Forfatter Emne: Kan man gøre noget for at undgå, at indvandrerdebatten bliver så kedelig?  (Læst 350 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Her er den en lille håndfuld, som skriver om indvandring - og de har forskellige navne - for ellers var det svært at kende forskel på dem ud fra det, de skriver.

Kan man ikke variere emnet lidt, så det ikke bliver det samme år efter år?

Det er da et emne, der optager mange - så det må kunne lade sig gøre, at debattere indvandring på en mere interessant måde.
« Senest Redigeret: Januar 17, 2020, 04:30:47 pm af Anklageren »
Frihed for Loke såvel som for Thor

Offline Landbrugeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    1.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Hvad med Danmark?
    • Vis profil
Her er den en lille håndfuld, som skriver om indvandring - og de har forskellige navne - for ellers var det svært at kende forskel på dem ud fra det, de skriver.

Kan man ikke variere emnet lidt, så det ikke bliver det samme år efter år?

Det er da et emne, der optager mange - så det må kunne lade sig gøre, at debattere indvandring på en mere interessant måde.

Tror det er en gåde for mange, at du opretter alle de tråde om, at debatten om indvandring (og islam) keder dig - du kan nemlig kun tale for dig selv.
Very well, de emner keder dig. Og så?

Har nogen villet forhindre dig i at oprette alle de tråde, du har lyst til, så har jeg ikke set det. Og hvis nogen har skrevet, at det må du ikke, så vil jeg gerne støtte dig ved at bede dem om at passe deres egen kartoffelhøst. Du skal ikke finde dig i det, simpelthen. Tænk hvor meget mere spændende dit debatliv ville blive frem for at sidde og kede sig over andres skriverier om muslimer.
Gør det dog! Hvorfor ikke noget om grønlandske forhold? Dem kender vi andre jo ikke så godt.

Øøh, jeg tænkte på: Det skulle da vel ikke forholde sig sådan, at du har lidt ejerfornemmelser i forhold til Din-debat? Nå nej, det var bare en flyvsk tanke, der lige kom til mig.   :wink:
"Føst næ der æ nøe pofahr/komme jyden ud å dar/Men han goer ett ind igjen/fa' de uhn han hår gjent hen." St.St. Blicher 1846.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Den gåde kan jeg nemt løse
« Svar #2 Dato: Januar 17, 2020, 10:31:44 pm »

Tror det er en gåde for mange, at du opretter alle de tråde om, at debatten om indvandring (og islam) keder dig - du kan nemlig kun tale for dig selv.
Very well, de emner keder dig. Og så?

Indvandrerne interesserer mig ikke ret meget - mest fordi jeg ikke kender nogen - og islam interesserer mig meget lidt.

- men det interesserer mine landsmænd - og selvfølgelig betyder dem, jeg kender, noget for mig.

Nu er min far død, men han blev tit ophidset, fordi han så nogen muslimer, når han var i Odense - og det kunne ophidse ham længe  :smile1:

Når det er sådan fat med mine landsmænd, så kan jeg da ikke være ligeglad. Jeg har aldrig forstået, hvorfor min far blev ophidset, for - så vidt jeg ved - har han aldrig haft nogen problemer med muslimer.

Her på debatten er der også nogen, der bliver truet med, at de engang i fremtiden risikerer dødsstraf, fordi de er landsforrædere - så ophidselsen er et politisk problem.

Det er jo ikke velovervejede tanker, der præger den debat mest  :smile1:

« Senest Redigeret: Januar 17, 2020, 10:33:15 pm af Anklageren »
Frihed for Loke såvel som for Thor