Forfatter Emne: Er du lykkelig ?  (Læst 4639 gange)

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Er du lykkelig ?
« Dato: September 06, 2012, 09:41:30 pm »
Eller hvad opfatter du som Lykke ?

Jeg selv lever rigtig godt og er tilfreds med mit liv - men lykkelig. Nej ikke hele tiden.  Trods der svare jeg ja hvis nogen spørger mig om jeg er lykkelig At sige nej ville jo betyde at jeg var ulykkelig, og det er jeg bestemt ikke.

Men lykke for mig betyder noget ekstra. Noget ud over det sædvalige.  De fleste kender vel til at være forelsket, og bliver det gengældt føler man sig sikkert lykkelig.

Mine lykkeligste stunder har jeg haft sammen med børn. Alle mulige børn. Særligt nogle episuder har brændt sig fast i sindet og jeg vil fortælle lidt om disse her.

I 1991 var min kæreste lige blevet mormor igen og 3-4 måneder senere kom mor og barn på besøg en dag. Drengen var åbenbart det man kalder et kolikbarn, så han græd og græd og mormor og mor skifctedes til at trave rundt i stuen. Men der var intet der hjalp.

Jeg sad i en stol og betragtede dem og det må ha' provokeret min kæreste, for hun  kom hen og lagde drengen i mit skød med bemærkningen: Nu er dert din tur.!

Og drengen tav - Han lagde sig til at sove - og det gjorde han i 2½ time. Da følte jeg mig lykkeligt.

En anden gang skulle min  kæreste og jeg besøge hendes gamle veninde og spise hos hende.
Da vi ankom var veninden lidt nervøs. Hendes søn havde lige været der og afleveret sin datter på 2-3 år. Hun var lidt speciel for hun kunne ikke lide mænd.
Så jeg fik strenge ordrer om at blive fra hende for det kunne gå gruelig galt. Jeg lod som hun ikke eksisterede og der var ingen problemer.  Så skulle vi til bords og veninden forberedte sig på at skulole tage sig af pigebarn et og jeg blev anbragt så pigen ikke kunne se mig, Så langt så godt.

Men  da jeg satte mig til bordet kom pigen hen til mig og ville op og hun blev siddende til vi var færdige med at spise. Om jeg var stolt ja - men mere lykkelig.

Året efter skulle jeg hjælpe min datter med at bygge et drivhus, og den første morgen kom min datters svigerinde med sin lille datter o0g igen fik jeg strenge ordrer på ar holde mig fra hende. Hun var nemlig også bange for mænd. Det var jo intet problem for jeg skulle jo hen for gavlen af huset ude af syne.
Men da moren kom for at hente datteren om eftermiddagen gik pigen sammen  med mig og rakte mig sømmene efterhånden som jeg skulle bruge dem.

Den slags gør mig lykkelig så jeg fornemmer det.!  :party:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Er du lykkelig ?
« Svar #1 Dato: September 06, 2012, 09:52:27 pm »
Nej, det er jeg egentlig ikke.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #2 Dato: September 06, 2012, 10:20:02 pm »
Dejlig beretning Rudolf  :kiss:

Ingen er vel lykkelig hele tiden. Men ligefrem ulykkelig? Nej heller ikke. Lykke er som du siger, noget særligt.

Men generelt er jeg glad og tilfreds.  Plejer at sige, jeg har alt, undtagen penge. Så jeg er rig. Har en dejlig familie, og godt netværk. Hvad mere kan man forlange?

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 06, 2012, 10:54:33 pm »
Min  60 års fødselsdag gav mig også nogle lykkelige øjeblikke.

I) grunden så´det rigtig sort ud det hele. Min kæreste var lige død. Jeg havde måttet gå fra hus og hjem og så blev jeg fyret.

Så den dag kunne jeg ikke rigtig gøre noget ved. Jeg inviterede min 3 børn hver for sig med deres familer. Så kunne jeg lave en nem og billig gryderet og vi fik god tid til at hygge os.

Lørdagen før selve dagen havde jeg inviteretg min datter og svigersøn med deres 2 drenge. Gryden stod og simrede på komfuret og jeg stod ved vinduet og spejdede..

Og der kom bilen - d.v.s. min datter var alene. Var der sket noget.?  Men hun kom  farende ind og sagde: Så kan du godt gå ind og få noget pænt tøj på. Ja jmkol stammede jeg; men jeg har jo mad på komfuret. Det tager jeg mig af. Hun vimsede ud i køkkenet.

Jeg skulole med i bilen og så fik jeg bind for øjnene og så kørte vi.  Jeg prøvede at tælle hvor mange gange vi drejede og til hvilken siden . Men 3 gange ind på en tankstation spolerede overblikket.

Omsider holdt vi og hun  førte mig ind gennem en dør - og en dør til. Hun fjernede bindet fra mine øjne   ----  og der stod hele min familie og venner 45 stk og sang fødselsdagssangen. Da kneb jeg en tåre af bar lykke.

Vi havde en herlig eftermiddag, og noget familie kom langvejs fra og dem inviterede jeg med hjem til en gang gryderet.

Ja tak svarede min moster, på betingelse atg vi kan se fjernsyn i8 aften. Der kommer noget med Christian Kjær og Jannie Spies "Her er dit liv" eller sådan  noget.

Vi fik spist gryderetten og moster så fjernsyn - og vi kiggede med..

Og der så vi de 2 kendte og rige mennesker og deres utal af venner boltre sig på skærmen.

Og så var det jeg tænkte, hvordan kian de nu være sikre på at de er ægte venner og ikke bar e forblændede.

Og så kunne jeg kigge rundt i stuen og tænke på eftermiddagen. Jeg var ikke i tvivl - mine venner var ægte venner. Da var jeg rigtig lykkelig - I den syvende himmel som man siger. :crigon_02: :crigon_02:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: September 07, 2012, 09:38:11 am »
Det er dejlige beretninger Rudolf

Jeg kan ikke sige, jeg er lykkelig. Det tror jeg egentlig aldrig jeg har været. Jeg har været meget tilfreds men lykkelig - nej

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: September 07, 2012, 09:39:10 am »
nej det er jeg ikke.
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: September 07, 2012, 12:31:30 pm »
nej det er jeg ikke.
Trist. Kan man så bare udlede af det, at penge ikke gør lykke ......
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: September 07, 2012, 12:34:22 pm »
Ja, det er jeg faktisk.
Jeg har en guddommelig sød husbond.
En vidunderlig kat.
Et pragtfuldt hjem.
Et helbred der ikke halter sådan for for alvor.
Så til trods for fyring og mangel på et reelt arbejde er jeg faktisk ret lykkelig.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Campanule

• Gæst
« Svar #8 Dato: September 07, 2012, 01:53:21 pm »
Det er altså supergodt at læse, at du er det!

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: September 07, 2012, 02:52:19 pm »
nej det er jeg ikke.

ja der ramte du plet
ser du jeg kan ikke stole på nogen
hverken veninder eller venner
uf og jeg har kvalme næsten hele tiden
men det bliver ordnet på tirsdag.
og skulle forbydes.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: September 07, 2012, 04:35:18 pm »
nej det er jeg ikke.

ja der ramte du plet
Øhhh den der kvalme.... var der noget med en graviditet? I så fald er det jo helt normalt. "og det går over af sig selv".... en ringe trøst, men fakta!

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: September 09, 2012, 09:56:02 pm »
nej det er jeg ikke.

ja der ramte du plet
Øhhh den der kvalme.... var der noget med en graviditet? I så fald er det jo helt normalt. "og det går over af sig selv".... en ringe trøst, men fakta!

det er jeg så ikke mere kom på hospitalet igår,man kan sige naturen går sin gang,det kan være meget godt
for var så meget i tvivl om hvad jeg skulle.
og skulle forbydes.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: September 10, 2012, 09:43:22 am »
Det er jeg ked af Hanne. Men måske du har ret. Det er et kæmpe ansvar at sætte børn i verden, og man aner ikke hvad det er før man har dem. Og alle andres lykke, eller ulykke, kan man ikke bruge til noget som helst.

Campanule

• Gæst
« Svar #13 Dato: September 10, 2012, 12:23:14 pm »
Det var synd, Hanne. Sender dig nogle gode tanker ;-)

Offline per1555

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: November 08, 2012, 03:51:33 pm »
Ja, det er jeg.
Til som hade en dårlig dag: http://www.buzzfeed.com/daves4/steps-to-instantly-make-your-day-better...
Det fungerer ;)
« Senest Redigeret: November 13, 2012, 02:54:14 pm af per1555 »