Forfatter Emne: Målrettede drab via drone er blevet normaliserede  (Læst 1369 gange)

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Vil du nu oversvømme os med flygtninge igen?
« Svar #15 Dato: Januar 24, 2020, 04:19:53 pm »

Det er da for mig at læse, at du - egentligt - mere forsvarer terror-lederne end forsvarer bekæmpelsen af dem - var det ikke Saddam, som anmodede sin fætter "Kemiske Ali" til at udrydde en kurdisk landsby? - Men, at det så ville afstedkomme en flygtningestrøm af syrer efter Saddams henrettelse, kan egentligt godt undre mig - Vi så jo ingen kurdiske flygtninge strømme efter dette gasangreb - har du set nogle?  :shablon_04: :Laie_5: 

Jeg ved ikke om du misforstår det bevidst, men jeg har ikke ondt af nogen krigsherrer, der bliver dræbt af droner.

Jeg fungerer på et helt andet plan, hvor jeg forsøger at bedømme logisk, om man opnår noget fornuftigt, når man deltager i krigshandlinger

Jeg har været tilhænger af dansk deltagelse i angrebet på Islamisk Stat - men jeg er ikke besat af et blindt had - og jeg mener ikke angrebet på Irak i 2003 medførte noget fornuftigt.

Nej, jeg mener ikke at have misforstået noget bevidst - Det der slog mig, var at du nævnte flygtningestrømmen fra (bl.a. Syrien og Irak), men jeg har noteret, at der ikke kom nogle store strømme fra Kurderne, (hvis der kom nogle overhovedet) selvom dette folk lige havde været udsat for voldsomme begivenheder. Derfor min anklage mod dig, om at du ligesom forsvarer diktatorer i den arabiske verden. Men, når dette så er sagt, så er jeg i tvivl om Irak er / var en fejl. Måske skulle man have fjernet al iransk indflydelse først - se bare hvad der sker nu. :diablo (2): :diablo: :devil:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Nu hvor irakerne er blevet lykkelige over det dejlige demokrati de fik
« Svar #16 Dato: Januar 24, 2020, 04:33:57 pm »
Nej, jeg mener ikke at have misforstået noget bevidst - Det der slog mig, var at du nævnte flygtningestrømmen fra (bl.a. Syrien og Irak), men jeg har noteret, at der ikke kom nogle store strømme fra Kurderne, (hvis der kom nogle overhovedet) selvom dette folk lige havde været udsat for voldsomme begivenheder. Derfor min anklage mod dig, om at du ligesom forsvarer diktatorer i den arabiske verden. Men, når dette så er sagt, så er jeg i tvivl om Irak er / var en fejl. Måske skulle man have fjernet al iransk indflydelse først - se bare hvad der sker nu. :diablo (2): :diablo: :devil:

Millioner af kurdere er flygtet, så det skyldes simpel uvidenhed.

Jeg noterer mig, at du går ind for krig af følelsesmæssige årsager - mens jeg kun vil fjerne diktatorer, hvis man får noget fornuftigt ud af at væde ørkenen med dansk blod.

I grænseområdet mellem Irak og Syrien overtog al Queeda og Islamisk Stat magten, fordi der opstod et magttomrum - og det gjorde hele regionen ustabil og medførte at krigen bredte sig til Syrien.

Jeg går ind for generaler med mere hjerne, der er i stand til vinde freden - så man ikke spilder de mange liv uden at få noget fornuftigt ud af krigsindsatsen.

Hvis jeg skulle komme med an anklage imod dig, så ville det være at du er skrækkelig naiv, fordi du tror den amerikanske regering vil ofte ekstremt mange penge på at afsætte en diktator - fordi de synes det er synd for irakerne.

De vil ikke engang bruge penge på sygeforsikring til fattige amerikanere.

« Senest Redigeret: Januar 24, 2020, 09:14:09 pm af Anklageren »
Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.6%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Målrettede drab via drone er blevet normaliserede
« Svar #17 Dato: Januar 25, 2020, 10:35:36 pm »
Udviklinen i Irak siden invasionen understøtter det jeg siger om at de kræfter der virker i samfundene, virker nedefra og op.

Den liberalistiske tankegang bag invasionen var, at man skulle bare gå ind og fjerne den undertrykkende diktator. Så ville irakerne være glade og Irak ville blive demokratisk. Altså man troede at kræfterne i Irak virkede ovenfra og ned. Fejlslutning, for der er ikke den mindste ansats til demokrati i Irak.

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Januar 26, 2020, 11:06:32 am »
Udviklinen i Irak siden invasionen understøtter det jeg siger om at de kræfter der virker i samfundene, virker nedefra og op.

Den liberalistiske tankegang bag invasionen var, at man skulle bare gå ind og fjerne den undertrykkende diktator. Så ville irakerne være glade og Irak ville blive demokratisk. Altså man troede at kræfterne i Irak virkede ovenfra og ned. Fejlslutning, for der er ikke den mindste ansats til demokrati i Irak.
Du forveksler krigspropagandaen med den virkelige årsag til invasionen af Irak. Målet var aldrig at indføre demokrati. Men, at der ikke var demokrati, blev naturligvis benyttet i propagandaen for invasionen.

Den virkelige årsag til invasionen var i stedet at få fjernet Saddam Hussein og dermed svække Irak, der efter USA’s og Israel’s mening var blevet alt for stærk i regionen. Dette lykkedes, selvom det medførte kaos i Irak.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Januar 26, 2020, 12:27:08 pm »

Den virkelige årsag til invasionen var i stedet at få fjernet Saddam Hussein og dermed svække Irak, der efter USA’s og Israel’s mening var blevet alt for stærk i regionen. Dette lykkedes, selvom det medførte kaos i Irak.

Det ved du da ikke noget om.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Januar 26, 2020, 01:03:53 pm »
Fejlslutning, for der er ikke den mindste ansats til demokrati i Irak.

Det ved du heller ikke noget om.

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Januar 26, 2020, 02:00:49 pm »

Bare fordi man selv ikke var med til at tage beslutningerne, behøver man jo ikke at være totalt dum og naiv, så man sluger selv de allerværste og allergroveste løgne og “forbedringer” af sandheden fuldstændig råt. :smile1:

Vi ved jo udmærket godt, at vi også selv ville have pyntet lidt på tingene, hvis vi selv havde været dem, der havde taget sådanne beslutninger. Så det er da totalt dumt bare at tro, at de virkelige beslutningstagere ikke gør det samme. De er ikke guder, men mennesker ligesom os selv!

Jeg kan anbefale dig at se Netflix serien om Vietnamkrigen. For i den serie kommer der en masse fakta frem om, hvordan USA’s præsidenter virkelig tænkte. Dette skyldes interne dokumenter, der nu er blevet offentliggjort og, som viser, at USA’s daværende præsidenter, vicepræsidenter og højtstående embedsmænd sagde det stik modsatte i interne diskussioner i forhold til deres officielle udtalelser til offentligheden! Så skal vi virkelig være lige så dumme og naive og bare tro på alt, ligesom befolkningen gjorde dengang lige, indtil korthuset brasede sammen?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Årsager til invasionen af Irak
« Svar #22 Dato: Januar 26, 2020, 03:21:57 pm »
Forskellige mennesker havde forskellige motiver til invasionen

Mange af soldaterne drog til Irak, fordi de ville fjerne diktatoren og fordi de ville fjerne masseødelæggelsesvåben (som ikke var der).

Det var et resultat af propagandaen - for de vestlige lande fører realpolitik, og bruger ikke deres BNP på at redde Afrika og Mellemøsten fra deres diktatorer.

Saudi Arabien er også et diktatur, der er lige så brutalt som Saddam Husseins Irak - og sidste år sendte Trump 3.000 soldater med højteknologisk udstyr til Saudi Arabien for at forsvare diktatorens styre der.

Man er altså meget - meget - naiv, hvis man tror på, at amerikanerne sendte en hær til Irak for at befri dem fra en diktator.

George W. Bushs har i mange år haft tætte bånd til olieindustrien i Texas, og vicepræsident Dick Cheney kom direkte til vicepræsidentposten fra en stilling som topchef i Haliburton (multinational oliegigant).

Haliburton sørgede bogstavelig talt for at Bush kampagnen fik en flyvende start, da Haliburton gratis stillede et jetfly til rådighed for deres valgkamp.

Det betyder ikke, at alle besatte Irak på grund af olien. Det betyder bare, at olien var George W. Bushs og Dick Cheneys motiv til at besætte Irak.

« Senest Redigeret: Januar 26, 2020, 03:37:00 pm af Anklageren »
Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Januar 26, 2020, 03:35:16 pm »

Bare fordi man selv ikke var med til at tage beslutningerne, behøver man jo ikke at være totalt dum og naiv, så man sluger selv de allerværste og allergroveste løgne og “forbedringer” af sandheden fuldstændig råt. :smile1:

Vi ved jo udmærket godt, at vi også selv ville have pyntet lidt på tingene, hvis vi selv havde været dem, der havde taget sådanne beslutninger. Så det er da totalt dumt bare at tro, at de virkelige beslutningstagere ikke gør det samme. De er ikke guder, men mennesker ligesom os selv!

Jeg kan anbefale dig at se Netflix serien om Vietnamkrigen. For i den serie kommer der en masse fakta frem om, hvordan USA’s præsidenter virkelig tænkte. Dette skyldes interne dokumenter, der nu er blevet offentliggjort og, som viser, at USA’s daværende præsidenter, vicepræsidenter og højtstående embedsmænd sagde det stik modsatte i interne diskussioner i forhold til deres officielle udtalelser til offentligheden! Så skal vi virkelig være lige så dumme og naive og bare tro på alt, ligesom befolkningen gjorde dengang lige, indtil korthuset brasede sammen?

Hvad har en netflix-serie om Vietnamkrigen at gøre med din påstand om, at USA og Israel ville fjerne Saddam, fordi han var blevet for stærk i regionen? Du ved intet om den virkelige årsag til invasionen, så lad være med at komme med gætterier. Medmindre du naturligvis har Top Secret og inside viden, som vi andre ikke har.

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Januar 26, 2020, 03:49:59 pm »
Hvad har en netflix-serie om Vietnamkrigen at gøre med din påstand om, at USA og Israel ville fjerne Saddam, fordi han var blevet for stærk i regionen? Du ved intet om den virkelige årsag til invasionen, så lad være med at komme med gætterier. Medmindre du naturligvis har Top Secret og inside viden, som vi andre ikke har.
Er du virkelig så dum, som du lyder her?? Eller tror du virkelig, at en dokumentar har snydt med fakta bare, fordi den ligger på Netflix og, at de amerikanske præsidenter bare er idealistiske guder??

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Januar 26, 2020, 03:52:38 pm »
Vedrørende droneangrebene, så er den virkelige fare jo nok, at droner er billige og stadig bare bliver billigere. Samt, at der ikke rigtigt findes noget forsvar mod droneangreb. Det er derfor nok kun et spørgsmål om tid, før de ramte stater svarer igen og også begynder at dræbe lederne i både USA og Europa.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Januar 26, 2020, 07:01:30 pm »
Er du virkelig så dum, som du lyder her??

Ligegyldigt personangreb.

Eller tror du virkelig, at en dokumentar har snydt med fakta bare, fordi den ligger på Netflix og, at de amerikanske præsidenter bare er idealistiske guder??

Du ved ikke, hvorfor USA valgte at invadere Irak, for du skrev "Den virkelige årsag til invasionen [...]". Det ved du ikke noget om, for der er ingen, der kan sige, hvad den virkelige årsag var. Du kommer bare med dine gætterier.

Online Forsvareren

• Hyper medlem
  • Activity:
    42.6%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Januar 26, 2020, 07:15:36 pm »
Du ved ikke, hvorfor USA valgte at invadere Irak, for du skrev "Den virkelige årsag til invasionen [...]". Det ved du ikke noget om, for der er ingen, der kan sige, hvad den virkelige årsag var. Du kommer bare med dine gætterier.
Men du ved det jo med sikkerhed, fordi den daværende præsident sagde, at det var for at beskytte Iraks befolkning og indføre demokrati. :big_grin:

Hvor stor en del af befolkningen var det så, at man slog ihjel eller fordrev bare for at hjælpe den? :big_grin:
« Senest Redigeret: Januar 26, 2020, 07:17:35 pm af Forsvareren »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Januar 26, 2020, 07:45:57 pm »
Men du ved det jo med sikkerhed,

Du ved ikke noget om, hvad den virkelige begundelse var for at gå ind i Irak. Derfor er det usagligt, at du kommer med påstande om, at du ved, hvad den virkelige årsag var, for du kommer bare med gætterier.
Jeg ved ikke, hvad den virkelige årsag var. Derfor kommer jeg ikke med vilde gætterier.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57.6%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Januar 26, 2020, 08:35:04 pm »
Fejlslutning, for der er ikke den mindste ansats til demokrati i Irak.

Det ved du heller ikke noget om.

Jo, der er ansats til demokrati i Irak. Under det kurdiske selvstyre var der demokrati i området. Desuden opfatter jeg ungedemonstrationerne som demokratiske. Men de bliver knoklet ned af shia-militser, som har fat i den lange ende.