Forfatter Emne: Skakmat i Tyskland  (Læst 211 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Skakmat i Tyskland
« Dato: Februar 10, 2020, 11:46:22 am »
Partiet "Die Linke" i tyskland er arvtager efter DDRs SED. Partiet står stærkt rundt omkring i delstaterne, med CDU vil ikke have noget med dem at gøre og kalder dem "Mauermörder"-partiet. Men det gør det vanskeligt at danne koalitioner og regeringer. Nu er AfD kommet på banen og dem er der heller ikke nogen der vil have noget med at gøre, på grund af Tysklands traume med fortiden. Men endnu en vanskelighed ved at danne koalitioner og regeringer. De Grønne og FDP tåler i forvejen ikke synet af hinanden.

Det har de bøvlet længe med i Thuringen, hvor både "Die Linke" og Afd kom til at stå stærkt. Nu har de endelig bøvlet en regering på plads med en populær kandidat fra "Die Linke" som ministerpræsident. Det er ikke noget for CDU, så i sidste øjeblik stiller de selv med en kandidat, sammen med FDP og med støtte fra AfD. GOSH! En storm i tysk politik. Støtten fra AfD bliver fordømt fra alle sider, så allerede efter en dag måtte ministerpræsidenten træde tilbage. Nu skal der være nyt valg.

Men CDUs stejle holdning har ikke gjort partiet populært i befolkningen. Nu er der lederkrise i partiet da formandsposten og kanslerposten er blevet adskilt. Nu er formanden Kramp-Karrenbauer også trådt tilbage, så der bliver ny lederkrise. Det bliver festligt for Tyskland hidtidige næsten enehersker parti at gå ind i valgkampen til forbundsdagsvalget, som en rygende ruinhob.

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    18%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Sv: Skakmat i Tyskland
« Svar #1 Dato: Februar 10, 2020, 11:49:23 am »
Jeg tror at AfD kommer til at STORME FREM i det lokalvalg.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 10, 2020, 12:06:36 pm »
Jeg tror at AfD kommer til at STORME FREM i det lokalvalg.

Det er ikke et lokalvalg, men et Landdagsvalg. Men dem der imod nyvalg, gør gældende at både AfD og Die Linke vil gå frem og gøre situationen endnu mere kaotisk. Og AfDs mål er at skabe kaos for at nå deres mål. De interesserer sig ikke synderligt for landspolitik. Kun for forbundspolitik.

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 10, 2020, 02:40:38 pm »
Problemerne i Thüringen er beskrevet på https://www.bbc.com/news/world-europe-51399445

Ingen af de andre partier vil have noget med AfD at gøre.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 10, 2020, 10:28:55 pm »
Ingen af de andre partier vil have noget med AfD at gøre.

Det var jo også det jeg skrev. Da ingen vil have med dem at gøre, så har de gjort den parlamentariske situation svær. De sidste regeringsforhandlinger i Forbundsdagen tog lang tid og var meget skrøbelige og koalitionen vakler hele tiden.

Som i Sverige, hvor den totale afvisning af Sverigesdemokraterne har gjort den parlamentariske situation svær.

Ikke som i Danmark, hvor det er noget nemmere fordi DF er blevet accepteret på lige fod.

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    18%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 11, 2020, 10:15:35 am »
Hvad er datoen på at valget slutter? Jeg glæder mig til at se hvor meget AfD har STORMET frem.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Februar 12, 2020, 11:59:21 am »
Hvad er datoen på at valget slutter? Jeg glæder mig til at se hvor meget AfD har STORMET frem.
Der er ikke besluttet om der skal være nyvalg. Og jeg ved ikke om en sådan beslutning skal tages af Landdagen i Thüringen eller af Forbundsdagen.

Og ja. Det forventes at både Die Linke og AfD vil gå frem ved et sådant valg. Og CDU vil ligge som en rygende ruinhob. Og så er de endnu mere skakmat i forhold til at få dannet en handlingsdygtig regering.

Jeg har siddet og fulgt nogle debatter og kommentarer i går. Og tænker: godt vi ikke har den mentalitet heri landet, f eks med at udlukke Dansk Folkeparti.

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    18%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 12, 2020, 07:52:24 pm »
Hvad er sandsynligheden at de gør det samme som i Sverige med at i stedet for at de udskriver nyvalg, så går alle partierne sammen bortset fra AfD og Linke? Der er ikke den vilde forskel på de forskellige partier og så får de magten i lidt længere tid uden AfD. Men det betyder så at AfD vil STORME endnu mere frem når der så kommer valg igen, da der vil være mange der er utilfreds med den regering.

Hvis jeg har forstået det rigtigt så har de tre muligheder. Samarbejde med AfD, flertalsregering med alle partierne bortset fra Linke og AfD eller udskrive nyvalg. Hvad er der størst chance for?
« Senest Redigeret: Februar 12, 2020, 07:54:30 pm af Licensnægteren »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
AfD stormer ingen steder.
« Svar #8 Dato: Februar 12, 2020, 09:08:47 pm »
AfD vil STORME endnu mere frem når der så kommer valg igen, da der vil være mange der er utilfreds med den regering.

Her er et gennemsnit af lige præcis 573 meningsmålinger - og det er satme mange meningsmålinger - så det nytter ikke noget, at du plukker kirsebær  :smile1:

AfD er højst gået to procentpoint frem siden valget til des Deutschen Bundestag i 2017 - og er gået tilbage det sidste år

https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_next_German_federal_election

« Senest Redigeret: Februar 12, 2020, 09:10:46 pm af Anklageren »
Frihed for Loke såvel som for Thor

Online Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    18%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Februar 12, 2020, 09:33:10 pm »
Men i Thuringen kommer AfD til at STORME frem. Selv Carlo indrømmer at AfD og Linke kommer til at få stor fremgang ved et nyvalg.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Februar 12, 2020, 09:39:06 pm »
Men i Thuringen kommer AfD til at STORME frem. Selv Carlo indrømmer at AfD og Linke kommer til at få stor fremgang ved et nyvalg.

Det skal jeg ikke kunne sige.

Frihed for Loke såvel som for Thor