Forfatter Emne: Verdens udvikling  (Læst 270 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
    • Vis profil
- og så tror du, det varer evigt
« Svar #15 Dato: December 04, 2019, 03:32:01 pm »
Man har i flere årtier ventet på, at Kinas økomiske vækst også skulle stoppe igen. Men det er stadig Indien og Kina, der kæmper om at have den hurtigst voksende økonomi i verden, som du kan se på https://www.berlingske.dk/business/indien-generobrer-titel-som-verdens-hurtigst-voksende-oekonomi

Kinas vækst kom fordi der var nogen markedsreformer, så vestlige selskaber flyttede produktionen til Kina.

I 2005 skrev man meget om de danske jobs, der flyttede til Kina, og havde gjort det længe.

https://politiken.dk/oekonomi/art4968087/Massiv-udflytning-af-danske-job-til-Kina

- men det gør de vestlige virksomheder ikke mere - så det er ikke et godt argument for, at Kinas vækst vil vare evigt.

Tilhænger af det etablerede demokrati og Grundloven

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    77.6%
    • Vis profil
Sv: Verdens udvikling
« Svar #16 Dato: December 04, 2019, 06:18:21 pm »
Nu handler alting jo ikke bare om Danmark og Lars Larsen, der de sidste mange år hvert år oprettede 10 nye JYSK butikker i Kina. Men Kina har stadig verdens næsthurtigst voksende økonomi med en årlig vækst på omkring 8%. Se desuden https://www.cnbc.com/2019/10/29/chinas-moves-to-boost-foreign-business-also-helps-chinese-companies.html der indeholder ret så ny information.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: December 04, 2019, 06:54:03 pm »
Nu handler alting jo ikke bare om Danmark og Lars Larsen, der de sidste mange år hvert år oprettede 10 nye JYSK butikker i Kina. Men Kina har stadig verdens næsthurtigst voksende økonomi med en årlig vækst på omkring 8%. Se desuden https://www.cnbc.com/2019/10/29/chinas-moves-to-boost-foreign-business-also-helps-chinese-companies.html der indeholder ret så ny information.

Hvem kan være så dum, at han tror de vestlige selskaber, der flyttede produktionen til Kina, kun var Lars Larsen?

Det er uintelligent at tro, at Kinas høje vækst vil vare evigt.

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    77.6%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: December 04, 2019, 09:22:29 pm »
Hvem kan være så dum, at han tror de vestlige selskaber, der flyttede produktionen til Kina, kun var Lars Larsen?
Du fremhævede Danmarks handel med Kina som om, at den betød noget særligt. :smile1:

Citér
Enig. Den vil sikkert kun vare nogle få årtier endnu. Hvad der sker derefter, aner vi endnu intet om.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Ha ha ha ha
« Svar #19 Dato: December 04, 2019, 10:10:07 pm »
Du fremhævede Danmarks handel med Kina som om, at den betød noget særligt. :smile1:

Citér
Enig. Den vil sikkert kun vare nogle få årtier endnu. Hvad der sker derefter, aner vi endnu intet om.

Har du fået en diagnose som profet?  :smile1:

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    77.6%
    • Vis profil
Sv: Ha ha ha ha
« Svar #20 Dato: December 04, 2019, 10:56:36 pm »

Citér

Jeg forfalder bare ikke til ønsketænkning, ligesom du jo gør. :smile1:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: December 04, 2019, 11:03:55 pm »

Citér

Jeg forfalder bare ikke til ønsketænkning, ligesom du jo gør. :smile1:

- men du bilder dig ind, at du er profet.

Det er altså ikke et godt argument  :smile1:

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    77.6%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: December 04, 2019, 11:10:43 pm »
- men du bilder dig ind, at du er profet.

Det er altså ikke et godt argument  :smile1:
Du spår, at Kinas fremgang nok snart vil stoppe, fordi du ikke kan lide Kina. Og du spår, at folk vil blive ved med at stemme socialdemokratisk, fordi du selv er socialdemokrat. Dette er intet andet end ønsketænkning fra din side! :smile1:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: December 05, 2019, 01:42:02 am »
Du spår, at Kinas fremgang nok snart vil stoppe, fordi du ikke kan lide Kina. Og du spår, at folk vil blive ved med at stemme socialdemokratisk, fordi du selv er socialdemokrat. Dette er intet andet end ønsketænkning fra din side! :smile1:

Jeg ved ikke. hvornår Kinas fremgang vil stoppe, og jeg ved heller ikke, om Socialdemokratiet vil gå frem eller tilbage.

Jeg er jo ikke dum  :smile1:

Det er meget lang tid siden, jeg er holdt op med at tænke på den måde.

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    77.6%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: December 05, 2019, 08:44:32 am »

Jeg ved ikke. hvornår Kinas fremgang vil stoppe, og jeg ved heller ikke, om Socialdemokratiet vil gå frem eller tilbage.

Jeg er jo ikke dum  :smile1:

Det er meget lang tid siden, jeg er holdt op med at tænke på den måde.
Jeg har nu set dig reagere på den måde flere gange. :smile1:

Jeg ved heller ikke, hvornår Kinas fremgang vil stoppe, og det er ikke, fordi jeg ønsker den. Jeg hopper bare ikke på den med, at ”fordi vi er vante til, at det er vestmagterne, der dominerer verden, og fordi vi ønsker, at dette skal fortsætte, så vil det jo nok også gå sådan!”

For man narrer bare sig selv, når man tænker på den måde. Jeg er videnskabeligt indstillet, og derfor ønsker jeg at komme så tæt til sandheden som muligt, og alt peger desværre i retning af, at vestmagternes verdensdominans nærmer sig enden.

Dette bør vi så ikke lade os skræmme af. For det hjælper jo ikke noget. Men vi bør indstille os på og forberede os på, at der formentlig er en ny verdensorden på vej. Samt at den nok kommer gradvist i løbet af de næste årtier.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: December 05, 2019, 09:45:11 am »

Jeg ved heller ikke, hvornår Kinas fremgang vil stoppe, og det er ikke, fordi jeg ønsker den. Jeg hopper bare ikke på den med, at ”fordi vi er vante til, at det er vestmagterne, der dominerer verden, og fordi vi ønsker, at dette skal fortsætte, så vil det jo nok også gå sådan!”

For man narrer bare sig selv, når man tænker på den måde. Jeg er videnskabeligt indstillet, og derfor ønsker jeg at komme så tæt til sandheden som muligt, og alt peger desværre i retning af, at vestmagternes verdensdominans nærmer sig enden.

Dette bør vi så ikke lade os skræmme af. For det hjælper jo ikke noget. Men vi bør indstille os på og forberede os på, at der formentlig er en ny verdensorden på vej. Samt at den nok kommer gradvist i løbet af de næste årtier.

Det er ikke videnskabligt at komme med gætterier. Det er det modsatte. Du kunne også prøve at opstille, hvad der taler for og imd din påstand, og her har du kun Kinas voksende økonomi.
Du gætter bare.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Tomme tønder buldrer mest
« Svar #26 Dato: December 05, 2019, 04:57:03 pm »

Bevis det!

Offline Forsvareren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    77.6%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: December 05, 2019, 05:12:26 pm »
Det er ikke videnskabligt at komme med gætterier. Det er det modsatte. Du kunne også prøve at opstille, hvad der taler for og imd din påstand, og her har du kun Kinas voksende økonomi.
Du gætter bare.
Så du påstår altså, at alle undersøgelser er uvidenskabelige, hvis de handler om fremtiden, fordi fremtiden (i det mindste teoretisk) kan risikere at udvikle sig anderledes end de prognoser, som man når frem til?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: December 05, 2019, 05:52:27 pm »
Du gætter bare.
Så du påstår altså, at alle undersøgelser er uvidenskabelige, hvis de handler om fremtiden, fordi fremtiden (i det mindste teoretisk) kan risikere at udvikle sig anderledes end de prognoser, som man når frem til?

Du finder ingen "undersøgelser", der indikerer, at Kina bliver en kommende supermagt, for ingen kan se ud i fremtiden. Det eneste, der taler for er Kinas økonomi og størrelse, men der langt mere, der spænder ben for Kina som global supermagt. Det ene er, at Kina ikke har råd til at være en supermagt uden økonomiske reformer, for det kræver ikke bare en stor økønomi at være en supermagt. Kina har en masse udfordringer i fremtiden, fordi de har en aldrende befolkning og færre til at forsørge dem. Kinas meget præstigefyldte projekter som silkevejen vil kunne give dem regionale indflydelser, men slet ikke på supermagtsniveau. Og det er bare en af tingene.
Du bliver ved og ved med at påstå, at Kina bliver en dominerende magt, men du har intet at have det i, andet end gætterier. Du har en eller anden autistisk måde at se tingene på - du stirrer dig blind på en detalje og kan slet ikke se komplexiteten. Du sidder og glor på en plet på væggen.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: December 05, 2019, 06:10:01 pm »
Måske det mest ironiske er, at man skal lede meget længe blandt den politiske elite i Kina for at finde folk, der selv tror på, at de har det, der skal til for at overhale USA som global magt.