Forfatter Emne: Er det dyrplageri?  (Læst 261 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
Er det dyrplageri?
« Dato: December 24, 2019, 11:05:14 am »
I forrige uge blev Island ramt af en voldsom snestorm, og mindst 80 islandske heste er døde af udmattelse, fordi ingen kunne komme ud til dem med mad og vand i 2-3 dage.

Det er selvfølgelig ikke normalt, for så havde de ikke haft heste, men det kan jo ske, og alligevel går hestene ude året rundt. Islandske heste er ellers nogen robuste dyr.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/voldsom-snestorm-har-kostet-80-islandske-heste-livet

Gode debattører behøver ikke prale eller jorde modparten

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Er det dyrplageri?
« Svar #1 Dato: December 24, 2019, 11:18:10 am »
Godt at den slags snart er slut som følge af den globale opvarmning.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det tvivler jeg meget stærkt på
« Svar #2 Dato: December 24, 2019, 11:56:33 am »
Godt at den slags snart er slut som følge af den globale opvarmning.

Her hvor jeg bor, smelter sneen ikke væk i perioden fra november til maj, og næsten hver vinter er der en periode med temperaturer under minus 30 grader - og det er kun fordi jeg bor helt ude ved kysten. Inde i landet er det endnu koldere. Den fjord hvor jeg plejer at gå på rensdyrjagt bliver først isfri omkring Sankt Hans, og i maj kører vi på den med snescooter og hundeslæde.

Alligevel er der tydeligere tegn på den globale opvarmning her, end de fleste andre steder på planeten - men man skal altså ikke tro, at arktis kommer til at minde om Afrika  :smile1:

Der vil komme skov, men det er der jo også i Sibirien.

Gode debattører behøver ikke prale eller jorde modparten

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Er det dyrplageri?
« Svar #3 Dato: December 24, 2019, 01:24:38 pm »
Vejrudsigten for Grønland: "I dag er det koldt. I morgen er det koldt. I overmorgen bliver det rigtigt dejligt kold."
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"