i et tredje land.

Det er der da ikke nogen flygtninge, som gider.

- men det interesserer dig jo ikke, hvad Socialdemokratiet vil  :smile1:

« Senest Redigeret: Marts 18, 2020, 06:27:43 pm af Anklageren »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.2%
    • Vis profil
Sv: Det forestiller jeg mig ikke
« Svar #185 Dato: Marts 18, 2020, 06:39:17 pm »
fordi Tyrkiet har lukket grænsen for flere måneder siden.

Ja, verden er dynamisk og derfor er det spild af tid at oprette modtagecentre. Engang var flygtnigneproblemet i Europa, så var det i sydøstasien i 60'erne og opefter. Så var der Balkan og nu i Afrika og Syrien. Hvor bliver det næste?
Man vil ikke have asylansøgere ind i Europa, og derfor vil man nu lave et modtagecenter i Nordafrika, hvor deres sag bliver afgjort, men hvad hvis de får afslag - hvor skal vi så sende dem hen? Så står man jo bare med det samme problem som med afviste asylansøgere, der er i Europa. Der er så mange udfordringer med det forslag, som ikke er blevet tænkt på.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.4%
    • Vis profil
Man kan altid forbedre verden - lidt
« Svar #186 Dato: Marts 18, 2020, 07:59:20 pm »
Meningen er blandt andet at ændre flygtninge ruterne

Flygtningene bør ikke rejse til Danmark på den nuværende måde - fordi de nuværende flygtningeruter medfører, at tusinder drukner hvert år.

- men fortæl da selv, hvordan du tror, det kan forbedres

« Senest Redigeret: Marts 19, 2020, 01:33:36 am af Anklageren »

Offline Albert Johansen.

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • De skal ud, skal de!
    • Vis profil
Sv: Dine hvin, når du bliver penetreret, er legendariske i de kredse
« Svar #187 Dato: Marts 18, 2020, 10:53:46 pm »
Den, der kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.

Piet Hein

Tak for de bevingede og filosofiske floskler!

Kærlig hilsen Albert Johansen
Forbandede abekatte!

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.2%
    • Vis profil
Sv: Man kan altid forbedre verden - lidt
« Svar #188 Dato: Marts 21, 2020, 12:31:40 pm »
- men fortæl da selv, hvordan du tror, det kan forbedres

Tja, udfordringen er, at systemet blev til i 1960'erne og er i dag ikke tidssvarende. Flygtninge kan ikke selv vælge, hvilket land, de vil søge beskyttelse i og skal derfor søge i det land, som de først ankommer til. Det lægger et helt urimelig pres på Tyrkiet for eksempel og andre lande, som støder op til de lande, hvor folk flygter fra. Det betyder også, at folk må flygte til lande, som ikke kan håndtere dem. Eller som man så med Indien og Sri Lanka, hvor sirlankanere ikke kunne komme videre.
Og angående det med at løfe Afrika som er et kontinent økonomisk. Så er det altså sket, men når folk hører Afrika tænker de stadig - som i 70'erne og i 80'erne - på de billeder de så med små børn og tykke maver. Den tid er overstået, hvor det kun er fattige og forhutlede, der flygter fra krig, og derfor så man flygtninge fra Syrien med smartphones og tablets under armen.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    35%
    • Vis profil
« Svar #189 Dato: Marts 23, 2020, 06:30:24 pm »