Forfatter Emne: Som ventet!  (Læst 2404 gange)

Domprovsten

• Gæst
Som ventet!
« Dato: Februar 14, 2015, 09:02:39 pm »
Så kom terroren til Danmark.
Ventet - ja, men det er alligevel uhyggeligt at se.

Statsministeren var ude foran gerningsstedet (Café Krudttønden), og den korte tale hun holdt var egentlig ikke så ringe. At hun så ikke mener det samme som mig, med at danskerne skal holde sammen får være lige nu.
Det var i hvert fald ikke så slemt, som de twitter-beskeder, der blev gengivet fra forskellige radikale folketingsmedlemmer. Zenia Stampe er rystet. Hm hm. Der kan man se...

Jeg undrer mig lidt over, at politi og efterretningstjeneste så længe holdt fast i det med 'to gerningsmænd' for så for en lille halv time siden at ændre det til én. Men vi må blot følge nyhedsstrømmen - hvis vi da interesserer os for, hvad der foregår.
Det var mærkeligt for mig at komme ind på Din-debat og konstatere, at de indlæg/kommentarer, der var skrevet efter at nyhedskanalerne begyndte at sende nyt om terroren, stort set gik ud på at drille hinanden med indforståede hånebemærkninger...
Havde nok bare forventet mig noget andet.

Rollo

• Gæst
Sv: Som ventet!
« Svar #1 Dato: Februar 14, 2015, 10:18:49 pm »
Indtil videre har medierne ikke sagt noget præcist om gerningsmanden (han beskrives dog som arabisk af udseende). Derfor har jeg ikke så mange kommentarer endnu.

Man kan jo gætte: det mest nærliggende er selvfølgelig, at motivet er religiøst. Hvad ellers?

Gerningsmanden: sikkert hjemmedyrket ukrudt. En person der elsker offerrollen/forbryderrollen så højt, at han griber til våben. Mon det ikke med 99,999999999% sandsynlighed er en "ret"-troende muslim der står bag? Jeg tror såmænd ikke, at han er mere yderliggående i sin religionsopfattelse end så mange andre "ret"-troende, men han har bare sat handling bag sine tanker (og måske ord, hvis han har talt med andre om det).

Vi mangler at få noget at vide om gerningsmanden (eller var der flere?).

Men som du skriver: vi må følge nyhedsstrømmen.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 15, 2015, 04:21:47 am »
Jeg er personligt bange for at det er en fra Syrien. For så betyder det også at PET har sovet i timen.

Iøvrigt bør vi få nogle jura-hajer til at formulere nogle kloge love der sørger for at dem der bare er mistænkt for at kæmpe for IS slet ikke kan komme ind i landet igen.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 15, 2015, 04:59:33 pm »
Iøvrigt bør vi få nogle jura-hajer til at formulere nogle kloge love der sørger for at dem der bare er mistænkt for at kæmpe for IS slet ikke kan komme ind i landet igen.

Nådadadadadada. Du vil sanktionere folk på grundlag af mistanke? Det er uhørt i et retssamfund.

Og hvordan vil du så udpege de mistænkte? Skal det være forbudt at rejse til Syrien? Og hvad med dem der besøger Syrien uden at deltage i IS?

Og hvad med mig der gerne rejser til Ukraine? Skal jeg mistænkes for at have deltaget i terror i Donbass?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 15, 2015, 05:13:17 pm »

Nådadadadadada. Du vil sanktionere folk på grundlag af mistanke? Det er uhørt i et retssamfund.

Og hvordan vil du så udpege de mistænkte? Skal det være forbudt at rejse til Syrien? Og hvad med dem der besøger Syrien uden at deltage i IS?

Og hvad med mig der gerne rejser til Ukraine? Skal jeg mistænkes for at have deltaget i terror i Donbass?

Derfor jeg sagde kloge jura folk. Jeg ved ikke selv hvordan en paragraf kan formuleres så man kun kommer af med folk der er formodet at være ISIS medlemmer. Jeg ved ikke engang om det kan lade sig gøre, men jeg håber det.

Noget med at hvis det inden for en hvis rimelighed kan antages at en person har har været medlem af en terrororganisation, eller har kæmpet mod vestlige korelationsstyrker, så må de ikke komme ind i landet. Faldgruppen ligger naturligvis i formuleringen "hvis rimelighed".

Men de over 100 personer fra Danmark, PET anslår kæmper for ISIS, har jeg intet ønske om kommer ind i landet igen. Jeg er meget åben overfor forslag der skal forhindre dette, men naturligvis ikke på bekostning af retssamfundet.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 15, 2015, 05:34:32 pm »
Men de over 100 personer fra Danmark, PET anslår kæmper for ISIS, ..........................................

Uden at være ekspert i efterretningsarbejde, så stiller jeg mig højst tvivlende overfor PETs påstande, al den stund at de ikke kan have den fjerneste viden om hvem der kæmper for IS i Syrien.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Rollo

• Gæst
« Svar #6 Dato: Februar 15, 2015, 08:46:33 pm »
En trist omgang i går og i dag. Sagen er vel tæt på at være opklaret, bortset fra gerningsmandens nøjagtige motiv. Hans overordnede motiv var religiøst. Det der adskildte ham fra gennemsntilige "ret"-troende muslimer var, at han satte handling bag sine holdninger. Det efterlader mig med en fornemmelse af, at der kommer mere.

En trist omgang. Efter terrorangrebet på Charlie Hebdo var jeg rasende. Sådan har jeg det ikke nu. Jeg ærgrer mig over de islamapologeter der påstår, at det er de få der ødelægger det for de mange. Sagen er, at det formodentlig ikke er få - men mange - muslimer der ønsker os hen hvor peberet gror.

Det er ikke kun den blodige terror, der er et problem. Den åbenlyse terroer er da det mindste problem! Det største problem med muslimer i ikke-muslimske lande er de daglige forsøg på social kontrol, som muslimer forsøger at udøve. Velkendt er naturligvis deres overtroiske opfattelse af hvad man "må" spise. Desuden er der deres middelalderagtige opfattelse af, at man ikke "må" kritisere deres profet/afgud! Det er til at brække sig over.

Denne terrorsag bekræfter, at det multietniske/multikulturelle samfund ikke fungerer og ikke kommer til at fugere, i hvert fald ikke med en muslimsk tilstedeværelse. Jeg ønsker ikke noget kompromis med muslimer.

Anklageren

• Gæst
Hvorfor tror du, hans motiv var religiøst?
« Svar #7 Dato: Februar 15, 2015, 09:18:26 pm »
En trist omgang i går og i dag. Sagen er vel tæt på at være opklaret, bortset fra gerningsmandens nøjagtige motiv. Hans overordnede motiv var religiøst. Det der adskildte ham fra gennemsntilige "ret"-troende muslimer var, at han satte handling bag sine holdninger. Det efterlader mig med en fornemmelse af, at der kommer mere.

En trist omgang. Efter terrorangrebet på Charlie Hebdo var jeg rasende. Sådan har jeg det ikke nu. Jeg ærgrer mig over de islamapologeter der påstår, at det er de få der ødelægger det for de mange. Sagen er, at det formodentlig ikke er få - men mange - muslimer der ønsker os hen hvor peberet gror.

Det er ikke kun den blodige terror, der er et problem. Den åbenlyse terroer er da det mindste problem! Det største problem med muslimer i ikke-muslimske lande er de daglige forsøg på social kontrol, som muslimer forsøger at udøve. Velkendt er naturligvis deres overtroiske opfattelse af hvad man "må" spise. Desuden er der deres middelalderagtige opfattelse af, at man ikke "må" kritisere deres profet/afgud! Det er til at brække sig over.

Denne terrorsag bekræfter, at det multietniske/multikulturelle samfund ikke fungerer og ikke kommer til at fugere, i hvert fald ikke med en muslimsk tilstedeværelse. Jeg ønsker ikke noget kompromis med muslimer.

Banderne er ellers ikke særlig religiøse.

Hvad bygger du det på?

« Senest Redigeret: Februar 15, 2015, 09:24:40 pm af Anklageren »

Rollo

• Gæst
« Svar #8 Dato: Februar 15, 2015, 09:47:09 pm »
"Store A" var som bekendt en tur i Syrien. Husker du nok?

Anklageren

• Gæst
« Svar #9 Dato: Februar 15, 2015, 10:11:39 pm »
"Store A" var som bekendt en tur i Syrien. Husker du nok?

Der er muligt, at han var religiøs, men det er også muligt, at han ikke var religiøs.

Det lød bare, som om du vidste noget om det.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Hvorfor tror du, hans motiv var religiøst?
« Svar #10 Dato: Februar 16, 2015, 07:11:20 am »

Hvad bygger du det på?

Hvorfra ved du at banderne ikke er særlig religiøse, - omgås du dem til daglig ?

- eller er det bare de sædvanlige løse påstande fra din fantasi ?
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Blue velvet

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Hvorfor tror du, hans motiv var religiøst?
« Svar #11 Dato: Februar 16, 2015, 07:35:24 am »

Hvad bygger du det på?

Hvorfra ved du at banderne ikke er særlig religiøse, - omgås du dem til daglig ?

- eller er det bare de sædvanlige løse påstande fra din fantasi ?

Andefar med sin radigale datter, samt hans væbner - tiggerdyret tilbeder ALLAH døgnet rundt.

Klamt!

De to personager får ingen karakter - da de begge ELSKER KULTURBERIGELSER - de har ej benægter, at det gerne må forblive BLODIGT for de vantroende........

:bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad: :bad:

Joakim

• Gæst
« Svar #12 Dato: Februar 16, 2015, 07:39:21 am »
Selvfølgelig spille islam da ind her, ellers havde psykopaten bare skudt et par tilfældige, men han gik målrettet mod stedet hvor der befandt sig en Mohammed tegner, og så hen efter en jøde.

En som den grimme abekats eneste chance for at score damer, er selvfølgelig også kun hvis han kan dø som martyr, sjovt de sinker tror en selvmords handling som den igår skulle gøre dem til martyrer.

De er bindegale, og de udskud laver da heldigvis ikke mere af den slags.