Forfatter Emne: Slemme, slemme IS  (Læst 3179 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    67.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Slemme, slemme IS
« Dato: Februar 11, 2015, 02:23:46 am »
Normalt rager det mig en høstblomst hvad der sker i fjerne udørker, hvor vi hverken kan gøre fra eller til. Der er bare det ved det at man ikke skal så langt tilbage i USAs for at noget tilsvarende fandt sted der, med grusomme lynchninger. Og endda i USAs biblebælte, så meget kristent.

http://www.salon.com/2015/02/10/when_america_behaved_like_isis_jesse_washington_and_the_bible_belts_dark_history_of_public_lynchings_partner/?utm_source=facebook&utm_medium=socialflow
« Senest Redigeret: Februar 11, 2015, 02:26:39 am af Carlo »
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Sv: Slemme, slemme IS
« Svar #1 Dato: Februar 11, 2015, 03:39:55 am »
Der er da ingen sammenligning, ?
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 11, 2015, 08:24:31 am »
Sådan som verden er i dag med de korte afstande både fysisk og på nettet mm, kan begivenheder på den anden side af jorden, f.eks i Australien, hurtigt få betydning i EUropa, koordineret terroraktioner er jo allerede nu en trussel imod alle demokratier.  :connie_witchy:

popov

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 11, 2015, 09:23:57 am »
Normalt rager det mig en høstblomst hvad der sker i fjerne udørker, hvor vi hverken kan gøre fra eller til. Der er bare det ved det at man ikke skal så langt tilbage i USAs for at noget tilsvarende fandt sted der, med grusomme lynchninger. Og endda i USAs biblebælte, så meget kristent.

http://www.salon.com/2015/02/10/when_america_behaved_like_isis_jesse_washington_and_the_bible_belts_dark_history_of_public_lynchings_partner/?utm_source=facebook&utm_medium=socialflow

Rigtigt.
Boko Haram er meget være, og det er vanskeligt at finde interesse for konflikten,, dieseløs myrder flere millioner hvert år, Tyskerbørn modre fik aldrig en undskyldning og vi ser passivt til mens millioner ryger sig ihjel.
IS skal bekæmpes, og vores moral forbedres

popov

• Gæst
« Svar #4 Dato: Februar 11, 2015, 11:29:45 am »
Rigtigt.
Boko Haram er meget være, og det er vanskeligt at finde interesse for konflikten,, dieseløs myrder flere millioner hvert år, Tyskerbørn modre fik aldrig en undskyldning og vi ser passivt til mens millioner ryger sig ihjel.
IS skal bekæmpes, og vores moral forbedres

:wacko2: det giver ingen mening overhovedet.

Nu regner jeg med at du mener mit svar, og du har vel nok ret, men hvad betyder dette, jeg har opgivet med at skrive noget fornuftigt i debatten som slet ikke drejes om noget i nærheden af et debat, det er blevet til et mudderkast kamp om de faste pladser for de kloge one liner debatører med fingeren på karmaknappen og hovet i tåget
Udover dette synes jeg at man overdriver med IS, isis og nu har DF også meld sig i kampen
http://eas8.emediate.eu/eas?camp=72937;ty=ct;EASLink=http://www.avisen.dk/df-for-boevlet-at-komme-igennem-lufthavnstjek_308063.aspx?redir=eniro&utm_campaign=eniro&utm_medium=Eniro&utm_source=eniro
Nu skal jeg tilbage i sengen, det er alt for tidligt
« Senest Redigeret: Februar 11, 2015, 11:32:04 am af popov »

El_Nino

• Gæst
« Svar #5 Dato: Februar 11, 2015, 02:53:22 pm »

Joeh - jeg vil mene der er en form for sammenligning - Vi har travlt med at finde skurkerne i vores verden, men der er altså gamle skurke også blandt vore allierede - ved godt at Stalin myrdede ca. 20mill AF SIT EGET FOLK, inden 2nden verdenskrig startede, og Hitler - well jeg har ikke det exacte, men er vel i omegnen af 1mill inkl. jøderne i KZ - hyggelige onkler - og desværre ser racekonflikten i USA jo ikke til at være ovre - i 2014 - 15 :mega_shok: :mellow:

El_Nino

• Gæst
« Svar #6 Dato: Februar 11, 2015, 02:54:39 pm »

Fæl læsning  :d_book:

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    67.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 13, 2015, 12:55:56 am »

Jamen, jeg sammenligner Heller ikke nogen. Grunden til mit indlæg er at IS-TERROREN undertiden fremstilles som noget specielt islamisk i nutiden.

IS-terroren er ikke spor ekseptionel.  Ejheller specielt islamisk. Mennesker har altid behandlet hinanden yderst bestialsk.

Det ekseptionele er at der overhovedet er opmærksomhed om det.

Noget fra før mediernes globalisering: i 1969 myrdede pakistanske soldater op imod 3 millioner mennesker i Østpakistan - nu Bangladesh Desh. I det der måske er verdens måske, ikke største, men mest koncentrerede folkemord. Det var der ikke en kat der gøede ad og er totalt ukendt i dag.

Gennem slutningen af 80erne og op gennem 90erne var der krig i Congo der kostede 5 millioner mennesker livet. Boks Har er side børnehavebørn ved siden af. Men der er mediernes udvikling og verdens offentlige bevidste til forskel.
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Februar 13, 2015, 02:55:55 am »
Men nu bekender IS der myrder forskellige steder sig jo alle til Islam, hvordan vil du forklare det?
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Anklageren

• Gæst
Man kan stille mange modspørgsmål
« Svar #9 Dato: Februar 13, 2015, 07:36:22 am »
Men nu bekender IS der myrder forskellige steder sig jo alle til Islam, hvordan vil du forklare det?

Den første kategori vedrører hvorfor IS kæmper imod muslimer.

Der står i koranen: "Og når de hellige måneder er udløbet, så dræb de vantro (ikke-muslimerne), hvor I end finder dem, grib dem, omring dem og lur dem op overalt. Hvis de omvender sig til islam, beder bønnen og betaler muslimsk skat, så lad dem gå. Gud er barmhjertig og beredt til at tilgive."

Spørgsmål af typen:
Hvorfor kæmper IS mod muslimer som for længst har omvendt sig til islam  i stedet for at at udbrede islam til de vantro??

Den anden kategori vedrører om IS ikke havde kæmpet, hvis ikke havde været muslimer.

Spørgsmål af typen:
Havde IS fundet sig pænt i Assad-regimet, hvis de ikke havde været muslimer?

Havde IS fundet sig pænt i invasionen af Irak, og hvad der er fulgt i kølvandet på invasionen, hvis de ikke havde været muslimer?

Der er også andre.

Kæmper IS i virkeligheden for, at de bliver stenrige, hvis det lykkes at sætte sig på oliekilderne?