Forfatter Emne: Kurdisk hystade 'overtog' DR2-debatprogram  (Læst 562 gange)

Den Danske Mand

• Gæst
Kurdisk hystade 'overtog' DR2-debatprogram
« Dato: Marts 06, 2020, 08:18:09 am »
Mon der var nogen af jer, der så DR2s debat v/Clement Kjersgaard i aftes?

Der tør jeg ellers nok sige, at man var vidne til endnu en af disse situationer, hvor en indvandrerkvinde brød de debatregler, som Kjersgaard ellers fremhæver i tide og utide, for at tordne sit budskab igennem. Mere og mere hysterisk hævede hun stemmen i et uhørt langt indlæg som forsvarer for alle de stakkels, stakkels 'flygtninge' i nærheden af den græske grænse. Imens stod de andre debatdeltagere pænt og høfligt og ventede på, om de måske kunne få lejlighed til at komme med modindlæg. Lejligheden kom ikke, for den hysteriske kvinde havde uden tvivl forberedt og timet sit indlæg, så hun bare skulle tale og tale lige op til rulleteksterne og Kjersgaards afsluttende bemærkning.

Mozhdeh Ghasemiyani hedder hystaden (skrevet af efter evne, da hendes navn stod på skærmen), og hun er psykolog for 'Læger uden Grænser', hvilket ikke kan overraske nogen. Kurder, som selv engang har været flygtningebarn, fortalte hun.

Og som licensydende seer blev jeg naturligvis forarget over Clement Kjersgaards passivitet, da hun blev ved og ved. Hvor var hans ellers så kendte "mine damer, et sekund, et sekund..." - pist borte, for her drejede det sig om et laangt partsindlæg fra en kurder, der engang har været et stakkels, stakkels flygtningebarn.
Jeg fik ikke våde øjne. Hun opførte sig ubehøvlet, sagde endda i en bisætning til Pia Kjærsgaard, at nu skulle hun tie stille ...! Kurderhystaden overtog simpelthen programmet i de minutter.  :JC_doubledown:

Inden da var det imidlertid lykkedes folketingsmedlem Lars Boye Mathiesen (Nye Borgerlige) at komme med flere gode indlæg. Lige hvad der skulle siges ift. at holde migranterne ude af Europa og da ikke mindst vores nationale grænse. Debatprogrammets titel var faktisk også "Hvor går grænsen?" - ikke "oh, vi må hjælpe alle de stakkels, stakkels 'flygtninge" !

Jeg har læst, at der er en del utilfredshed med Kjersgaards måde at lede det program på. Partiskheden, grovheder overfor debattører, der ikke falder i hans smag, hans formelige flirten med Pernille Skipper osv. Jeg ser det ikke så ofte længere, og torsdag aftens udgave gav mig ikke større lyst til det.
« Senest Redigeret: Marts 06, 2020, 08:19:59 am af Den Danske Mand »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Kurdisk hystade 'overtog' DR2-debatprogram
« Svar #1 Dato: Marts 06, 2020, 09:12:03 am »
Den kurdiske læge var faktisk den mest interessante at høre i udsendelsen og Clement gave hende ordet fordi hun havde noget st sige.

M h t Nye Borgerlige siger vi bare: vi vil se patter! For noget synderligt interessant har de ikke at sige. Kun de sædvanlige floskler som vi har hørt så mange gange før. Nærmest som et hamsterhjul.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
Ved godt hvad slags 'brystparti' du mener. ;)
« Svar #2 Dato: Marts 06, 2020, 09:36:00 am »
Den kurdiske læge var faktisk den mest interessante at høre i udsendelsen og Clement gave hende ordet fordi hun havde noget st sige.

M h t Nye Borgerlige siger vi bare: vi vil se patter! For noget synderligt interessant har de ikke at sige. Kun de sædvanlige floskler som vi har hørt så mange gange før. Nærmest som et hamsterhjul.

At folk har noget interessant på hjerte gør jo ikke at debatreglerne skal tilsidesættes.
Det er ingen hemmelighed hvor Clemens befinder sig politisk så det spillede måske ind.

Det undrer mig ikke at du ikke kan tage blikket fra Pernille Vermunds øverste del af torsoen det er jeg ikke i tvivl om. Der er jo også noget mere 'udstyr' end de små Thaipiger du er vant til. :smile1:
« Senest Redigeret: Marts 06, 2020, 10:23:38 am af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Ved godt hvad slags 'brystparti' du mener. ;)
« Svar #3 Dato: Marts 06, 2020, 11:06:45 am »
At folk har noget interessant på hjerte gør jo ikke at debatreglerne skal tilsidesættes.

Det er vel fair nok, at dem der har noget nyt og originalt at sige, end dem det bestandigt siger de samme floskler, som vi har hørt mange gange før..

Citér
Det er ingen hemmelighed hvor Clemens befinder sig politisk så det spillede måske ind.

Han er nok en populær studievært. Havde han ikke været det, havde DR nok valgt en anden. De skal også tænke på deres seeretal.

Citér
Det undrer mig ikke at du ikke kan tage blikket fra Pernille Vermunds øverste del af torsoen det er jeg ikke i tvivl om. Der er jo også noget mere 'udstyr' end de små Thaipiger du er vant til. :smile1:

Vi vil se patter!

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Marts 06, 2020, 11:27:18 am »

Clement Kjersgaard: Jeg nærer dyb mistillid til alle politiske partier

Det er ihvertfald ikke Socialdemokratiet - så hvem er det?

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE8411650/socialdemokraterne-raser-er-clement-kjersgaard-sprunget-ud-som-politiker/

Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Marts 06, 2020, 11:48:06 am »
Før i tiden 'havde' han socialdemokratiske synspunkter. Du ved: En gang socialdemokrat altid socialdemokrat.

Det må du da kende alt til.  :yes:
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.4%
    • Vis profil
Så har du ikke læst, hvorfor Morten Bødskov angriber Clement
« Svar #6 Dato: Marts 06, 2020, 11:54:20 am »
Før i tiden 'havde' han socialdemokratiske synspunkter. Du ved: En gang socialdemokrat altid socialdemokrat.

Det må du da kende alt til.  :yes:

Prøv at forhold dig til, at Socialdemokratiets ledelse er rasende på Clement - som det fremgår af artiklen i Jyllands Posten  :smile1:

Frihed for Loke såvel som for Thor