Forfatter Emne: Mindehøjtidelighed for terrorister på Rådhuspladsen i dag  (Læst 665 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Måske får Paludan en medalje af Mohammed bin Salman
« Svar #30 Dato: Januar 13, 2020, 03:22:49 pm »
Anklageren:
Citér
Det er meget sært - at du tror - at du kan se flere af de kun 80-100 fremmødte på Rådhuspladsen i København fra Ålborg - end jeg kan fra Grønland

Jeg har lagt mærke til en ting, som sker så ofte, at det ikke kan være tilfældigt:
Det er hver gang 'Anklager Klog' er 'skakmat' i debatforstand, at han begynder at spille klovn med dumme bemærkninger. Således også her.

Det ufrivilligt morsomme for ham er, at han
1) Ikke ved, at Aalborg allerede sidst i 1980'erne trak bl.a. DSB i retten, for at stave byens gamle navn med et fjollet bolle-å. De kom til at ændre såvel skilte som togplan.  :yes: Også byens universitet fastholder stædigt ikke at ville hedde noget med et å. (Hvordan skulle udlændinge også kunne finde det på nettet?)

2) tror enten, at jeg bor i Aalborg, eller også tror han det stadig er som i hans og min barndom, da man kunne se fjernsynsantennerne komme op på tagene ("nå, har DE råd til det?"  :big_grin:). De første antenner blev synlige i slutningen af 50'erne, her hvor vi bor, men Onkel Klog tror ikke, der er sket noget siden. Han tror vi tager til Aalborg og mænger os på hos noget familie eller bekendte for at komme til at se fjernsyn ....  :JC-hysterical:

Og her er vi nok inde på det, Kloge-Aage fra Grønland "ikke forstod", nemlig at han ingen føling har haft med, hvad der foregår i Danmark i de sidste mere end to årtier. I hvert fald ikke som os, der bor her. Det skøre er, at jeg heller ikke har set nogen bebrejde ham det. Det er kun så menneskeligt, når man har forladt et land for mange herrens år siden. Netlæsning kan ikke erstatte at BO i et land.
Danmark muhammedanerfrit!

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    56%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Måske får Paludan en medalje af Mohammed bin Salman
« Svar #31 Dato: Januar 13, 2020, 03:31:50 pm »
Netlæsning kan ikke erstatte at BO i et land.

Vil det sige, at du stopper med at linke til DKA, Document og andre ligegyldige blogs?

TAK!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    96.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Den 10. Maj 2018 skiftede Aalborg Kommune dobbel-A'et ud med et bolle-å i sin egen stavemåde af byens navn.

Det er dog stadig korrekt for alle andre at bruge dobbelt-a hvis de hellere vil det. Det fremgår af § 3.2 i retskrivningsreglerne.

Kommunen kan indføre bolle-å’et med henvisning til et cirkulære fra 1984, der tillader lokale beboere at afvige fra den almindelige retskrivning ved at bruge bolle-å i stedet for dobbelt-a men det forpligter ikke andre.

I Retskrivningsordbogen skrives opslagsordene i sådanne tilfælde med bolle-å, mens formen med dobbelt-a anføres i parentes: Ålborg (el. Aalborg, jf. § 3.2).

https://dsn.dk/retskrivning/retskrivningsregler/a7-1-6/a7-3
Lighed for Loke såvel som for Thor