Forfatter Emne: Et bedre og mere retfærdigt asylsystem  (Læst 3183 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Kravl ned i kloakken hvor du kom fra STALKER
« Svar #15 Dato: Marts 08, 2020, 02:15:40 pm »
Ufatteligt, at du bruger så meget plads på at fortælle om nogle gale personers overfald på jøder.

De var slet ikke med i diskussionen før; jeg skrev i hvert fald ikke om dem. Jeg skrev om muslimernes mange overfald på unge danskere - og det kan du ikke klare. Så skifter du totalt emne og prøver at afspore tråden med at male op om jøder. Jeg tror, jeg forstår hvorfor.   :no:
Du er ikke særlig svær at gennemskue, når man har læst nogle af dine utallige indlæg.

Det er selvfølgelig for at kundgøre - at det reelle problem er jer nazister - og det er da også, hvad Anklageren og har jeg skrevet siden Sol-dagene.  :smile1:

Gode debattører behøver ikke prale eller jorde modparten

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Mon ikke homofaber kan gennemskue, hvad jeg skriver om?
« Svar #16 Dato: Marts 08, 2020, 02:18:17 pm »
Det kan Homofaber, men det er bare mine egne betragtninger.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: Mon ikke homofaber kan gennemskue, hvad jeg skriver om?
« Svar #17 Dato: Marts 08, 2020, 02:20:33 pm »
Det kan Homofaber, men det er bare mine egne betragtninger.

Jeg ved ikke, hvad du mener

Nogen gange skriver du, at der skal bygges mure for at holde muslimerne ude.

Andre gange skriver du, at der skal være friere indvandring.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    81.2%
    • Vis profil
Sv: Selvmordskurs?
« Svar #18 Dato: Marts 08, 2020, 02:23:08 pm »
Den stigende forfølgelse har været en langsigtet konsekvens af indvandrer politikken over en periode på over tredive år - så det er ikke bare et modelune.

Derfor virker det som en idé at sætte indvandringen på pause - indtil landet bliver i stand til at integrere dem - der allerede er indvandret - på en rimelig måde.

Det kan tænkes, at det kræver et generationsskifte at ændre normerne - for dem lærer vi som små, og de følger en hele livet.
Du kan sammenligne med følgende:

”En af de mest frygtede og forhadte organisationer i USA, den racistiske løsrivelsesbevægelse Ku Klux Klan, er i dag en skygge af sig selv, forhånet og latterliggjort og oftest udenfor reel indflydelse på politik og socialliv. Men sådan har det ikke altid været. Bevægelsen, der opstod i kølvandet på sydstaternes forsmædelige nederlag i den amerikanske borgerkrig som en protest mod afskaffelsen af slaveriet og de politiske reformer, staterne blev tvunget igennem af den føderale regering, har gennem flere perioder været en politisk magtfaktor i hele Syden. Særligt i stater som Alabama og Mississippi har Klanens voldelige overgreb på politiske modstandere, borgerretsforkæmpere og tilfældige sorte skabt skræk og rædsel i generationer og delt hele samfund af had.”
(Kilde: https://faktalink.dk/titelliste/ku-klux-klan )

Forfølgelsen af de sorte i USA efter slaveriets ophævelse tog flere århundreder. I dag er den næsten væk, og Obama blev endog deres præsident. Men den opstod jo på grund af usikkerheden om, hvad der skulle ske med alle de sorte efter, at de ikke mere måtte bruges som slaver, og hadet og forfølgelsen af dem fortsatte i århundreder. Nu er der også kommet andre indvandrere fra især Mexico og Sydamerika, og USA er derfor blevet mulitetnisk, hvilket jo ser ud til at have løst problemet for de sorte.

Hvis vi stopper indvandringen nu, vil Danmarks befolkning begynde at falde, og de nuværende indvandrere vil få skylden for alt ondt. Derfor er dette ikke nogen løsning. Redningen er formentlig i stedet at fortsætte indvandringen, men i stedet få den mere fra f. eks. ikke-muslimske lande i Asien og Sydamerika. For så begynder selv racisterne jo at give op og acceptere, at vi er et multietnisk samfund i en global verden og ikke er truet af hverken den ene, den anden eller den tredje religion eller hudfarve.
Lad være med at fodre grønlænderen!
Er dette et masochist forum for folk, der kan lide at blive trynet af denne psykopat?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Hadkriminalitet har en lang historie i USA
« Svar #19 Dato: Marts 08, 2020, 02:35:54 pm »

Bias Motivation Categories for Victims of Single-bias Incidents in 2018

https://www.justice.gov/hatecrimes/hate-crime-statistics

Hadkriminalitet har muligvis engang været værre i uSA, men hvis det tager så mange år at nå et lavere niveau - der stadig er meget højt - så er der ringe udsigter.

Der bor stadig mange i ghettoer, hvor de ikke får et godt liv.
« Senest Redigeret: Marts 08, 2020, 02:38:02 pm af Anklageren »

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Country: aq
    • Vis profil
Sv: Det er nogen skrækkelige billeder af politisk forfølgelse, vi ser
« Svar #20 Dato: Marts 08, 2020, 02:37:40 pm »

Sådan en trøje har Moses Hansen også:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jeg troede, han var død
« Svar #21 Dato: Marts 08, 2020, 02:41:10 pm »

Sådan en trøje har Moses Hansen også:

Han må da være tudsegammel, så måske virker helbredelse ved bøn alligevel  :smile1:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    34.4%
    • Vis profil
Sv: Selvmordskurs?
« Svar #22 Dato: Marts 08, 2020, 03:27:46 pm »
Alle kan, som det er i dag, søge asyl i Danmark, hvis de opholder sig lovligt i Danmark. Det gælder diplomater, journalister, folk med arbejdstilladelse, folk på studieophold osv. Den mulighed vil Socialdemokratiet fjerne, hvilket vil sige, at en kinesisk diplomat eller studerende ikke kan gå ind på en politistation og bede om asyl. Det er naturligvis absurd og det er slet ikke logisk.
Kvoteflygtnigne er næsten altid de mest udsatte og ressourcesvage og de opholder sig i forvejen enten i lejre eller i andre lande. Hvis man gerne vil undgå menneskesmugling, folk der drukner eller på anden måde kommer ind illegalt, så er løsningen at anvende humanitære visum. Det er faktisk det, der bliver arbejdet på i EU nu. Så kan Socialdmokratiet stikke deres modtagecentre skråt op, hvor de hører hjemme.
Det virker som om, at Socialdemokratiet lever i deres egen boble og at det mere handler om vise den forrige regering, at de kan gøre det meget bedre. Det er politik når det er værst.

Problemet er jo, at de fleste minoriteter melder om stigende forfølgelse - så vi ved - hvordan den indvandrer politik, som landet har ført indtil nu - virker.

Den stigende forfølgelse har været en langsigtet konsekvens af indvandrer politikken over en periode på over tredive år - så det er ikke bare et modelune.

Derfor virker det som en idé at sætte indvandringen på pause - indtil landet bliver i stand til at integrere dem - der allerede er indvandret - på en rimelig måde.

Det kan tænkes, at det kræver et generationsskifte at ændre normerne - for dem lærer vi som små, og de følger en hele livet.

For mig at se går homofaber ind for en selvmordskurs  :smile1:

Den måde man behandler asylansøgere i Danmark i dag er ikke den samme som man gjorde tidligere. I dag er der langt flere krav til bl.a. sprogundervisning ligesom at de bliver fordelt ude i landets kommuner. Skolerne er også langt bedre til at tage imod eleverne. Det er langt fra perfekt, men heller ikke den samme katastrofe som tidligere for 20 år siden. Det er som om, at nogle tror, at man udsluser flygtninge på samme måde, som man gjorde i 80'erne.

Men det ændrer ikke på min pointe. Fjerner man muligheden for at kunne søge om spontan asyl, vil det komme til at ramme nogle, der kan have allermest brug for det. Hvad skal man gøre, hvis en russisk, kinesisk, tyrkisk, nordkoreansk, saudi arabisk diplomat/journalist eller noget andet, som har lovligt ophold i Danmark, går ind på en politistation og søger om asyl? Det er jo ikke dem, der er kvoteflygtninge og vil Socialdemokratiet sende dem ned i en ikke-eksisterende teltlejr i Nordafrika?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Had er ikke noget rationelt
« Svar #23 Dato: Marts 08, 2020, 03:48:30 pm »
Den måde man behandler asylansøgere i Danmark i dag er ikke den samme som man gjorde tidligere. I dag er der langt flere krav til bl.a. sprogundervisning ligesom at de bliver fordelt ude i landets kommuner. Skolerne er også langt bedre til at tage imod eleverne. Det er langt fra perfekt, men heller ikke den samme katastrofe som tidligere for 20 år siden. Det er som om, at nogle tror, at man udsluser flygtninge på samme måde, som man gjorde i 80'erne.

Men det ændrer ikke på min pointe. Fjerner man muligheden for at kunne søge om spontan asyl, vil det komme til at ramme nogle, der kan have allermest brug for det. Hvad skal man gøre, hvis en russisk, kinesisk, tyrkisk, nordkoreansk, saudi arabisk diplomat/journalist eller noget andet, som har lovligt ophold i Danmark, går ind på en politistation og søger om asyl? Det er jo ikke dem, der er kvoteflygtninge og vil Socialdemokratiet sende dem ned i en ikke-eksisterende teltlejr i Nordafrika?

Socialdemokratiet vil give afslag på spontane asylansøgninger, og ikke ændre andet i den forbindelse.

Man behøver ikke hade nogen eller forfølge dem for at give afslag.

- så man giver - om jeg så må sige afslag til mennesker - som man ikke har noget imod  :smile1:

Jeg tror kun, der vil komme ganske få asylansøgere til landet, når asylansøgerne på forhånd ved, at de vil få afslag på deres ansøgning.

Jeg forstår slet ikke, hvorfor du synes - at der bør indvandre så mange som muligt.

Hvorfor det?

Sådan nogen som DerRudi, lader sig ikke påvirke af - om integrationen går bedre for nogen grupper - så integration ændrer næppe på hadet.

Man kan sagtens hade velfungerende mennesker. Bare spørg jøderne.

For mig handler det mest om at få den rigtige udvikling, så det går fremad (i modsætning til stigende had).

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Et bedre og mere retfærdigt asylsystem
« Svar #24 Dato: Marts 08, 2020, 10:19:18 pm »
Så kan Socialdmokratiet stikke deres modtagecentre skråt op, hvor de hører hjemme.

Ja, og det har jeg også kommenteret Anklageren utallige gange. Der er intet land der vil huse en sådan lejr. Så det er ren luft.

Citér
Det virker som om, at Socialdemokratiet lever i deres egen boble og at det mere handler om vise den forrige regering, at de kan gøre det meget bedre. Det er politik når det er værst.

Socialdemokratiet har optaget populistiske programpunkter. Snakken om "hjālpe flygtninge i nærområdet" har været snakket om i DF-kredse i 30 år. Men uden gang på jord.

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Marts 08, 2020, 10:38:57 pm »

Ja, og det har jeg også kommenteret Anklageren utallige gange. Der er intet land der vil huse en sådan lejr. Så det er ren luft.

Selvom du har skrevet det mange gange, så tror jeg ikke på, at du kan bestemme det.

Tror du, at du er Napoleon - eller sådan noget?

I øvrigt er der ingen forbindelse mellem en lejr - og på at give afslag på asyl til spontane asylansøgere - så det gør vi alligevel.

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    81.2%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Marts 08, 2020, 10:51:45 pm »
Socialdemokratiet har optaget populistiske programpunkter. Snakken om "hjālpe flygtninge i nærområdet" har været snakket om i DF-kredse i 30 år. Men uden gang på jord.
Her er vi for en gangs skyld helt enige! :smile1:
(Og for en gangs skyld skrev du noget, der ikke bare var tom luft uden indhold. :yes: )
Er dette et masochist forum for folk, der kan lide at blive trynet af denne psykopat?

Offline Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    81.2%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Marts 08, 2020, 10:56:49 pm »
I øvrigt er der ingen forbindelse mellem en lejr - og på at give afslag på asyl til spontane asylansøgere - så det gør vi alligevel.
Ja, socialdemokraterne har jo overtaget store dele af DF’s populistiske politik, selvom denne politik tidligere var dem meget imod. Men så er du selvfølgelig glad, fordi du nu ikke mere behøver at være så meget i tvivl om, hvorvidt du skal droppe S til fordel for DF. :yes:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jeg vil gøre op med nogen af løgnene
« Svar #28 Dato: Marts 08, 2020, 11:06:49 pm »
Det er ikke Socialdemokratiets mening at bygge lejre i Nordafrika eller et andet sted - for at deportere danske flygtninge til lejrene.

Løgnerne fremstiller Socialdemokratiets model sådan, at hvis flygtningene kommer til Danmark - og så skal de sejles ned til Afrika og have deres sag behandlet-

Det er falske politisk løgne

At oprette lejre er noget, vi vil gøre for at hjælpe - og det skyldes også, at tusinder dør på Middelhavet - så flygtningene ikke skal ud på en tur på Middelhavet i synkefærdige både.

Sådan skal det ikke længere være.

Her er et citat fra partiprogrammet:

Et modtagecenter kan bidrage til at stoppe den livsfarlige, risikable og ukontrollerbare flugt over Middelhavet. Det vil ødelægge menneskesmuglernes forretningsmodel.

Og det vil på sigt betyde, at færre flygtninge og migranter mister livet eller udsættes for chikane og overgreb undervejs.

Modtagecentret er ikke en flygtningelejr, hvor folk opholder sig i en længere periode. Det er alene et sted, hvorfra sagsbehandlingen foregår, og man kan således opholde sig i modtagecentret indtil ens sag er afgjort.

Hvis man tilkendes asyl, har man naturligvis krav på beskyttelse. Derfor skal Danmark indgå en aftale med FN, om at de, der tilkendes asyl, overføres til FNs flygtningeorganisation UNHCR.

FN skal så enten sikre, at man integreres lokalt i det land, hvor modtagecentret ligger. Eller at man bliver overført til en af FN’s flygtningelejre. Det afgørende er, at man bringes i sikkerhed fra den konflikt, man er flygtet fra.

https://www.socialdemokratiet.dk/media/7011/en-udlaendingepolitik-der-samler-danmark.pdf

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du er bare højrefløjens nyttige idiot
« Svar #29 Dato: Marts 08, 2020, 11:10:28 pm »
Ja, socialdemokraterne har jo overtaget store dele af DF’s populistiske politik, selvom denne politik tidligere var dem meget imod. Men så er du selvfølgelig glad, fordi du nu ikke mere behøver at være så meget i tvivl om, hvorvidt du skal droppe S til fordel for DF. :yes:

Du tror sikkert selv noget andet, men at det er ufrivilligt - ændrer ikke på - at du er højrefløjens nyttige idiot.